/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Ingen farver på HP 690C
Fra : hodge
Vist : 667 gange
50 point
Dato : 24-10-02 22:04

Min HP 690 vil ikke udskrive i farver.
Farvebeholderen har været tom længe, men er blevet renset og fyldt igen.
Det er som om at printeren ikke erkender at der en farvebeholder monteret.
Havd kan der være galt?

Accepteret svar
Fra : stanley

Modtaget 60 point
Dato : 24-10-02 22:44

Hvis farvebeholderen har været tom længe kan den være 'brændt af', da patroner altid skal fyldes INDEN de løber tom for blæk. Det er noget med at dyserne bliver afkølet af blækket.

Jeg har stor succes med at genfylde farvepatroner 6578A/D. Jeg fylder cyan, magenta og yellow i de tre rum INDEN den løber tør, eller lige når den første farve begynder at blive dårlig. MEN den bør aldrig genfyldes med mere en 10-15 cl i hver farve, for overfyldes den, løber farverne 'sammen' - og så er den til at smide ud.

De sorte blækpatroner 51645, kan derimod godt fyldes helt op uden det giver problemer.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 24-10-02 23:02

Som stanley skriver, er det en god ide at fylde patronen op inden den løber tør. Hvis man bruger den meget lidt, er det en god ide liiiige at lave en lille udskrift af og til.
Der er dog håb. Jeg har prøvet det samme som dig. Det er nemmest du selv læser hvordan her: http://pub45.bravenet.com/faq/show.php?usernum=3830066206&password=&catid=36&action=showcat#question1 Det kan godt være behandlingen skal gentages nogle gange. Hvis du har været uheldig at der er kommet luftbobler i kamrene, er der også en god løsning på det: ! Er der luftlommer i patronen kan man afhjælpe problemet på flere måder. Anvend centrifugalkraften, dvs. pak patronen ind i et stykke køkkenrulle og læg den i en plasticpose med dyserne NEDAD. Slyng nu posen, således at blækket presses ud mod dyserne.
Det har jeg også før reddet min HP patron med.
Disse forsøg koster lidt tid, men i forhold til en ny patron, er det jo umagen værd.
Held og lykke
summer