/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
låst reciver
Fra : CCjunior
Vist : 1356 gange
100 point
Dato : 06-10-05 23:46

der er parabol til vores nye hus, og de har ladet deres resiver stå. problemet er nu at der er begrænsning på nogen af tingene.. kan den låses op uden at have koderne ??

på resiveren står der: DVB mmpeg2 digital

på fjernbetjeningen står der : Humax RSO-102p

Junior

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 07-10-05 01:35

Prøv at lave skæg med strømmen,,, udogind

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-10-05 09:22

CCjunior, på vores resiver har vi engangn selv lavet koder på, pga børn. Dvs. at hvis det samme er tilfældet med din resiver, er du nød til at henvende dig til den tidligere ejer, da det kun er ham der kender koden.

Accepteret svar
Fra : flemlone

Modtaget 100 point
Dato : 07-10-05 10:18

Hej CC junior
Prøv dette link som vil fortælle dig hvordan du nulstiller recieveren til Fabriksindstillingen og dermed ingen kode på kanalerne.
http://www.frame.no/html/page_2.asp?clientid=434023&pageid=235990&nocache=2725299

Da du ikke har fortalt hvad recieveren er for en model, går jeg ud fra at det er en Humax VACI 5350. Gå ned og læs under denne model. det er en svensk hjemme side men det går vel.

VACI 5350 HUMAX
Trykk på MUTE (Høytalersymbol m/kryss over) på fjernkontrollen
Tast deretter følgende tall sekvens i rask rekkefølge

Vent... ca. 2 minutter.

Mottakeren vil nå slå seg av, for deretter å starte opp igjen
Mottakeren er nå resatt til fabrikk innstilling
OBS!
Du må nå programmere opp mottakeren på nytt!

Men alle kanalindstillingerne smutter altså også. Alt skal indjusteres igen forfra. Hvilken sattelit skal den søge og meget meget mere. Skriv evt ned hvad div indstillinger står på i indstallations menyen det er dem som skal genindstalleres.
Hvis alt ovenfor har været svært at forstå skal der en fagmand til.
MVH Flemming

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 07-10-05 14:10

Tak for svaret flemlone.
Jeg tror jeg lige skal ha bistand af en med parabol inden jeg prøver det, men det var lige sådan en løsning jeg var ude efter...

Claus