/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hjemme sider
#NavnPoint
molokyle 23766
Klaudi 7947
bentjuul 7763
BjarneD 4584
severino 4460
Manse9933 4366
natmaden 3985
disken 3947
miritdk 3593
10  refi 3578
Frontpage hjemmeside
Fra : ferik
Vist : 459 gange
500 point
Dato : 11-10-05 11:09

jeg kan ikke opdatere min frontpage hjemmeside! www.erikogco.dk
jeg fomaterede computeren for ca 5 uger siden, hentede siden fra nettet til computeren
jeg kører med Win XP pro, explorer, frontpage 2003
hilsen ferik

 
 
Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 11-10-05 11:41

Så brug FTP i stedet.

Du kan endda bruge IE : http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=72025

Du bruger selvfølgelig din egen ftp adresse, brugernavn og password.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 11-10-05 12:17

Hvis du vil have rigtig glæde af FrontPage skal du også opdatere via programmet. Hvis du opdaterer via et andet FTP program skal du være omhyggelig med at få alle rettelser med.

Dit problem lyder lidt generelt, kunne du ikke komme lidt nærmere ind på hvad du gør og hvor problemet starter.
Har det fungeret før?

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 11-10-05 12:24

Hvis du bruger hjælp i FP vil du få noget lignende dettte:
Citat
Der er mange fordele ved at udgive på en Webserver, der har FrontPage-serverudvidelser 2002 eller tjenesten SharePoint Team Services fra Microsoft installeret:

Webstedet får den bedste Microsoft FrontPage-funktionalitet, når det udgives. Uden serverudvidelserne fungerer visse funktioner ikke, f.eks. de fleste formularbehandlere, søgeformularer, hyperlinkoversigter, organiseret efter kategori, og besøgstællere.
Med FrontPage vedligeholdes filerne og hyperlinks, så hver gang du udgiver Webstedet, sammenlignes filerne på din lokale computer med filerne på Webserveren. Hvis du f.eks. flytter en fil på det lokale Websted, opdateres og rettes eventuelle hyperlinks til den, og de samme rettelser foretages i filerne på Webserveren, næste gang du udgiver Webstedet.
Hvis serverudvidelserne eller tjenesten SharePoint Team Services er installeret på serveren, kan Webstedet udgives vha. HTTP. Hvis det ikke er tilfældet, kan du bruge FrontPage til at udgive Webstedet på en FTP-server.

Forskellige måder at udgive Webstedet på forskellige steder

Du kan konvertere et diskbaseret Websted til et serverbaseret Websted ved at følge fremgangsmåden for udgivelse vha. HTTP (hvis den Webserver, du udgiver på, kører Microsoft FrontPage-serverudvidelser 2002) eller FTP (hvis den server, du udgiver på, ikke kører udvidelserne).

Udgive et Websted med HTTP

Du kan udgive Webstedet vha. HTTP, hvis serverudvidelserne eller tjenesten SharePoint Team Services fra Microsoft er installeret på den Webserver, du udgiver på.

Udgive et Websted med FTP

Du kan udgive Webstedet på en FTP-server, hvis serverudvidelserne eller tjenesten SharePoint Team Services ikke er installeret på den Webserver, du udgiver på. Du skal kende navnet på FTP-serveren samt brugernavnet og adgangskoden. Kontakt Internetudbyderen (ISP) eller administratoren af Webstedet, hvis du ikke kender brugernavnet, adgangskoden eller FTP-placeringen.

Udgive et Websted i et filsystem

Du kan udgive et Websted i en mappe i det lokale filsystem eller på en UNC-sti. Du kan f.eks. sikkerhedskopiere hele det pågældende Websted ved at udgive det på et nyt diskbaseret sted, f.eks. C:\Backup. Når du udgiver et Websted i stedet for blot at kopiere filerne, sikrer du dig, at Webstedet bevarer strukturen, og at FrontPage-komponenterne på Websiderne fungerer korrekt.


Kommentar
Fra : ferik


Dato : 12-10-05 17:29

det må jeg se lidt nærmere på, men det bliver først efter fodbold
(? hvorfor mon jeg først har modtaget kommentaren idag!)

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 12-10-05 18:21

Kandu har mange problemer og der sendtes ikke emails ud før idag.
Prøv at bruge hjælp i FrontPage. Forklaringerne er ret brugbare.

