/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Grevinde Danner
Fra : modersvilje
Vist : 2726 gange
200 point
Dato : 23-10-05 18:18

Denne efterlysning har ligget på Dis-Forum siden 1. 2. 2005 uden at nogle har svaret mig.
Jeg er spændt på om Kandu Kan!!!!!!

Jeg mangler efterkommere af dette ægtepar,
måske fordi ægteskabet var barnløst?
Carl Wilhelm Louis Constantin Moyel f. 26/5 1866 - d. 17/8/ 1922
Gift med Olga Emilie Hubert f. Olsen

Carl Wilhelm Louis Constantin Moyel`s forældre var:
Carl Theodor William Moyel, urtekræmmer og grosserer, blev viet i Vor Frue Kirke til
Emilie Conradine Jensen, halvsøster til Grevinde Danner (Louise Rasmussen)

Dette er med i håb om nogle sidder med en viden om Grevinde Danner !
Mvh
Modersvilje

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-10-05 18:52
Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-10-05 21:11

For nu at begynde langsomt med de to Moyel jeg kan finde i mit uddrag af FS:
"
MOYEL, Juliane Marie   Birth Date:   9 Jun 1808
   Christening Date:   23 Jun 1808   Recorded in:   Kobenhavn,    Father:   David MOYEL
   Mother:   Cathrine Elisabeth HORNBECK
"
MOYEL, Juliane Sophie Eleonore Wilhelmine      Birth Date:   3 Feb 1847   Christening Date:   2 Apr 1847   Recorded in:   Kobenhavn,    Father:   Julius Wilhelm MOYEL
   Mother:   Eleonore Christine NORDVI
"
Er der så nogen der kan relateres til de Moyel du efterlyser, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-10-05 21:19

og fortsætter med vielser også af to Moyel:
"
MOYEL, Julius Wilhelm David   Age:   22   Marriage
   Wife:   Eleonora Christine NORDVI   Age:   28
   Marriage Date:   12 Mar 1847   Recorded in:   Kobenhavn,
"
MOYEL, Carl Theodor William   Age:   36   Marriage
   Wife:   Emilie Concordia JENSEN   Age:   33
   Marriage Date:   17 Jun 1865   Recorded in:   Kobenhavn,
"
Er der så flere der kan relateres til de Moyel du efterlyser, Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-10-05 21:26

Ægteskabet i 1847 må jo være det du nævner med Carl den yngres forældre...

Men i samme år får de så en datter? Næsten 20 år ældre??
En lidt forvirret Svend

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 23-10-05 21:28
Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 200 point
Dato : 23-10-05 21:41

Angående grevinde danner, dronning uden krone
mor Juliane Caroline Rasmussen boende princessegade på Christianshavn far gamle mægler køppen boende i Fortunstræde gift.han efterlod ved sin død 200 rigsdaler til Juliane Caroline Rasmussen og sin datter luises opdragelse .

Juliane Caroline Rasmussen giftede sig med en der hed Jensen, fra Viborg, han var udlært skomager men på daværende tidspunkt kontrollør ved det kongelige teater og sørgede for at Louise blev sendt i skole & senere kom ind på balletskolen.
De flyttede til læderstrædet efter vielsen.
luises halv søster hedder Jensine.
kort fortalt fra en gammel bog årgang 1907, om grevinde danner elle danske dronninger uden krone

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 23-10-05 21:42

Rettelse, ægteskabet i 1865 må være det du hentyder til,
og så passer det bedre med Carl den yngre født i 1866...

Hans vielse nok omkring 1890 har jeg ingen oplysninger om,
til gengæld lidt om de ældre Moyel...

Danner halv søsteren???:
> Wife:Emilie Concordia JENSEN Age: 33 Marriage Date: 17 Jun 1865
må være født ca 1832... Svend

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 23-10-05 21:47

Svar til svendgiversen, og andre
Jeg har næsten mit stamtræ på plads, (du har hjulpet mig en gang med en Kromager)
Jeg mangler kun 3 kvinder født omkring 1850, og så dette ægtepars mulige børn?
Jeg kan ikke finde deres efterkommere så måske er der ingen!
Jeg vil prøve at finde ud af det ved hjælp af Grevinde Danner, hvis der findes et stamtræ på hende hvor hendes halvsøskende er nævnt.
MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-10-05 22:11

i 1838 bliver Grevinde Danners mor bliver gift med enkemand snedker johannes jensen født 1791 død 1858 , der har 2 døtre med navnene emilia ,mathilda , halvsøster til louise, de 2 bliver senere gift med hørkræmmere i københavn

