/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Popup'er bliver ved med at komme???
Fra : Iceman77
Vist : 294 gange
50 point
Dato : 04-10-05 14:41

Til trods for at jeg har popupblocker sat til, bliver der ved med at komme popup's hver gang jeg skifter side i min browser... Findes der et program eller noget som konsekvent fjerner alle de popuper som man ikke vil have.

Mvh. Iceman.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-10-05 14:46

Få dim maskine renset for spyware med Ad-Aware ell. lign.

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 04-10-05 14:50

simpelthen - det er lige dét der skal til! - gå på www.spywarefri.dk - og få scannet din computer derfra, brug evt. det program der hedder Xoftspy, hvis du kan finde det. --- Dit problem er så typiskt spyware.....

mvh starguy

Kommentar
Fra : Iceman77

Dato : 04-10-05 14:51

>>peet49

Det gør jeg hver anden dag, men det hjælper ik så meget.

<<Iceman

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 04-10-05 14:53

Så mangler du måske, at opdatere dit OS

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-10-05 15:05

Du er nok blevet Hijacked eller har fået en slem trojaner og så skal der mere 'barske' metoder eller midler til :

Hent dette program : http://www.spywarefri.dk/downloads1/hijackthis.exe

..her en vejledning : http://www.spywarefri.dk/manualer/hijackthis-manual.htm

Læg så din log her : http://www.kandu.dk/dk/emne/30303 ...eller her : http://www.spywarefri.dk/forum/

..så slipper du lynhurtigt af med denne pestilens

..under alle omstændigheder rækker det ud over min 'ekspertise', så spørg de der kan !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Iceman77

Dato : 04-10-05 15:10

>>peet49

Min XP opdatere automatisk én gang om dagen, men er igang med en online scanning nu, så nu må vi se hvad der sker.

>>Molokyle
De sider har jeg oz fundet, er i gang med et af de online programmer der henvises til.

<<Iceman

Kommentar
Fra : briani

Dato : 04-10-05 16:19

Hejsa

Først går du ind i dine mappeinstillinger-find den i dit kontrolpanel-og klikker på fanen vis
Her fjerner du fluebenet fra
Skjul beskyttet operationsfiler
Skjul filtypenavne fra kendte filtyper
Og sætter et flueben i – vis skjulte filer og mapper

Så højreklikker du på denne computer-vælg egenskaber-gå i fanen systemgendannelse-og deaktiver systemgendannelse på alle drev (sæt et flueben)

Så henter du denne virusscanner

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Så genstarter du i fejlsikret tilstand(klik gentagne gange på f8)
Når den er startet op i fejlsikret tilstand-så køre du lige en tur med den scanner som du har hentet- Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.væbn dig med tålmodighed det kan godt tage fra 1 til 2 timer afhængig af hvor meget du har på din pc

Når den er færdig genstarter du normalt-aktiver din systemgendannelse og sæt dine mappeinstillinger tilbage igen.

Så kør lige en tur med Ad-aware

Du kan også lige hente og installere programmet Ad-aware hvis du da ikke har det i forvejen. Opdater det straks efter installationen, inden du kører en scanning med denne. Fjern alt hvad den finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware
Følg også vejledningen her til opsætning:

http://www.spywarefri.dk/adaware.manual.htm

Når overstående er gjort,skal der lige ryddes op.

Klik på start-alle programmer-tilbehør-systemværktøjer-og her vælger du diskoprydnng.
Så åbner du dine browser-gå op i fanen funktioner-vælg internindstillinger-her klikker du på slet cookies-slet filer-og ryd oversigten.
Så går du om i din stifinder og finder mappen temp-og rydder de filer som ligger der
Både under c:windows
Og document and setting-din bruger navn-og lokale indstillinger

Mvh
Brian

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-10-05 17:26

Bjarni -> Er du kalr over at adaware i sdpyware fri bliver omtalt som :

Citat
Ad-Aware var tidligere et af de programmer vi varmt anbefalede. I dag ser vi lidt anderledes på det, men det er en lidt længere historie som du kan læse mere om på vores side med artikler.

Næeh... du :

Citat
Selv om Ad-aware stadig er det mest populære af de to programmer, så er Spybot måske en smule bedre til det som det hele drejer sig om: At finde spyware på computeren.

Begge dele citeret fra : http://spywarefri.dk/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-10-05 17:28

Sikken en gang HOVSA-tastefejl

HOV : Er du kalr over at adaware i sdpyware fri bliver omtalt som

YES : Er du klar over; at adaware på spywarefri.dk bliver omtalt som :

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 04-10-05 18:16

DU MÅ BARE INSTALLER GOOGLE OG YAHOO TOOL BAR. DET HJÆLPER.....

Kommentar
Fra : Iceman77

Dato : 05-10-05 15:46

>>Briani: Tak for det, jeg vil da prøve og se om det hjælper.

>>pk2dk99: Jeg har google værktøjslinie, og NEJ det hjælper ikke en flyvende....... Har haft den i godt 14 dage,
Og den har ikke blokeret en eneste popup, så den kan de for min skyld stoppe op hvor de er højst
når de plukker jordbær.

<< Iceman.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 05-10-05 16:08

Icema) .... du skal også aktiviter fra google tool bar. Den virker flot på min computer.

Kommentar
Fra : Iceman77

Dato : 05-10-05 16:12

>>pk2dk99: Den er sat til, men men men......

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-10-05 19:11
Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 23-10-05 10:59

Du har vel ikke et p2p-program installaleret? De kan nemlig godt komme med mange popups.

//Kettedk

Kommentar
Fra : Iceman77

Dato : 23-10-05 13:56

Jeg har fundet kilden til de fleste af de popups jeg fik, det var et sponsorprogram fra Messenger som nærmest bombarderede mig med reklamer, så da jeg fjernede det fik jeg langt færre popups.
Har også fundet et program der hedder Pop-up washer, og det virker.
Og så har jeg slettet samtlige cookies, så nu er jeg sluppet for at sidde og lukke vinduer ned hele tiden.

Iceman.