/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Et mindre opstartproblem på XP Home
Fra : leob
Vist : 428 gange
200 point
Dato : 23-10-05 15:00

Et mindre opstartproblem på XP Home
Jeg har netop installeret Office Pro 2003 istedet for min tidligere Office.
Nu sker der det, at jeg under opstarten skal trykke på mit brugernavn på skærmen, før opstarten går videre.
Tidligere kørte den bare helt igen uden videre (så det hele var oppe, når jeg kom fra badeværelset).
Hvor skal jeg ændre? Og til hvad?
leob

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-05 15:08

følger lige med for det er der flere der må leve med tilsyneladende

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 15:09

Hm... jeg har Office Pro 2003 og har ikke stødt på problemet. Er det Window XP's opstart du mener?

Så kan du lave en auto-logon således : http://support.microsoft.com/?kbid=315231

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 210 point
Dato : 23-10-05 15:11

Ps. I så fald ? Brug den 'nemme' metode (det virker : Bruger det selv )

Citat
1. Klik på Start, og klik derefter på Kør.
2. Indtast control userpasswords2 i dialogboksen Åbn, og klik derefter på OK.

Bemærk! Når brugere forsøger at få vist hjælp til vinduet Brugerkonti i Windows XP Home Edition, vises hjælpen ikke. Desuden får brugere vist følgende fejlmeddelelse:
HjælpefilenDrev:\Windows\System32\users.hlp blev ikke fundet. Kontroller, om filen findes på din harddisk. Hvis den ikke findes, skal filen geninstalleres.
3. Fjern markeringen af afkrydsningsfeltet "Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge computeren", og klik derefter på Anvend.
4. I vinduet Log på automatisk skal du indtaste adgangskoden i feltet Adgangskode og derefter indtaste adgangskoden igen i feltet Bekræft adgangskode.
5. Klik på OK for at lukke vinduet Log på automatisk, og klik derefter på OK for at lukke vinduet Brugerkonti.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : clou

Dato : 23-10-05 15:17

Hej leob

Jeg har også Office 2003 XP Pro og har heller ikke de problemer, men har hørt at hvis man ikke installerer Office InfoPath og HUSK at installere opdateringerne, ellers kan det give nogle problemer, ved det fra venner der har "glemt" mulighederne

Held og lykke fra

Clou

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-10-05 16:57

Start - Kontrolpanel - Brugerkonti.
Hvis du er den eneste bruger, skal der kun være din brugerkonto og gæstekontoen som skal være deaktiveret. En af Windows updates laver en ekstra konto, der hedder et eller andet møstisk : aspgfc.asp Slet den og så skal du bare se.
Gambrinus

Kommentar
Fra : leob

Dato : 23-10-05 17:13

til molokyle
Ja, det er windows XP Home jeg bruger
Det hjalp ikke rigtigt med dit tip. Jeg fik faktisk et extra billede ligefør jeg skulle trykke på mit brugernavn (ønske om at se en adgangkode, som jeg ikke har, idet jeg blot skipper henover den

til Gambrinus
Den tør jeg da ikke slette ! Den påstår, at jeg så sletter mange indstillinger !!!

leob

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-10-05 17:24

Nix Der sker ikke noget !
Den er IKKE til noget !
Jeg har gjort det utallige gange.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-10-05 17:26

Du slettet kun indstillingerne for den konto, som du ikke bruger til noget alligevel.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : leob

Dato : 23-10-05 17:29

Tak for svaret molokyle.
Jeg havde prøvet dit svar og slukket og startet PCen, men det havde ikke hjulpet jfr mit sidste svar
Så kiggede jeg på Gambrinus' forslag, men det turde jeg ikke gøre
Efter at have været inde igen for at se om jeg kunne gøre noget via userpasswords2, men uden at ændre noget, prøvede jeg igen at slukke og starte (ikke restart).
NU VIRKER DET besynderligt
tak
leob

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-10-05 17:30

Mirit min skat.
DU stoler da på mig. Ik' ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-10-05 17:33

Ja, ja, men du kan stole på, at det kommer igen.
Gambrinus