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-10-05 22:16

Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Strand Kvarter, Læderstræde Nr. 23, , 3. Sal, 4, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Johannes Jensen, 53 , Gift, , forhen Snedkermester, Nesved (Næstved)
Caroline Rasmussen, 51 , Gift, , hans Kone, Kjøbenhavn
Emilie Conkordia Jensen, 51 , , , deres Datter, Kjøbenhavn
Johanne Matilde Jensen, 11 , , , deres Datter, Kjøbenhavn
Elisabet Kirstine Klemmensen, 17 , , , Tjenestepige, Kjøbenhavn
Silgvard Urne Rosenvinge Lundbye, 25 , Ugift, , Secondlieutenant af den 7. Enf.Bataillon, Ehrhn ??

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 23-10-05 22:23

Tak Senta
De oplysninger jeg har om at "min" Emilie skulle være Danners halvsøster har jeg arvet fra min far, jeg har ikke kunnet finde hans kilde til denne oplysning.
Emilie/Emilia - Hørkræmmer/urtekræmmer MÅSKE!!
Har du også disse oplysninger fra den bog du nævnte i et tidligere indlæg til mig ?
MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-10-05 22:30

nej

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-10-05 23:01

on-line kirkebøger Vor Frue Sokkelund København Vor Frue 1856 1873 X opslag 225 nr.104 der finder du vielsen for Emilie Conradine Jensen,og Carl Theodor William Moyel

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-10-05 23:03

Husband
JOHANNES JENSEN Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
MARIE SAEBYE Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

1. EMILIE CONCORDIA JENSEN Pedigree
Female

Birth: 28 FEB 1831
Christening: 08 JUN 1831 Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 23-10-05 23:04

dette ved jeg godt det står i mit spørgsmål!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 23-10-05 23:17

Jeg ved ikke helt hvad disse oplysninger betyder for eftersøgningen.
Men nu er de her.

http://www.forgyldning.webbyen.dk/

se under R

Citat
Louise C. Rasmussen = grevinde Danner 13,48,49,95,96(+ mor),111,177(-s mor),183,184,191, 195,216,
220,221,222,237,241(+ mor m. fl.),265(+ mor),288,291,301,311,327

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-10-05 06:58

Godt fundet men...
Hedder halvsøsteren Emilie Conradine Jensen eller Emilie Concordia JENSEN
og er hun født i 1831?
(her skal vel stå 15? Emilie Conkordia Jensen, 51 FT-1845).
Svend

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-10-05 10:01

>>Juliane Caroline Rasmussen giftede sig med en der hed Jensen, fra Viborg, han var udlært skomager >>men på daværende tidspunkt kontrollør ved det kongelige teater…
>Johannes Jensen, 53 , Gift, , forhen Snedkermester, Nesved (Næstved)

Viborg eller Næstved? Skomager eller snedker??

>>De flyttede til læderstrædet efter vielsen. luises halv søster hedder Jensine.
>Caroline Rasmussen, 51 , Gift, , hans Kone, Kjøbenhavn
>Emilie Conkordia Jensen, 51 , , , deres Datter, Kjøbenhavn
>Johanne Matilde Jensen, 11 , , , deres Datter, Kjøbenhavn

Emilie Conkordia og Johanne Matilde, ingen Jensine???
Når de basale oplysninger i den gamle bog ikke er rigtige, kan vi så stole på resten, Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-10-05 12:05

angående moyel kan dette evt. være forældre til Carl Theodor William Moyel,
Eleonora Christine Nordvi, 25 , Ugift, , hendes Børn, Vardøe i Øst Finmarken i Norge
Eleonora Christine Moyel født Nordvi, 34 , Gift, , hendes datter/ i besøg, Norge

Samtlige personer i husstanden
kbhv, København (Staden), Vester Kvarter, Vester Kvarter, , Stormgade 207, Stuen th, 1, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Anna Sophie Nordvi født Lidemark, 55 , Enke, , Enke efter afdøde Kjøbmand Nordvi, Tromsøe i Øst Finmarken i Norge
Eleonora Christine Nordvi, 25 , Ugift, , hendes Børn, Vardøe i Øst Finmarken i Norge
Hagen Martinus Nordvi, 17 , Ugift, , hendes Børn, Vardøe i Øst Finmarken i Norge
Individual RecordFamilySearch™ Vital Records Index
Denmark

