/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Kørekort
Fra : TariLiex
Vist : 591 gange
107 point
Dato : 25-10-02 17:51

Nok forkert emne...

Hvor mange gange må man gå op til køreprøven før man skal gå om?
Jeg (og mange andre siger) 3 gange, og så skal man starte forfra, kender selv en der har skulle gøre det sådan
og en anden siger at man må gå op til den ligeså mange gange man vil indtil teorien udløber

HJÆLP

TL

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 25-10-02 19:59

Nu forsvandt det jeg lige havde skrevet, typisk kandu, fordi jeg søgte på en anden side for at hjælpe dig.
Emnet var ikke helt forkert, men jeg troede at man skulle ha' bestået køreprøven efter tredje gang, ellers dumpede man forever; det gjald i gamle dage.
Prøv Kolding Politiet's hjemmeside:
http://www.politi.dk/Index.htm
De giver mange oplysninger om alting og svarer høfligt på en e-mail også.
God weekend, Claus

Accepteret svar
Fra : stanley

Modtaget 107 point
Dato : 26-10-02 01:38

Hvis du f.eks. mister dit kørekort på grund af spirituskørsel og skal til køreprøve, skal du bestå hhv teori og praktisk køreprøve efter max 3 forsøg. Hvis du ikke har bestået teorien 3. gang, skal du begynde helt forfra, dvs. på lige fod med dem, der ikke har kørekort, dvs. med krav om et bestemt antal teoritimer og praktisk kørsel inden du kan komme til teoriprøve og praktisk prøve. Og det er jo, som bekendt, en dyr fornøjelse. Der gælder helt specielle regler, hvis du har haft kørekort i mindre end 2 år.

Kommentar
Fra : stanley

Dato : 26-10-02 01:39

Hov, jeg fik ikke skrevet, at det også er max 3 gange ved den praktiske prøve!