Kommentar
Fra : ferik


Dato : 12-10-05 20:47

jeg har haft min hjemmeside i ca. 18 mdr. kørt med den uden problemmer
på et eller anden tidspunkt omkring formateringen og jeg havde hentet hvad der lå på nettet, og lagt det ind i frontpage, tilføjet lidt nyt
uploadet det, så kom siden til at se noget underlig ud
det eneste jeg kan ændre nu er datoen
jeg har tænkt på, om jeg på en eller måde kunne slette, hvad der ligger på nettet (det kan jeg ikke) og starte forfra
jeg har prøvet at syncrosere siderne
når jeg er i frontpage og går ind i mappeliste, har jeg de forskellige mapper og 3 index mapper index index1 index2
der er for mig som om der ligger en forkert fil ( mappe) på min side, den kan ikke fjernes
jeg har været en stor del i hjælp, men syntes ikke der er noget jeg kan bruge til noget
hjemmesiden ligger hos www.b-one.net
spørg endelig, hvis der er noget mere jeg skal oplyse

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 12-10-05 21:36

Du har sikkert ikke fået det hele med ned. De gange jeg har skullet bruge alt fra en webserver har jeg hentet det med et FTP program.
Det er svært at råde dig for noget er åbenbart gået helt galt og den eneste løsning er uden tvivl det som du selv er inde på, at rydde op på webstedet og starte forfra, men på den anden side set så ender det måske med at du skal starte forfra, men sådan som dine kildekoder ser ud vil det noik være en god løsning.
Det kan tænkes, at du ikke har fået dine java script ordentligt på plads.
Jeg bruger selv TotalCommander www.totalcmd.dk til at håndtere FTP og det vil under alle omstændigheder nok være nødvendigt at kigge på indholdet af webserveren, men du må ikke slette alle filer fordi der ligger nogle der er.nødvendige for at du kan køre FrontPage udvidelserne. f. eks. .htaccess og (så vidt jeg husker).


Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 12-10-05 21:39

Du bør, apropos Molokyles forslag, kunne se dine filer og mapper ved at skrive denne adresse i webbrowseren og indtaste brugernavn og pw: ftp://www.erikogco.dk/

Kommentar
Fra : ferik


Dato : 12-10-05 22:12

hvor er det at jeg skal skrive i webbrowseren

Kommentar
Fra : ferik


Dato : 12-10-05 22:25

nu er der igen problemmer med kandu
når jeg går i

Kommentar
Fra : ferik


Dato : 12-10-05 22:26

nu er der igen problemmer med kandu
når jeg går i frontpage/index

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 12-10-05 22:47

Kandu driller ofte og også nu hvor mit svar til dig forsvandt i cyberspace
Adresselinien, men du kan opnå det samme ved at klikke på linket ftp://www.erikogco.dk/
Så skulle browseren åbne med en dialogboks hvor du skal indtaste dine brugeroplysninger.

Kommentar
Fra : ferik


Dato : 13-10-05 00:14

til BjarneD
jeg kan se alle mine filer og mapper, både i frontpage og i ftp://www.erikogco.dk/

forsætter torsdag, det har jo været en dårlig dag for en fodboldfan

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 13-10-05 09:22

Du skulle nok prøve, at få fat i et FTP program til at håndtere filerne på serveren.
Virker din side som den skal på computeren?
Har du valgt indtillingen udgiv alle da du forsøte at udgive?

Kommentar
Fra : ferik


Dato : 13-10-05 13:23

i frontpage er alt OK

Kommentar
Fra : ferik


Dato : 13-10-05 14:04

vis eller åbn fjernwebsted ikke iorden
kan ikke finde " Har du valgt indtillingen udgiv alle da du forsøte at udgive?"

Kommentar
Fra : ferik


Dato : 13-10-05 14:09

ftp://www.erikogco.dk/
mapperne er uden indhold, eller rettere det kan ikke vises
f eks fylder mappen programmer ca. 18 MB

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 13-10-05 14:28

FrontPage - Funktioner -Webindstillinger - Avanceret - marker i Vis skjulte filer og mapper.
Frontpage - Funktioner - Indstillinger - fanebladet Udgiv - (her indstiller du til den ønskede som f. eks. Alle sider.....)

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 13-10-05 14:31

Det skal lige bemærkes, at jeg anvender v. 5.0 mens du anvender v. 6.0 så der kan være forskelle.
Ved brug af visning i Internet Explorer via ftp://www.erikogco.dk/ skal du også have ændret til visning af skjulte mapper og det gør du i Windows Kontrolpanel - Mappeindstillinger - Vis - Vis skjulte filer og mapper.

Kommentar
Fra : ferik


Dato : 20-10-05 23:20

jeg er faktisk ved at opgive at få min hjemmeside op at køre
erik@erikogco.dk


Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 500 point
Dato : 20-10-05 23:28

Nej, hvorfor nu det?
Start forfra og lidt mindre ambitiøst, altså med simple sidelink, og mere enkle billedvisninger. Når det så kører kan du udvikle på en enkelt funktion ad gangen.
Vent med de javascripts der garanteret giver problemer hvis du ikke har over blik.
Få ryddet det du har på serveren og lav evt. en backup mappe på din egen PC hvor du kan lagre filer du er i tvivl om.