Samtlige personer i husstanden
kbhv, København (Staden), Snarens Kvarter, Snarens kvarter, , Kompagnistræde 47, 2den sal, 274, FT-1850
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Anna Sophie Nordvi født Lindermark, 62 , Gift, , lever af sine penge, Norge
Eleonora Christine Moyel født Nordvi, 34 , Gift, , hendes datter/ i besøg, Norge
Fransiska Christiane, 1 , Ugift, , dennes datter, Lÿngby, dito sogn, Kjøbenhavns amt
Julius Wilhelm David MOYEL Age At Marriage: 22 Birth: <1825>
Marriage:
Spouse: Eleonora Christine NORDVIAge At Marriage: 28
Marriage: 12 Mar 1847Place: Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Source Information:
Batch Number: M218264
Source Dates: 1838 - 1874
Film or Fiche Number: 44341
Collection Details: Vor Frue; Den Danske Folkekirke

Angående grevinde danner der ikke har halvsøskende , kun dem moderen giftede sig til i 1838 & sønnen Frederik Carl Christian Louis Berling født 1841 død1907
Samtlige personer i husstanden
kbhv, København (Staden), Vester Kvarter, Vester Kvarter, , Stormgade 207, Stuen th, 1, FT-1845

FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0Denmark
Family Group Record
Search Results | Download
Husband Johan Carl Ernst Berling
Johan Carl Emil Berling, 38 , Ugift, , kammerherre, General kassen, Kjøbenhavn

WifeLouise Christine Rasmussen Lovise Rasmussen, 27 , Ugift, , Modehandlerinde, Kbhvn

Children1. Frederik Carl Christian Louis BerlingPedigree
Christening: 22 JUN 1841 Flakkebjerg, Soro, Denmark
Death: England 1907
Burial:
Samtlige personer i husstanden
kbhv, København (Staden), Købmager Kvarter, Købmager kvarter, , Pilestræde 118a, 1 sal, 604, FT-1850
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Sophie Hedevig Berling, 58 , Enke, , bogtrykker, enke, Kjøbenhavn
Johan Carl Emil Berling, 38 , Ugift, , kammerherre, General kassen, Kjøbenhavn
Jomfru Caroline Amalie Kruse, 50 , Ugift, , stuejomfru, Kjøbenhavn
Karen Jensdatter, 21 , Ugift, , tjenestepige, Østersyv sogn, Roeskilde amt
Anders Nielsen, 32 , Ugift, , tjenner, Aderslev sogn, Præstøe amt
Peach Davidsen, 36 , Ugift, , typograph, Horsens

Samtlige personer i husstanden
kbhv, København (Staden), Frimand Kvarter, Vimmelskaftet No 20, , Stuen, 1, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Lovise Rasmussen, 27 , Ugift, , Modehandlerinde, Kbhvn
Caroline Rasmussen, 76 , Enke, , Modehandlerinde, Ibidem [Kbhvn]

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-10-05 12:12

har Olga Emilie Hubert f. Olsen giftet sig til navnet Hubert??

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 24-10-05 14:01

Ja senta
Olga Emilie Hubert f. Olsen har været gift en gang før, og jeg har heller ikke kunnet finde børn fra det første ægteskab, så jeg hælder mest til at hun ikke kunne få børn!

PS: Alle der hedder Moyel/Moyell er i familie på en eller anden måde, tror jeg !!!,
Alt dette har vi på plads, der mangler "kun" 3 kvinder født omkring 1850 og deres børn.
og så eventuelle børn efter Olga Emilie og Carl Wilhelm Louis Constantin Moyel
Der findes en del i Rusland som jeg/vi ikke ikke kan finde nogle relationer til,
men vores forfader i Danmark (David Ben Moyel- Moiel- Mojel) kom fra Marocco, og var på vej til Rusland hvor han skulle bo hos sin broder som boede der, så mon ikke det også er familie
MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-10-05 14:42

Ved du ca årstal på hvornår Olga Emilie Hubert f. Olsen er født

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-10-05 14:48

Franciska Christiane Andrea Everine MOJEL
Sex: F

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: 09 Apr 1849 Place: <Kongens Lyngby, Kobenhavn, Denmark>
Christening: 03 Jun 1849 Place: Kongens Lyngby, Kobenhavn, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:
Father: Julius Wilhelm David Borge MOJEL
Mother: Eleonora Christine NORDVI

