/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
oliefyret stoppet
Fra : vaxen
Vist : 739 gange
200 point
Dato : 23-10-05 09:50

Jeg tror, mit oliefyr er stoppet - Er der noget, jeg kan gøre selv, så jeg kan spare pengene til en vvs-fyr?

Vaxen (Som sidder i 16 grader)

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 23-10-05 10:18

du kunne jo starte med at tage en trøje på

stoppet , er det bare gået ud , eller kan du ikke starte det igen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-10-05 10:39

Tro mig, jeg har taget trøje på

Nej, jeg kan ikke starte det igen. Det løb tør for olie, vi har fyldt en lille slat på, men nu nægter det at starte igen.

vaxen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-05 11:22

Vaxen.... du skal prøve flere (mange)gange, når det har været løbet helt tør for olie ;-( nu kommer solen heldigvis også, så stiger varmegraderne helt automatisk, stakkels dig.

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 200 point
Dato : 23-10-05 11:23

så skal du i gang med at lufte ud, der sider en udluftningsskrue på oliefilteret og pumpen , den skal løsnes mens den prøver at køre og kunn mens den pumper
kan også være at filteret skal renses når den har været kørt tør
men det kan godt tage en del tid at lufte ud

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-10-05 11:54

Jeg har sendt manden i kælderen.... så får vi se - jeg håber, at lykkes hurtigt!! Pingvinerne er jo begyndt at føle sig hjemme her!!!

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-10-05 11:59

SE! Nu er det jo at jeg bliver mindet om, hvor FEDT det er at kende Kandu!! Min kære husbond drejede på skruen og luften fes ud... Et lille kort øjeblik, så kom olien og fyret startede... Ca. 2 minutters indsats!!!

TAAARK!
NU skal jeg nyde, at varmen strømmer i radiatorene...

Tak både Bredker og Nordsted.... !

Vaxen

Godkendelse af svar
Fra : vaxen

Dato : 23-10-05 12:01

Tak for svaret bredker.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-10-05 12:05

Selv tak - og nyd det lige så længe det varer -, med den himmelflugt på oliepriserne, kan det kun gå for langsomt med

at få fyldt på tanken igen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-10-05 12:07

ja, det har du ret i Nordsted - men jeg er så heldig, at der kun er 5 uger til, at det gamle oliefyr bliver pillet ned og et splitternyt halmfyr bliver monteret... Og halmpriserne er ikke noget at klage over, når man bor på landet

Vaxen