/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Vejen til en hurtig løsning
Fra : gigsen
Vist : 504 gange
200 point
Dato : 22-10-05 00:40

Er det Kandu's måde at holde os for nar, eller er strømmen bare ved at svigte i Jydeland. Det går da så langsomt, at det er godt man ikke har travlt.
Okay, nok om det. Jeg er endelig tilbage efter 3 uger med influenza. På tide. Jeg skal indlægges på onsdag, og jeg kan da ikke komme på sygehuset og blive opereret hvis jeg er syg. Kan I alle ha' en god weekend.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 22-10-05 00:45

ja kandu er bare såå langsom og hvad skete der med "det nye kandu" som skulle have været i luften både forrige år og i starten af i år?

- øh og god bedring

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-10-05 00:47

3 ugers flue og så indlæggelse - kan du komme t!

God bedring!

Hanne

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 22-10-05 00:48

-det er som om det bare er oploadet til en server for 5 år siden og glemt. Bare venter på at serveren bryder helt sammen og dør.

MEN DET ER ET GODT SITE

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-10-05 00:55

Ja, ind i mellem er det snailmails, der kommer i indbakken, NÅR de kommer

Kommentar
Fra : gigsen

Dato : 22-10-05 00:57

Ja, det er hyggeligt. Og så har vi fået kat, et rigtigt monster, hvis største fornøjelse er, at kravle rundt på og omkring mig hele tiden. Det bliver helt rart at slippe for ham når jeg skal indlægges.

Gigsen - Gitte

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 22-10-05 01:02

og det er især tydeligt at luften går ud af kandu når der er mere end 300 brugere. En selvbegrænsende succes eller hvad? Tror det kunne vokse til et kæmpemæssigt verdensberømt site hvis det fik lov.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-10-05 01:30

Du se syg ud....... Er du bleg ? ? ? ? ?

Der skal et godt helbred til at være syg !
Gambinus
God bedring

Kommentar
Fra : gigsen

Dato : 22-10-05 02:20

Ja der skal et virkelig godt helbred til, men det begynder at gå den rigtige vej. Nu skal jeg bare blive helt rask til på onsdag.
Men, hvorfor er kandu så langsom. Godt jeg ikke har travlt, så ville der jo ikke være tid til det her.

Gigsen - Gitte

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-10-05 05:19

Jeg har ikke mærket noget til det, men min internetudbyder har også været nede i et døgns tid,
Og det er surt....meget surt...megameget surt.

2 læger mødes på vejen.
'Hvor ser du sund og frisk ud !' siger den ene 'Hvordan har jeg det ?'

Held og lykke med indlæggelsen på onsdag gigsen, og se så at komme 'hjem' til sjælland.
Jørgen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-10-05 09:51

gigsen -> Jeg føler med dig
Jeg har skrantet i mere end 14 dage med den dersens influenza. Ikke særlig høj feber, men kvalme døgnet rundt

Jeg er dog klart i bedring

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : gigsen

Dato : 22-10-05 11:17

Ville gerne flytte til Sjælland med det samme, hvis det kun stod til mig. Men min mand og min ene søn
siger noget andet. Så vi venter ca. 3 år mere, så får jeg også englebarnet med til Sjælland.
Influenza burde klart forbydes ved lov. Feber, snue, halsonde og ledsmerter i hele kroppen, det er ganske enkelt ikke til at holde ud.
Måske er det kun her i Jydeland at alting går langsomt. I så fald er der endnu en grund til at flytte hjem.

Gigsen - Gitte

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-10-05 11:30

Influenza og forkølelse ordnes på denne måde :

Tænd et stearinlys....
Drik Romtoddy’er til der er to stearinlys…..
Kravl i seng og sov under en varm dyne…..
Så er alle baktusserne svedt ud, når man vågner !
Hovedpinen man har, er bare efterveer fra influenza’en
Gambrinus
(Der kun ejer to stk. femarmede lysestager)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-10-05 11:38

Føj for flere femarmede fluefjernere!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-10-05 11:41

Ja, JEG flytter sqtte fra Jydeland til Sjællaand! Så skal han da være go'!