--------------------------------------------------------------------------------

Source Information:
Batch Number: C218613
Source Dates: 1834 - 1858
Film or Fiche Number: 48309
Collection Details: Lyngby; Den Danske Folkekirke

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-10-05 14:56

Rinaldine Cathrine Elisabeth MOJEL
Sex: F

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: 19 Apr 1849 Place: <Kongens Lyngby, Kobenhavn, Denmark>
Christening: 13 Mar 1850 Place: Kongens Lyngby, Kobenhavn, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:
Father: Christian Ferdinand MOJEL
Mother: Emilie BERG

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-10-05 15:03

Er dette din David Moiel, 36 , Ugift, Logerende, Kong.Arabisk Tolk, ??
Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Sankt Annæ Vester Kvarter, , , Gothersgade 24, 67, FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Niels Jensen, 40 , Gift, Mand, Snedker Mester,
Anne Margarethe Jensen, 45 , Gift, Kone, ,
Christ.Jens Datter, 29 , Ugift, , Tieneste Pige,
Hans Willumsen, 28 , Ugift, , Snedker Svend,
Søren Væsen, 22 , Ugift, , Snedker Svend,
Carl Chr.Høhle, 28 , Ugift, , Snedker Svend,
Rasmus Jensen Holm, 21 , Ugift, , Snedker Svend,
Johan Sinyus Svartz, 19 , Ugift, , Snedker Dreng,
Hans Nicolay Schmidt, 18 , Ugift, , Snedker Dreng,
Christian Froberg, 16 , Ugift, , Snedker Dreng,
Philip Peder Patthier, 17 , Ugift, , Snedker Dreng,
Hr.de Sumbel D'asphie, 26 , Ugift, Logerende, ,
Friderich Christian Nollin, 37 , Ugift, Logerende, Tiener,
David Moiel, 36 , Ugift, Logerende, Kong.Arabisk Tolk,
Joh.David Østerling, 49 , Ugift, Logerende, Pentionist,

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-10-05 15:14

har du tjekket folketællingerne on-line for at se hvor mange børn der er efter Kgl.Tolk David Moyel
Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Sankt Annæ Vester Kvarter, , , Store Kongensgade 62,1.Sal til høire, 3, FT-1834
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Catarine Elisabet Moyel, 68 , Enke, , Enke efter afg.Kgl.Tolk David Moyel,

Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Udenbys Klædebo Kvarter, Udenbys Klædebo Kvt. 2, , Nørrebro, Blegdamsvej 77 B, Qvist Etage, 1, FT-1840
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Catharine Elisabeth Moyel, 74 , Enke, , lever af min Pension,
Hans Frederik Moyel, 44 , Ugift, , Typograph,

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-10-05 15:50

Julius Wilhelm Moyel, 20 , Ugift, , Søn, Sømand paa Reise, Kjøbenhavn kan jo være far til den/dem du søger???
Samtlige personer i husstanden
kbhv, København (Staden), Vester Kvarter, Vester Kvarter, , Stormgade 207, 1 Sal, 1, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Anne Cathrina Hatsen født Steenfelt, 60 , Enke, , Enke efter afdøde Cancellieraad og Districtslæge Hatsen, Kallundborg
Sidsel Ottonie Hatsen, 22 , Ugift, , Datter, Nykiøbing paa Falster
Betty Israel, 31 , Ugift, , Tjenestepige, Odense
Jacob Wilhelm Moyel, 46 , Gift, , har Lysefabrik i Kongens Lyngby, Kjøbenhavn
Juliane Nicoline Moyel født Olsen, 39 , Gift, , hans Kone, Aarhuus
Julius Wilhelm Moyel, 20 , Ugift, , Søn, Sømand paa Reise, Kjøbenhavn
Jacobine Charlotte Juliane Moyel, 14 , Ugift, , deres Børn, Kjøbenhavn
Peter Mathias Moyel, 13 , Ugift, , deres Børn, Kjøbenhavn
Wilhelmine Marie Moyel, 11 , Ugift, , deres Børn, Kjøbenhavn
Christine Charlotte Hartje, 22 , Ugift, , Tjenestepige, Kjøbenhavn

