/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Hvordan genkalder eller sletter jeg gemt~
Fra : nittehans
Vist : 461 gange
200 point
Dato : 04-10-05 17:47

Jeg har, ved en fejl, kommet til at anbringe en filmappe i en mappe som hedder 6822e51, hvilken art af mappe det er ved jeg ikke. Jeg prøvede at få den gemte mappe ud igen, men det kan jeg ikke. Jeg får en medelelse som siger: Det er ikke muligt at oprette eller erstatte sort1:(mappens navn) Adgang nægtet. Kontroller at disken ikke er skrivebeskyttet, og at filen ikke er i brug.

Mappen er tilsyneladende tom, men den indeholder over 30Gb, som det ikke er muligt at få frem. Jeg kan se filernes navne når jeg prøver at sikkerhedskopiere, men ikke kalde dem frem.
Jeg har prøvet at slette filerne, sågar prøvet at formattere disken for at få den renset helt ud, men det kan jeg heller ikke.

Mine spørgsmål er, hvad er 6822e51 for en art mappe?
Er der en genial sjæl som har løsningen?

Jeg er ikke særlig rutineret i det her, hav venligst tålmodighed med en ældre herre.

Venligst

Hans

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-10-05 18:05

Hvad med at prøve at slette alle partitions på harddisken/-ene og oprette en ny primær partition ..FØR du formatterer din disk/-e og geninstallerer operativsystemet?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 04-10-05 18:06

Lav en system restore....

Start - help and suport - Undo chancers to your computer whit system restore.... sæt datoen på igår (eler hvornår det nu var)

På den måde starter computeren op, og er en dag bagud, så disse ting vil den ikke vide er sket....
Og du har nu chacen for at undlade at flytte den mappe du taler om.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 04-10-05 18:08

hov, så ikke lige du havde formateret....

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-10-05 18:10

Vent lige med ovenstående. Det er ikke sikkert jeg har forstået dig korrekt?

Er det bare en 'tom' mappe på 30 Giga byte ???

Pokkers

Hvor ligger denne 6822e51 mappe og hvad siger menuen : 'Egenskaber' ..når du højreklikker på mappen?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-10-05 18:13

...og taler vi : Mac Os, LINUX eller Windows ? ...og hvilke versioner ?

Jeg er sikker på at det ikke er din harddisk der er noget 'i vejen' med

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-10-05 18:20

..hvilket fabrikat harddisk?

Det jeg prøver at fortælle dig nittehans (..slap af ..min tålmodighed er stor ..bare rolig ) er at der måske havde havde været større chance for kvalificeret svar, hvis du henvendte dig dér hvor problemet hører hjemme? .... Nemlig: under Teknologi emnet; Operativsystemer: http://www.kandu.dk/dk/kat/307

Da din 'fejl' tydeligvis ligger dér og ikke vedrører din harddisks funktionalitet iøvrigt. (Du kan jo både læse og skrive på den)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-10-05 19:06

Jeg stiller lige nogle fjollede spørgsmål så vi ved lidt om din comp

Har du flere drev på din comp (C D E F G ???)
På hvilket drevbogstav ligger de 30 GB
Hvordan kan du læse at der er noget i den mappe.
Hvad er det du har formateret
Hvordan formaterede du

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 04-10-05 19:37

Har du genindstaleret hele windows ? (det tager et godt stykke tid)
Kan det være du mener Diskfragmentere og IKKE Formatere ?

Kommentar
Fra : nittehans

Dato : 04-10-05 20:55

Hej og tak for de mange forslag.

Jeg har 3 drev på computeren, C E og F.
Jeg har WinXP liggende på drev E. Jeg har haft geninstalleret Windows, og dette fjernede ikke omtalte mappe 6822e51.
Jeg har fundet et program, Handy Recovery 2.0, og med det kan jeg finde de filer som ligger i den gemte mappe (sort1)
Jeg kan nu bruge filerne, jeg kan også gemme dem på en anden disk, menn jeg kan ikke slette dem, spørgsmålet er så, hvorfor kan de ikke slettes?
Når jeg vil formattere denne disk E, efter at Windows er afinstalleret og installeret på C drevet, så meddeler den at formatteringen ikke lykkedes.

Kommentar
Fra : nittehans

Dato : 04-10-05 20:59

Glemte lige at nævne at harddisken er en Maxtor 6Y080M0 på 80 Gb
Computeren er en Zitech

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-10-05 16:11

Der er rod i partitionstabellerne...................der skal slettes, oprettes og formateres før det bliver godt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-05 19:13

[hør] Som Evind siger; tror jeg løsningen ligger hér : http://www.kandu.dk/dk/spg/75546#827731

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-10-05 19:30

Ja - hvis Molo giver mig ret i det samme som han selv foreslår...........så må det være rigtigt.