/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor stammer Christen/Christian Larsen f~
Fra : maya123
Vist : 642 gange
100 point
Dato : 21-10-05 16:04

Hej
Jeg kan ikke finde disse personers ophav og fødested, vil I hjælpe:
Fra FS:
(Her står Christen, men i dansk KB dåb ved Laurits står Christian)
CHRISTEN LARSEN
   Male      Family
Marriages:
   Spouse:    JACOBINE ANNE CATHRINE LARSEN
   Marriage:    11 JAN 1861    Trinitatis, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Vielsen i KB
København, Sokkelund, Trinitatis sogn
Viede 1858-1882
1861 opslag 88
Ungkarl Christen Larsen Arbejdsmand 35 år
Guldbergsgade 9 og
Pige Jacobine Ane Cathrine Larsen 23 år
Guldbergsgade 9
Vidner:
???? Ole Nielsen
?????gaarden 130
Por???? Jens Hansen
Gothersgade 41

11 januar i kirken.

Efter Tydning på DIS:

Hej Maya!

Jeg læser:

Vertshuusholder ved begge forlovere

Rosengaarden (Klædebo)

Jeg har prøvet FT-1860 i Trinitatis, men enten er jeg blind eller også står han der ikke.

Der står godt nok en Christian Larsen:
FT-1860
København
Udenbys Klædebo Matr. nr. 36U6B-63A
II
Opslag 147
Guldbergsgade
9, 4
Christian Larsen 34 gift
Karen Jensen
MEN DET er jo den forkerte kone??

Ved en af sønnernes dåb, står der to Larsen piger som faddere, disse piger kender jeg ikke??

København, Sokkelund, Sankt Johannes sogn
Fødte Mænd 1869-1874
Opslag 130
Nr 47
3. febr. 1872
Hans Peter Larsen
Døbt 10 marts 1872 i kirken
Forældre: Christen Larsen og
Hustru Ana Cathrine Jacobine f. Larsen 34 år.
Frederiks den 7 gade nr. 8 A
Faddere:
Pigen Camilla Jensine Larsen
Do Claudine Josephine Larsen.

Kan I hjælpe mig med at finde ud af hvor Christian/Christen Larsen f. omkr. 1826 og Ana Cathrine Jacobine f. Larsen f. omkr. 1838, (er også set som Jakobine Anna Cathrine Larsen), kommer fra???

Mvh Maya

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-10-05 19:55

Den nærmeste uden Jacobine er hende her,
ingen med Jacobine, Svend
"
LARSEN, Ane Cathrine   Christening
   Gender:   Female
   Birth Date:   17 Feb 1837
   Christening Date:   24 Mar 1837   Recorded in:   Uggelose, Frederiksborg, Denmark
         Collection:   Uggelose; Den Danske Folkekirke
   Father:   Lars CHRISTENSEN
   Mother:   Gunild Kirstine ANDERSDR
"

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 21-10-05 20:09

Mange tak, Svend
Hende vil jeg se nærmere på og se om der skulle være en forbindelse til København, Sokkelund, Trinitatis sogn. Måske får jeg Jacobine med i en tilgangsliste eller noget.

Mvh Maya

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 50 point
Dato : 31-10-05 16:28

det kan vel ikke være din familie ??
Samtlige personer i husstanden

kbhv, København (Staden), Dannebrogsgade (Lige numre), No. 44, Matrikel 317, Sidehus, , 3. Sal, 22, FT-1885
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Peter Larsen, 33 , Gift, Husfader, Arbeidsmand, Terslev
Ane Larsen, 32 , Gift, Husmoder, , Ørslev Anderskov
Hans Peter Larsen, 8 , Ugift, Søn, , Kirkefjenneslev
Boline Sørmine Larsen, 7 , Ugift, Datter, , Kirkefjenneslev
Hansine Larsen, 5 , Ugift, Datter, , Tjæreby
Niels Laurits Larsen, 2 , Ugift, Søn, , Kjøbenhavn

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 01-11-05 14:16

Hej Senta

Mange tak
Jeg kan ikke umiddelbart se nogen sammenhæng.
Dem du har fundet her har da godt nok været noget omkring.
Den Christen Larsen som jeg leder efter er født ca. 1826
og hans hustru (Jacobine) Anna Cathrine Larsen er fra 1838.
Anna står skiftevis som Anne Cathrine/Jakobine Anna Cathrine/ Ane Cathrine Jacobine og så Larsen tilsidst.
Begge af København, men det kan vi jo ikke regne helt med. De boede i Guldbergsgade og han var 35 og hun var 23 da de blev gift i 1861.

Jeg lader lige mine spørgsmål stå i en tid endnu for at se om der kommer en forbi og genkender dem fra evt. egen anerække ellers lukker jeg dem.

Mange hilsner fra Maya. Tak og god dag, Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-11-05 14:55

ja dt har de og kan du stole på den folketælling med deres alder ???

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 01-11-05 15:06

Hej igen senta
Jeg har vist ikke nævnt nogle folketællinger hvor de er med? I min indledning heroppe nævner jeg 1860, men det er jo ikke sikkert det er ham, konen her hedder jo noget andet.
Men ved deres vielse både på FS og i kirkebogen og ved 4 børn står moderens alder. Altså 6 kilder
Mvh Maya

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-11-05 15:12

ok
held og lykke

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 01-11-05 15:15

tak skal du have

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 01-01-06 20:31

Tak for svaret senta.

Det var ikke helt det jeg søgte, men du gav en indstats, tak og godt nytår.
Jeg har selv råbt op om at vi skal huske at lukke spørgsmål, så nu er dette lukket.