/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Søge i Wordfilers skjulte tekst?
Fra : annled
Vist : 488 gange
250 point
Dato : 14-10-05 08:39

Er der nogen her, der har kendskab til et program a la Copernic desktop search, men hvor man også søger wordfilers skjulte tekst og i evt. tekst, der står i if-felter? Programmet behøver ikke nødvendigvis at være gratis.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 14-10-05 08:56

Behøver du mon et program? Er det ikke nok, at du markerer "vis skjulte filer og mapper" i mappeindstillinger.

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 14-10-05 09:08

Du kan sagtens søge efter tekst i worddokumenter, hvor den tekst du søger efter er skjult. Klik på Start, Søg efter, Filer eller mapper.
Søger efter filer med navnet *.doc
Skriv det ord som worddokumentet skal indeholde (om det så er skjult eller vist)
Vælg det drev der skal søges i.

Kommentar
Fra : annled

Dato : 14-10-05 13:33

1) Programmet skal være langt hurtigere end stifinderen
2) Det drejer sig ikke om skjulte filer, det drejer sig om tekst i word-filer, som er skjult og/eller står i felter

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 14-10-05 13:41

Mit forslag omhandler ikke skjulte filer og du bruger sådan set ikke stifinder (i den forstand) til at søge med.

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 250 point
Dato : 14-10-05 13:54

jeg syntes denne er rigtig god, finder alt på computeren
http://toolbar.msn.dk/

Kommentar
Fra : xlEasy

Dato : 17-10-05 14:14

Hvis du kan afkode Words filformat, kan du oprette en kopi af dokumentet, og ændre filtypen til .txt

Så kan du åbne den i Notepad og søge efter hvad du har lyst til. Men der bliver vist en del gryf...

Vh Bent

Kommentar
Fra : annled

Dato : 18-10-05 08:57

Hej xlEasy

Uha, det bliver for omstændigt. Det gør det, fordi jeg har ca. 500-600 wordfiler og jeg skal finde ud af, hvilke af dem, der indeholder noget bestemt tekst - men noget af teksten står i felter og noget af den er skjult - derfor er jeg bange for, at jeg ikke får fundet frem til samtlige dokumenter. Fx har jeg også prøvet at søge via zakias metode, men det virker altså bare ikke. Ærgerligt, ærgerligt.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 18-10-05 09:37

har du prøvet mit forslag, det skulle du gøre
finder alt på computeren

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 18-10-05 10:19

Hvis du vil søge på en hel sætning , skal du huske at sætte ordene i anførselstegn

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 18-10-05 11:59

Mon det er denne agent Ransack, der kan hjælpe dig: http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=125

Kommentar
Fra : xlEasy

Dato : 18-10-05 17:39

Hej Annled

Indtil du finder en anden løsning, kan du sætte 'Funktioner > Indstillinger > Vis > Vis Feltkoder: Altid'. Når du åbner et Worddokument, er alle feltkoder synlige, og du kan søge i indholdet på normal vis. Hvis feltkoden er

{ IF noget>andet "Første valg" "Andet valg" } kan du søge efter 'noget>andet' og få markeret feltet.

Hvis du skal gøre det for 500 dokumenter, kan det måske betale sig at automatisere processen efter opskriften: Åbn, søg, gør noget, luk. Det burde være en nem opgave (hvis man ved hvordan).

Hvis det er en tilbagevendende opgave, kan det måske betale sig at få opbygget et indeks (det er jo faktisk det, der gør søgeprogrammer hurtige..)

Vh Bent

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 18-10-05 19:27

http://toolbar.msn.dk/
efter inst indekserer dette lille program alle nye filer når comp. ikke bruges

Kommentar
Fra : annled

Dato : 20-10-05 11:16

Nå, nu har jeg endelig fået afprøvet msn toolbar. Umiddelbart ser den ud til at finde tekst, som jeg med sikkerhed ved står i if-felter og i skjulttekst, så det er jo alletiders! Der er dog ét problem. Jeg kan ikke få vist et eksempel af de wordfiler, jeg søger frem (men kan godt se eks. på html-filer). Nogen idé om, hvorfor det ikke kan lade sig gøre at vise et eksempel?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 20-10-05 11:42

Har du prøvet at læse hele hjælpe teksten

Kommentar
Fra : annled

Dato : 20-10-05 12:20

Ja. Det kan have noget at gøre med, at de filer, jeg søger i, er oprettet i Word 2003, mens den version af Word, der ligger på mit c-drev er Word 2002. Det mystiske er bare, at Copernic Desktop Search godt kan vise eksempler (men ikke kan finde tekst, der er skjult). Jeg arbejder nu på at få installeret Word 2003 på mit c-drev.

Godkendelse af svar
Fra : annled

Dato : 20-10-05 14:01

Nå! Nu har jeg endelig fundet en måde at få vist, hvad jeg har søgt efter (noget med at slippe uden om fællesdrev m.m.). Det ser ud til at virke altsammen, så nu glæder jeg mig til at spare oceaner af tid på at lede/holde styr på, hvad der står hvor. - Tak for svaret ferik.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 20-10-05 14:12

jeg er hel sikker på at du og måske andre vil blive meget glad for programmet
jeg er i hvert fald