Så hellere til Fyns land Dét kunne jeg godt finde på.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-10-05 11:51

Jyderne vil være Sjællændere.
Sjællænderne vil være Jyder.
Fogh vil være politiker.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-10-05 14:28

nænænænænænæ gambrinus

jyderne vil være sjællandere
sjællændere vil ikke være jyder
hvem filan er fogh ????????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-10-05 15:18

Må gi' miritdk ret

</AMA'R>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-10-05 15:32

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-10-05 18:40

og...... før det er nogen der retter mig - så ved jeg godt sjælland består af sjællændere - men for hulan hvor er der mange jyder i hovedstaden ......

Kommentar
Fra : gigsen

Dato : 22-10-05 19:21

Til Gambrinus.

Bullermanden lavede toddy'er med Strohrom til mig. Hvis det hjalp har jeg måske bare haft tømmermænd lige siden. Det kunne da være en forklaring.

Gigsen - Gitte

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-10-05 20:02

Uha, jeg fik Strohrom en gang, jeg havde den store flue. Mine fødder har ved gud aldrig været så varme før eller siden. Men rommen - av mit hoved.

Forøvrigt har jeg fået at vide, at man IKKE må drikke alkohol, når man har høj feber.

Det kan jeg godt en vis logik i...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-10-05 20:51

[hør] AMA'R KANDE ..klarer alt :

Citat
1 Kande = 2 potter = 1,93 liter

..kilde : http://www.sundbylokalhistorie.dk/maalogvaegt.htm

Altså :

1.) 2 Portere
2.) 1 Gl. Carlsberg/Rød Tuborg
3.) 1 Citronvand
4.) 12 cl. Vodka
5.) 12 cl. Pernod

Kold og serveret i en spand !

Øiiijjhh............

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-10-05 20:54

Ps. Sku' den bli' for tynd?

..så tilsæt 12 cl. Rød Aalborg akvavit + en ekstra Porter/Stout

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-10-05 00:24

Du vil gerne have et hjerteanfald sammen med fluen, hva' molo?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-05 09:54

Må man tage en spand til hvert ben ... helst ribben

Kommentar
Fra : gigsen

Dato : 23-10-05 12:11

Ellers tak Molo. Så hellere en toddy med strohrom. Så er der da en chance for at overleve. Din opskrift lyder en smule farlig.

Gigsen - Gitte

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 23-10-05 13:49

opskriften er rimelig standart, her kaldes den en kanaljekande og er magen til molo's opskrift.
Tror at et hvert udskænkningssted med respekt for sig selv, har en ligende kande, med navn efter stedet.
Det samme gælder kanaljegryde A'margryde.....
Uden at kende en A'margryde, gætter jeg at den mindst indeholder mørbrad,coktallpølser, og fløde, sikkert serveret med ris.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-10-05 18:38

molo o.a. - det hed en støvle på diskotek Tordenskjold hin ungdomsdage.

natmaden - Den hedder også Viking Gryde fra Viking Bøfhus, der engang lå i Århus.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-05 19:35

ama´mad

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-10-05 20:10

Amar' mad - En klapsammen af rugbrød og franskbrød - er det den, du mener, miritdk?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-10-05 21:18

ja - og dog - helst rugbrød og sigtebrød

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 23-10-05 23:11

Og så smør og puddersukker imellem - ligesom i barndommen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-10-05 23:59

Ama'r madder er et spørgsmål om overlevelse

Puddersukker? På Ama'rmad? Vor Herpes Bevare os ..det er i sutsko der skal være brun farin
Næeh... Ama'r mad med 50 ugers ost imellem fransk-/rugbrød

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-10-05 00:05

HONNING !

AMA'R KANDE ????
Sådan laves en kande da over hele landet.
I Ama'rkanere spare åbentbart bare på Vodka & Pernod.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-10-05 00:36

Ostehørmer!

Sutsko - brun farin øhh, hvordan hænger de sammen.......?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-05 01:43

Camillasmormor -> Hænger din hjerne ikke sammen længere?