Samtlige personer i husstanden
kbhv, Smørum, Brøndbyøster, Brøndbyøster, , en Gaard, 62, FT-1850
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Jacob Moyel, 51 , Gift, , Gaardeier, Huusfader, Kiøbenhavn
Juliane Olsen, 44 , Gift, , hans Kone, Aarhus
Jacobine Moyel, 19 , -, , deres Børn, Kbhvn
Matthias Moyel, 18 , -, , deres Børn, Do [Kbhvn]
Wilhelmine Moyel, 16 , -, , deres Børn, Do [Kbhvn]
Sophie Moyel, 3 , -, , Sønnedatter, Do [Kbhvn]
Frederik Moyel, 53 , Ugift, , Mandens Broder, forhen Typograph, har sit Ophold hos Broderen, Do [Kbhvn]
Agnes Solberg, 28 , Ugift, , Tjenestefolk, Norge
Jens Rasmussen, 29 , Ugift, , Tjenestefolk, BØ
Søren Nielsen, 19 , -, , Tjenestefolk, BW
Benthe Hansdatter, 48 , Ugift, , -, BØ

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-10-05 15:52

on-line kirkebøger Vor Frue Sokkelund København Vor Frue 1856 1873 X opslag 225 nr.104 der finder du vielsen for Emilie Conradine Jensen,og Carl Theodor William Moyel
vidner
Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Allersgade (Ulige numre), No 4, , 2. Sal, 11, FT-1885
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Johan Christian Apel, 74 , Gift, Husfader, Partikulier, Louisenlund

kbhv, København (Staden), Landetaten, Garnisonshospitalet, Rigensgade No. 476, , Tjenstgørende Underlæger, 37, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Søren Christian Ørsted, 32 , Ugift, , Chara?? Bataillionschirurger, Rudkjøbing

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-10-05 15:54

alle ovennævnte har en forbindelse til grevinde danners halvsøstre og balletten kan du få det til at stemme

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-10-05 16:59

Johannes Jensenhar været gift x2 ? hvem er hans 2 kone der er mor til Johanne Matilde Jensen, 11???

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-10-05 17:51

Frederiksberg Sokkelund København Frederiksberg 1834 1845 X X X X opslag 305 nr39 finder du vielsen for jahannes jensen& juliane caroline ,han er kontrollør ved det kongelige teater , der står mere men jeg kan ikke tyde det

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-10-05 18:41

Frederiksberg Sokkelund København Frederiksberg 1817 1834 X X X X opslag 640 nr.4 vielsen for johannes og ane marie sæbye

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-10-05 18:51

Jeg (og måske andre) har fuldstændigt mistet overblikket i dette spørgsmål...
Inden jeg tog på arbejde fandt vi at:
>>Emilie Conradine Jensen, halvsøster til Grevinde Danner (Louise Rasmussen) nok hed
> Wife:Emilie Concordia JENSEN, 33 Marriage Date: 17 Jun 1865, altså født ca 1832,
nu ved vi fra senta: Birth: 28 FEB 1831 Christening: 08 JUN 1831 Trinitatis, Kbh.

Og så fik vi afgrænsningen på spørgsmålet: Moyel familien har vi på plads,
-der mangler "kun" 3 kvinder født omkring 1850 og deres børn...
Hvad er det for 3 kvinder? Er den tilgifte "halvsøster" Emilie født 1831 en af dem??

--og eventuelle børn efter Olga Emilie og Carl Wilhelm Louis Constantin Moyel...

Hvorfor så alle disse Moyel/Mojel/Moiel Bering Nordvi Berling oplysninger???
Svend

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-10-05 19:27

Johannes Jensen, 53 , Gift, 1x med ane marie sæby ders datter Emilie Conkordia Jensen, født 1831
2x ???)med hvem han får Johanne Matilde Jensen, 11 år født ca. 1834
3 x gift Caroline Rasmussen, 51 , Gift, , hans Kone, Kjøbenhavn grevinde danners mor
derudover er han kontrollør ved det kongelige teater sikkert som snedker
du skal finde ægtemændene til de 2 døtre i teater miljøet i og omkring balletskolen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-10-05 19:30

tror fortsat Johannes Jensen, er fra viborg

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-10-05 19:49

Nu er du ved at være tilbage til målgruppen igen, senta; efter mange omveje...

