/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Efter fældning af træ.
Fra : 2100
Vist : 650 gange
50 point
Dato : 21-10-05 17:03

Når man har fældet et træ, men ikke fjernet roden. Hvad gør man så den ikke begynder at skyde igen. Det jeg tænker på er om man ikke med et eller andet kan smøre det ind så den rådner.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 21-10-05 17:09

Hejsa

Bor nogle huller i den,og hæld noget saltsyre i hullerne,så rådner den væk i løbet af et år

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-10-05 17:10

Det kommer helt an på hvilket træ der er tale om. Ikke alle træer vil skyde igen fra roden. Dæk stubben med sort plastic og et godt lag jord, så vil det langsomt formulde. At du så i en periode får en lille høj i haven kan du jo vende til en glæde ved at beplante højen med diverse blomster/stauder. Nå stødet ikke får luft og lys vil det langsomt forsvinde af sig selv. Hilsen

Kommentar
Fra : pims

Dato : 21-10-05 17:12

Jeg har ladet mig fortælle at man skal skære et kryds med motorsaven hen over stammen, hvor træet er skåret over, nogle cm ned. Derved kan træet ikke suge næring.
Hilsen Pims

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 21-10-05 17:12

eller bor huller i stubben og tis i hullerne, efter en våd aften i byen. Det virker helt sikkert

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 60 point
Dato : 21-10-05 17:29

Når skærefladen er frisk, ellers så skær et stykke af igen så pensler du den med round op,det er den rigtige tid nu om efteråret da saften trækker ned i roden.
'Round up er ikke så miljøfarligt som det er blevet gjort til viser nye undersøgelser,det går ned i roden og dræber denne og neutraliseres i jorden.
Faktisk kan man sprøjte sit kartoffelstykke mod ukrudt efter man har sat kartofler, round up dræber kun det den rammer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-10-05 17:41
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-10-05 17:42

Ps. Så skyder den GARANTERET ikke igen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Bibimas

Dato : 21-10-05 19:34

Vi hakker barken af så langt ned vi kan og dækker roden med jord, hvilket er effectivt og man slipper for at bruge kemikalier.

Godkendelse af svar
Fra : 2100

Dato : 21-10-05 23:40

Tak for svaret stig54.