FrontPage er et glimrende program, men det er også lidt farligt fordi man kan lave mange ting uden at vide hvordan det egentlig fungerer.

Kommentar
Fra : vesterbo


Dato : 20-10-05 23:34

Det er muligvis et dumt spørgsmål, men:

har du spurgt www.b-one.net?

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 20-10-05 23:40

?

Kommentar
Fra : ferik


Dato : 20-10-05 23:59

jeg var ikke klar over at jeg kunne spørge b-one ( det er selvfølgeligt lidt dumt, det må jeg se på i morgen)
jeg kan godt tilføje nye sider, men ikke uploade under de gamle
kan det måske skyldes at index har mistet en image fil ?

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 21-10-05 00:10

B-one har en elendig support så du må da hellere finde ud af hvad du vil spørge dem om.
Så vidt jeg kan se så ville det måske være smart hvis du fik dem til at rydde din servermappe så du kunne starte fra nul. Måske er du heldig og får en brugbar reaktion, men det bedste råd til dig vil nok være, at du skal lære lidt om det webdesign så du kan se hvad det er du laver og så er det absolut en fordel både at kunne uploade med FrontPage og et eksternt FTP program.
Jeg genkender dine problemer fra en i familien, der også gerne vil se resultater uden at gå i dybden med hvordan det gøres, men han har så mig til at gå ind og rydde op når det bliver for kaotisk.
Held og lykke.

Kommentar
Fra : ferik


Dato : 21-10-05 00:29

jeg har haft slettet alt på nettet flere gange (redigere med frontpage og slette)
hvis du går ind på siden kan du at jeg har lagt et par nye ting ud uden problemmer

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 21-10-05 10:20

Det har du ja og det giver mig en mistanke om, at f. eks. dine små billeder til navigationskanpperne enten ikke er der eller er placeret/linket forkert. Det kan skyldes, at importen som du lavede ikke har medtaget alt eller at du ikke får overskrevet tilstrækkeligt ved opdatering.

Kommentar
Fra : ferik


Dato : 21-10-05 10:41

? BjarneD
er der mon nogen mulighed for at jeg kan ændre/rette på de små knapper unden at det der ligger bagved går tabt

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 21-10-05 10:44

I dine knapper angiver du :

codebase="file:///C:/Documents and Settings/disp1/Dokumenter/Mine websteder/mitwebsted/"

Dvs. at filerne skal findes i et bibliotek på din harddisk. Dette kan de selvfølgelig ikke, når siden er uploadet til din host.

Jeg gætter på det virker fint hjemme hos dig selv?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 21-10-05 10:49

Jeg så det samme her hvor den ene pegefølsomme knap virkker og den anden ikke. Det er nr. 1 og 2
Kode
<applet code="fphover.class" codebase="file:///C:/Documents and Settings/disp1/Dokumenter/Mine websteder/mitwebsted/" width="120" height="24">
<param name="textcolor" value="#FFFFFF">
<param name="text" value="TV PROGRAM">
<param name="effect" value="glow">
<param name="url" valuetype="ref" value="TV%20PROGRAM.HTM">
<param name="target" value="_blank">
<param name="color" value="#008000">
<param name="hovercolor" value="#FF0000">
</applet>
<br>
<a href="Preben.htm">
      <img border="0" id="img2" src="images/button218.jpg" height="24" width="120" alt="PREBEN" onmouseover="FP_swapImg(1,0,/*id*/'img2',/*url*/'images/button216.jpg')" onmouseout="FP_swapImg(0,0,/*id*/'img2',/*url*/'images/button218.jpg')" onmousedown="FP_swapImg(1,0,/*id*/'img2',/*url*/'images/button217.jpg')" onmouseup="FP_swapImg(0,0,/*id*/'img2',/*url*/'images/button216.jpg')" fp-style="fp-btn: Soft Tab 1; fp-font-style: Italic; fp-font-size: 12; fp-proportional: 0" fp-title="PREBEN"></a><a href="http://www.b-one.net" target="_blank">
<br>
<applet code="fphover.class" codebase="file:///C:/Documents and Settings/disp1/Dokumenter/Mine websteder/mitwebsted/" width="120" height="24">
<param name="hovercolor" value="#0000FF">
<param name="textcolor" value="#FFFFFF">
<param name="text" value="Windows Tips">
<param name="effect" value="glow">
<param name="url" valuetype="ref" value="Windovs%20tips.htm">
<param name="target" value="_blank">
<param name="color" value="#FF00FF">
</applet>

Du bør kunne dobeltklikke (i normalvisning) på de pegefølsomme knapper og redigere både link og billeder.