..eller har du bare svært ved at huske?

http://www.kandu.dk/dk/spg/73190#821751

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-10-05 09:40

Molo...... amar´mad må højst have smør og syltetøj på Den med osten er noget for gamle mænd (sagde min mor selv)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-10-05 11:52

Nu' jæ mæ'! molo.

Det er remonce, der er i sutsko - københavnerbirkes... med hvidt sukker.

Puddersukker på ama'r madder er "naturel".

Ja, miritdk, det er nemlig rigtigt - gammel ost er for gamle mænd - hvor var din mor klog

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-10-05 11:57

jamen sæ´fø´li´var hun da det hanne - ggggggggggggg

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-05 14:20

Camillasmoster -> Sludder : http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=21905&Brunsviger

miritdk -> ...mere sludder : http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=22766&Amagermad

..men leverpostej er ikke lige min kop the ...så hellere ost !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-10-05 15:06

Citat
Rugbrød og toastbrød smøres med magarine og leverposteg, spar ikke på leverpostegen, så bliver den for tør. Brødene lægges sammen.

Jeg er ikke så god til det der med madlavning.
Hvorfor bliver leverpostegen tør, hvis man spare på den ?
Skal både rugbrød og toastbrød smøres med magarine og leverposteg ?
Skal de smøres på begge sider eller kun den ene ?
På hvilken side skal rugbrødet smøres med magarine og hvilken med leverposteg ?
På hvilken side skal toastbrødet smøres med magarine og hvilken med leverposteg ?
Skal brødene skæres i skiver eller bruges de hele ?
Når rugbrødet og toastbrødet er smurt, hvilke sider skal så vende indad og hvilke udad ?
Spises retten med fingrene, kniv og gaffel eller ske ?
Hvis brødene alligevel "skal lægges" sammen,
hvorfor blander man så ikke bare dejen før de bli'r bagt ?

Håber på et hurtigt svar. JEG ER SULTEN !
Gambrinus
( Ungkarl )

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-05 15:56

[hør] JEG er fra Ama'r : En amagermad smøres således :

1.) Et stk. Rugbrød m. fedt (..fra panden, da der blev stegt Bacon/Flæsk igår) + 1 stk. Hvidt brød (..franskhørmer/toast ..whatever) smurt med SMØR (..nul Magarine ) + leverpostej (..fabrikat : Ukendt !)

2.) Et stk. Rugbrød m. fedt (..fra panden, da der blev stegt Bacon/Flæsk igår) + 1 stk. Hvidt brød ( ..med Ost (..alle slags går an: Gauda, Emmentaler, Gammelost +50 uger ..eller noget? ) smurt med SMØR (..nul Magarine )

Sådan

</AMA'R>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-05 16:03

Nu medens jeg er iblandt såkaldte 'madeksperter'; hvordan laver man så en Økologisk kalvetunge?

Ja ja jaeh... jeg ved godt der skal Pebberodsovs og hvide kartofler til

</SULTEN>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-10-05 17:01

Ved at fodre kalven med økologisk græs!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-10-05 17:03

Sorry molo, det var brunsvigeren, der var sutskoen

Gambrinus brug en blender - det går hurtigst!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-10-05 17:39

Hvis jeg skal spise noget andre har haft i munden, så skal det sidde på en god sild, økologisk eller ej
Babytunge ... bvar.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-05 19:00
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-10-05 19:06

sådan nogen bonderøvsamar´madder - niks - min løsning er bare som at spise barndommens minder (hvordan det så end går til)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-10-05 19:57

Jeg troede, det med kalvetungen var en vits

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-10-05 19:57

Barndommens minder: Friskbagt birkes franskbrød eller sigtebrød med smør og puddersukker!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-05 20:04

[hør] KarensMønster -> Jeg laver skam aldrig sjov! Jeg er alvorsmand ! ..remember?