Jeg fandt også i en pause på mit arbejde en 12-13 årig Johannes Jensen
i folketællingen fra 1801 født i nærheden af Viborg...
Og jeg fandt ingen i Præstø amt, så jeg tror også på Viborg, Svend

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 24-10-05 19:59

Hej alle
Det jeg egentilgt efterlyste var mulige efterkommere af dette ægtepar,
Carl Wilhelm Louis Constantin Moyel f. 26/5 1866 - d. 17/8/ 1922
Gift med Olga Emilie Hubert f. Olsen,

Og som alternativ et stamtræ på Grevinde Danner med halvsøskende, da mine oplysninger er at Grevinde Danners halvsøster er/var svigermor til "min" Moyel. så jeg måske kunne komme den vej rundt.
De 3 kvinder født Moyel har jeg lagt på i indtil DDA har fået tastet hele København færdigt op til omkring år 1900
MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-10-05 20:32

grevinde danner fik kun , sønnen, Frederik Carl Christian Louis derudover var der ingen arvinger efter hendes død.
sønnen var hun ikke i kontakt med eftersom han var plejebarn hos en fru jakobsen i københavn og senere bosat i england indtil sin død 1907
Grevinde Danners halvsøster er gift med din Moyel den forbindelse er fundet
som jeg ser det mangler du kun hvem nr. 2 søster gifter sig med
og efterkommer.
forbindelsen til moyel og grevinde danners søskende skal du finde i teatermiljøet.
efterkommerne må du i on-line kirkebøgerne efter

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-10-05 20:44

Den anden tilgifte halvsøster må da være Johanne Matilde/Mathilde
"
kbhv, København (Staden), Strand Kvarter, Læderstræde Nr. 23, , 3. Sal, 4, FT-1845
Johannes Jensen, 53 , Gift, , forhen Snedkermester, Nesved (Næstved)
Caroline Rasmussen, 51 , Gift, , hans Kone, Kjøbenhavn
Emilie Conkordia Jensen, 51 , , , deres Datter, Kjøbenhavn
Johanne Matilde Jensen, 11 , , , deres Datter, Kjøbenhavn
"
født i Hovedstaden ca 1834, Svend

Godkendelse af svar
Fra : modersvilje

Dato : 24-10-05 21:16

Tak for svaret senta.
Jeg vil prøve at skaffe den bog du omtaler (Dronninger uden Krone)
Og så har jeg fåer navnet på Danners moder og stedfader.

Til dig og alle andre så har jeg desværre også fået det meste af mit stamtræ IGEN
hvilket forvirrer mere end gavner!!!!!!!
MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-10-05 21:59

født i Hovedstaden ca 1834, Svend
?? ja men hvor

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-10-05 22:11

jeg har lige set lidt på denne side
http://www.sadolins.com/genealogy/getperson.php?personID=I2256&tree=onetree
men der findes ingen oplysninger om efterkommer

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 24-10-05 23:45

den har vi selv tastet!!!!!

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-10-05 17:35

jeg har lige set lidt mere i bogen om grevinde danner
der står hun får en datter og efter hvad der står i bogen døbes hun jensine ,det er inden grevinde danner får sin søn i 1841
når du ser på folketællingen fra 1845 er der ingen datter nævnt ved det navn så ? er stemmer det??
jeg har søgt i kirkebøgerne % resultat og jeg har ikke kunne finde hvem moderen er til Johanne Matilde Jensen, 11 så jeg tror ikke hun får en datter mere , hvad mener du??
der er nævnt en dame ved navnet Wiener der er figurant på balletskolen og en biletsælger Olsen
jeg kan skanne fra et avisudklip jeg har hvis du er interesseret og du har en mail adresse ???

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 25-10-05 18:12

Hej Senta
Tak for din store interesse for min slægtsforskning,
jeg bliver mere og mere i tvivl om min far/farfars oplysninger korekte,
men jeg har ikke tænkt mig at give op før jeg har fået det enten be- eller afkræftet,

(jeg har tid nok da jeg jo er næsten færdig med mit stamtræ, så jeg er begyndt på at finde "sjove" oplysninger)

Min Moyel blev jo gift med en Olsen, er det nu et tilfælde, eller har fundet sin kone på teateret.
Ja tak! og vi har en E-mail
Den ligger under Modersviljes profil
modersvilje@mail.dk
MVH
Modersvilje

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-10-05 18:15

ok jeg sen dig et skan fra en avis jeg fandt.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-10-05 18:54

har du fået en mail ????
jeg bliver smidt af systemet

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 25-10-05 19:08

ja