/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Screensaver fra Powerpoint
Fra : Backtee
Vist : 572 gange
50 point
Dato : 14-10-05 07:53

Jeg har en Powerpoint præsentation som ville gøre sig reigtig godt som Screensaver, ka ndet lade sig gøre?

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 14-10-05 08:46

Ved ikke, om en PPS direkte kan bruges som pauseskærm. Men jeg har løst det på denne måde, at jeg på skrivebordet oprettede en mappe, hvori jeg lagde 18 jgp-filer. Så åbnede jeg "Egenskaber for skærm", klikkede på skærm og diasshowet billeder. Derefter valgte jeg indstillinger og mappen fra skrivebordet. Sluttelig valgte jeg hyppighed, overgange o.lign. Det fungerer bare fint

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 15-10-05 12:32

Tror ikke helt den holder i denne sammaenhæng, dels er der ikke tale om seperate billeder, og dels vi ljeg gerne kunne distribuere den, altså lave den om til en installationsfil.

Du kan se den her.

http://www.kortoververden.dk/rygning.pps

Kommentar
Fra : Hammerhead

Dato : 15-10-05 12:50

jeg har lavet et par eksempler. En screensaverfil (scr) og en programfil (exe)

Er det det du tænker på?

http://www.mh-media.dk/rygning.zip

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 15-10-05 13:29

OK så. Håber du får det løst.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 15-10-05 15:17

Tjah jo, mange tak men det jeg havde tænkt mig var jo at den kørte som præsentationen, altså animeret

Kommentar
Fra : Hammerhead

Dato : 15-10-05 15:23

så er dit spørgsmål måske lidt misvisende, da der ingen animation er i ppt filen! - er det det du vil have lavet??

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 15-10-05 15:44

Øh, den er da i høj grad animeret det er bare den forkeret je ghar uploadet

Undskyld misforståelsen den rigtige skulle være der nu
http://www.kortoververden.dk/rygning.ppt

Kommentar
Fra : Hammerhead

Dato : 15-10-05 16:25

ok

Hvis du laver nogle flere slides med hver animation gennemført, således at du har en 5-6 styk., så kan du gemme dem som jpg billeder og sammensætte dem som en screensaver.

Kommentar
Fra : mini_porno

Dato : 18-10-05 11:35

Her http://www.blumentals.net/scrbuilder/ du kan også ligge musik ind i din screensaver med dette program :D

Kommentar
Fra : mini_porno

Dato : 18-10-05 11:36

Desuden bliver den lavet til en installations fil så du kan give den til andre så de også kan få glæde af den

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 21-10-05 07:54

Jeg har allerede det program, det jeg efterlyser er en metode der kan lave en screensaver ud af en powerpoint præsentation, ellers bliver det et ret stort arbejde

Kommentar
Fra : mini_porno

Dato : 21-10-05 08:21

Nå okay. Så har jeg ingen bud