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 21-10-05 10:53

Ps. codebase fortæller i hvilket bibliotek at appletten og dens komponenter skal findes. Hvis de ligger i samme bibliotek som din index.html fil så skal der stå codebase="./"

Hvis dine applets ligger i mappen images skal der stå codebase="./images"

Dine applets hedder fphover.class og er de Java applets der bruges til knapperne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 21-10-05 10:55

De knapper der virker ...er IKKE omtalte applets, men blot alm. link lavet med anchor markøren :

<a href="...">Link</a>

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 21-10-05 10:57

Nr. 2 er lavet med Dynamiske html effekter (billedskift), men den før og den efter er lavet med pegefølsom knap som applet og det er åbenbart de pegefølsomme du har problemer med.
Når de pegefølsomme linker til en side på dit eget websted skal der kun stå navnet på siden evt, den mappe den er placeret i medens link til eksterne websteder skal angivet med hele URL, som dette: http://www.b-one.net
Du skal i øvrigt være opmærksom på at til pegefølsomme knapper skal du medtage class filerne fphover.class og fphoverx.class

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 21-10-05 10:58

Molo, her er det en fordel at kende FP.

Kommentar
Fra : ferik


Dato : 21-10-05 11:03

fra molkyle!
"Jeg gætter på det virker fint hjemme hos dig selv?"
godt gættet fuldstændig rigtig
jeg får afprøvet det øvrige senere
jeg skal til Løgstør med min søns bil, den skal til syn

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 21-10-05 11:04

BjarneD -> Hér er det en fordel at kunne programmere

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 21-10-05 11:06

Jeg vil i øvrigt stadig mene, at det er det bedste, at starte med at lave simple links og ikke alle de effekter som findes på siden om ikke andet så fordi det er lettere, at se hvordan siden er opbygget i HTML og hvad det er for ting der tilføjes når man indsætter effekter mm.
Det er faren ved at bruge et wysiwyg program, at man ikke selv kan rette når det går i fisk og derfor akn jeg kun anbefale dig, at du prøver at køre Kandu's HTML kursus igennem før du laver din webside så du forstår det basale.

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 21-10-05 11:10

http://www.html.dk/ er også en udmærket begynderside

For det store overblik kan jeg kun anbefale begynderen : http://www.hjemmesideskolen.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 21-10-05 11:12

Ja, Molo der er vi som du nok kan se ovenover meget enige, men når nogen kokser lidt FrontPage så er det rart at kende de lidt specielle ting som FP bruger og som jo ikke er andet end java og DHTML, men skrevet sammen på en anden måde end når man selv bygger det op.

Når jeg tilføjer fremmede applets kan jeg dog godt rediger opsætningen i wysiwyg delen, men gør det dog oftest i html delen da det er meget hurtigere især hvis man skal ændre det samme på flere applets.

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 21-10-05 11:18

Ja, BjarneD ..for en sjælden gangs skyld er vi enige !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 21-10-05 11:24



Kommentar
Fra : ferik


Dato : 21-10-05 21:37

jeg har læst og lært meget om frontpage i den sidste tid, det skulle jeg selvfølgelig gået igang med noget før,
men ofte er det vel således at når man får/køber noget er sidste man ser i, vejledningen
et ?
når jeg åbner frontpage har jeg lille rude til venstre, næste rude er knapperne (interaktive) og til sidst skrift som jeg selv har skrevet
jeg har fået den tanke, at der mangler noget under HTM til venstre (måske image) jeg har måske ikke fået det med ned fra nettet
ER DER NOGEN MULIGHED FOR AT RETTE OP PÅ DET ?
jeg har prøvet at oprette et ny HTM ikon, og erstatte det gamle, resultat: alt under interaktiv knap er slettet
jeg har gennemlæst de sidste kommentarer flere gange uden hel og forstå dem

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 21-10-05 22:35

Jeg forstår slet ikke hvad du mener.
Hvis du mangler en mappe kan du lave en ny.
Jeg er stadig overbevist om, at du skal starte forfra og sætte dig lidt mere ind i funktionerne.
Jeg gætter på, at du har kastet dig ud i det og har fået lavet en masse smarte ting, som virkede fint og efter din formatering kan du ike lave det igen fordi du faktisk ikke ved hvordan du fik det til at virke. Hvis jeg har ret er der kun en ting at gøre og det er at læse og lære.
Hjælpemenuen i FP kan fortælle meget, men for at forstå hvorfor bør du kigge lidt nærmere på de sider Molokyle foreslog så du kan lære lidt mere.
Det er nok lige så svært at forstå hvori dine problemer ligger som det er for dig at forstå forklaringerne, men giv ikke op for det er sjovt når man får rigtigt fat i det.

Godkendelse af svar
Fra : ferik


Dato : 24-10-05 15:38

Tak for svaret BjarneD.
                        

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177429
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407950
Brugere : 218878

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste