/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Svendeprøve
Fra : OleP
Vist : 453 gange
200 point
Dato : 06-10-05 16:14

Hejsa..jeg er vvs og energimontør-lærling og har et spørgsmål..Hvad eller hvilken ting kommer man normalt op i til svendeprøve?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 06-10-05 16:42

Hej OleP

Da jeg var i lære fra 1969-1973,skulle vi trække en opgave og vi havde 8 timer til det.
Jeg trak en varmeslange til et badeværelsesgulv i kobberrør bukket i hånden ,den skulle overholde specielle mål og laves efter en tegning ,det var der ingen ben i,
en anden skulle forbinde og hænge en radiator op,
en skulle sætte en håndvask og bl.batteri op,
en skulle montere et W.C ,
en skulle hænge og forbinde en VVB .
Vi havde alt værktøj til rådighed og det foregik på teknisk skole i Næstved .
Det er nok ikke det samme idag da der er meget mere teknik,nyt værktøj og design med i billedet .

Held og lykke
mvh mcloud

Kommentar
Fra : 9060

Dato : 06-10-05 17:10
Accepteret svar
Fra : joeson

Modtaget 200 point
Dato : 19-11-05 12:41

9060 giver svaret med sit link
Held og lykke med svendeprøven
Mvh
Joeson

Godkendelse af svar
Fra : OleP

Dato : 22-10-06 18:54

Tak for svaret joeson.