Lunt kanelbrød m. rosiner, belagt med glasur, smurt med tandsmør og lys pålægschokolade er nu heller ik' at foragte

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-10-05 20:04

hahaha savner du anno tråden camillasmosterhanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-10-05 20:53

Du har sq mærkelige madvaner søde molo

Det kunne da tyde på det, men det var nu dig, der begyndte, miritdk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-05 21:05

Da tungen ligger på skålen til i morgen, nøjedes jeg her til aften med en stor portion: ÆULÆGRØED MÆED FLØDHØE...

Belle de Boscop, Cox Orange og de sidste James Greve æbler og

..selvfølgelig ÆGTE vanillie i stænger

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-10-05 21:24

og så har han ikke engang lært at lave ordentlig æblegrød - der laves af madæbler

MUMS - tror det er på tide at lave æblekage meget snart

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 200 point
Dato : 24-10-05 21:35

Belle deBoscop er madæbler. James kender jeg ikke.

Så er her en LÆKKER æbletærte:

6 små æbler (ikke madæbler)
75 g sukker til at drysse over æblerne, når de er skåret i skiver og lagt på et tærtefad
125 g margarine røres med
75 g mel
100 g sukker
100 g hasselnøddekerner, som er grovhakket

Bages midt i ovne i 35 min. på 200 grader.

Serveres lun eller kold med flødeskum

Måååms!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 24-10-05 21:36

molo - den æblegrød lyder superlækker!

Og med fløøøde, uhm!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-05 21:40

..og miritdk aner ikke at Belle de Boscop er et decideret madæble, Cox Orange et halvt spise/madæble og James Greve et af de få spiseæbler der egner sig fint til kogning

Go'daw do

*KMPLAG*

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-05 21:41

*KMPLAG* ??? Klasker Mig På Lårene Af Grin

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-10-05 21:43

ja belle deboscop er madæbler men det er de andre ikke *GGG*

cox orange og james greve - mine favoritter og dem jeg bedst tåler - men for hulen hvor er de svære at opdrive så de smager RIGTIG godt - og cox orange uden knop er snyyyyyyd

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-05 21:48

Ps. Glemte jeg at fortælle de selvfølgelig alle er økologiske æbler fra mine forældres have? Anlagt af min farfar, som var formand for Dansk Frugtavler Forening ! (..udover at være skibsnedker på Holmen i snedkeriet bag mastekranen og bongkammerat med salige Kng. Frederik Sømand, for hvem han bl.a. lavede noget af den indvendige aptering på Kongeskibet Dannebrog)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-10-05 21:50

Kom ikke hér og bli' væk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-10-05 21:51

æws hvor er jeg misundelig molo - piiiiiiiiiiiiivvvvvvvvvv - det er ikke til at holde ud - tror jeg må ind under sorg og krise !!!!

dine forældre skulle vel ikke liiiiiiiiige have for mange cox orange og james greve vel ??????

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-10-05 22:34

Tjaaa..... sidst jeg brugte blenderen, spurgte min veninde bagefter :
Er det noget du SKAL spise eller er det noget du HAR spist ? ? ? ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-10-05 22:37

bvadr gambrinus - blurp ..............

Kommentar
Fra : gigsen

Dato : 24-10-05 23:53

Hvordan blev det pludselig vendt til at dreje sig om mad. Man bliver jo sulten af det her. Og det er næsten midnat. Det går virkelig ikke. Kan I sove godt alle sammen. Men den æbletærteopskrift fra Camillasmoster lyder lidt for lækker, så den skal prøves af.

Gigsen - Gitte

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-10-05 00:56

Gambrinus forståeligt nok

molo - Honnør for din farfar fra en kvindelig mariner!

Jeg lavede tærten igår for første gang - og væk var den!

Uha, jeg har siddet i timevis og savlet over et site med hobbymaterialer!

Uha, jeg må til at lottorere! Alle de ting, jeg ikke kan leve foruden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-10-05 18:01

Ps. Kalvetungen er bleven rigtig go'

..og pebberrodsovsen heler ikke at foragte

</GUF>

Godkendelse af svar
Fra : gigsen

Dato : 25-10-05 19:03

Tak for svaret Camillasmoster.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 25-10-05 22:32

Jamen, velsebekomse!

Håber, du nyder tærten!

Hanne