/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Spyware
Fra : Headfarm
Vist : 534 gange
50 point
Dato : 18-10-05 17:07

Vi er inficeret af "stealth sws114.hldll" spyware ver. 4.442as18a

Norton og Ad-aware fjerner den ikke.

Er der nogen der har et godt middel eller link til en anvisning?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-10-05 17:12

Hvilket program reagerer på den?
Nu er der jo forskel på et virus og et spyware program! Som regel er det to forskellige trusler!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-10-05 17:18

Tror du skal ha fat på hijackthis! Ser ud som om din startside har ændret sig? Jeg ville gå ind i www.spywarefri.dk forum og lægge en hijackthis logfil ind! Det er gratis at tilmelde sig deres forum og du kan osse finde hijackthisprogrammet derinde!

Kommentar
Fra : Headfarm

Dato : 18-10-05 17:53

Til Tedd
Ja - du har ret i at startside (og skrivebord) er ændret. Prøver lidt senere.

Accepteret svar
Fra : graahede

Modtaget 60 point
Dato : 18-10-05 18:21

prøv at starte i fejlsikret tilstand,og så gå tilbage før du havde fået det ind på computeren med systemgendannelse

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-10-05 18:29

ellers kan du jo prøve arlet.dk

Kommentar
Fra : Crypton

Dato : 18-10-05 20:17

Til at starte med siger du ikke noget om dit styresystem. Er det f.eks XP er det nok fordi du har gendannelse slået til.
Hvis du slår den fra vil det normalt være muligt for antivirus programmer at fjerne alle virus.

Kommentar
Fra : KimOtto

Dato : 18-10-05 23:56

Køb en macintosh så er du ude over ethvert problem med spyware og virus. Men ellers er programmet "hijackthis" en mulighed den plejer at kunne rense windows for det meste. Kan nok hentes på www.tucows.com

Godkendelse af svar
Fra : Headfarm

Dato : 19-10-05 19:31

Jeg prøvede Tedds forslag uden succes. Kunne nok have brugt hijackthis men valgte systemgendannelse - derfor må det være graahede denne gang. Tak for hjælpen.