/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
trådløs netværk
Fra : fran32
Vist : 432 gange
300 point
Dato : 19-10-05 00:43

hvor meget bliver min internet hastighed nedsat når jeg bruger trådløs netværk

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 19-10-05 00:45

Ingenting. Trådløst netværk køber typisk 54 Mbit - eller 27 gange hurtigere end de fleste af os har som internetforbindelse

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 19-10-05 00:47

Men naturligvis kan du få nedsat hastighed pga. båndbredden. Det betyder naturligvis noget, om du er 1 person eller i er 4 personer til at dele båndbredden - men det har ikke noget med det trådløse at gøre - det er nøjagtigt det samme, hvis i havde lavet jeres netværk med kabler.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 19-10-05 00:49

(ikke køber - kører)

Jeg har set netværk, som kører med det gamle format (11 Mbit) - men selv der er det jo noget højere en standard internethastighed.

En anden ting der kan nedsætte hastigheden, er alt mulig sikkerhed (firewall / virus scan osv.) - men igen: Ingen forskel mellem trådløst og kabel.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 19-10-05 16:15

hej
kører selv trådløst og kan ikke mærke forskeld
mellem kabel og trødløst kører 11Mbit
på en 1Mbit forbindelse
vh ole