/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Lidt for kvik knægt.
Fra : maj_britt
Vist : 667 gange
10 point
Dato : 02-10-05 14:54

Min knægt på lige fyldt 8 var alene hjemme en ½ time forleden. Han lånte min pc, han ville spille.

Da jeg, sammen med storebror på 25, kom hjem, sagde knægten STOLT:

Mor, jeg gik på google og skrev nøgne damer........så kom jeg på pornomaskinen.dk og der var der mange, men hvorfor har damerne hvidt skæg?

Hmmmmm, lidt for kvik knægt, og hvad havde I gjort?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-10-05 14:59

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-10-05 15:00

Han er da god til at stave og læse i en alder af 8 år.

Jeg ville få sat en spærre på, så han ikke kan komme ind på de sider

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 02-10-05 15:02

Ans, jeg skrev jo, lidt for kvik knægt.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-10-05 16:18

Øh, jeg håber da næsten, at dette er en joke Majbritt!!!

Hvis ikke, så ER din dreng ikke bare lidt kvik, men særdeles kvik, hvilket jeg nok ville være bekymret over, hvis det var min egen dreng - og interessen for nøgne damer allerede som 8 årig viste sig at overskygger de mange andre muligheder nettet består af..

Få hurtigst muligt en spærre på, eller forbyd knægten at tilbringe tid ved pc'en uden opsyn..

Andet er der vist ikke at gøre ved dette..

Ærlig talt, så troede jeg at The Sims m.m havde langt større interesse end nøgne damer i den alder! ..

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 10 point
Dato : 02-10-05 16:24

Gør det noget at han ser på nøgene damer? Jeg husker da jeg var 7-8 år og gemte porno blade og kigget på dem sammen med kameratene, Vi troede vi var nogen store drenge. Tog aldrig skade af det.(tror jeg) Alle drenge er interesert i det.Det er tegn på at de er normale.
alimak

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 02-10-05 16:27

Nope, det er ingen joke.

Han er kvik, han er nysgerrig og det er vel normalt at kigge bare damer i den alder.

Det væmmelige er så, at der jo er forskel på side 9 pigen og de sider, han fandt på nettet. Jeg tror også det kom bag på ham, at nøgne damer IKKE var piger på hans egen alder i undertrusser ( for nu at bruge hans udtryk).

Han bruger nettet flittigt, jeg plejer at være i nærheden, og han spillede på gratis-ting.dk, da vi gik, den lille røver.

Ja, jeg må få den store til at spærre min pc for frække sider.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-10-05 16:30

Jaaaee alimak...... Bortset fra at jeg tror det er en fake, så er der nu meget stor forskel på at kigge på smudsblade får mange år siden og så se det i dag på en 17" farveskærm, måske oven i købet som videoklip med lyd på.

Om man tar skade... hmm det ved jeg ikke, men jeg ville ikke lade mine unger glo på det. Nu er de så store, at de selv bestemmer, så jeg er dejlig fri for at spekulere på det.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 02-10-05 16:31

Alminak, du har ret, men det giver jo et andet problem, kan du se knægten fortælle i skolen:

Jeg så nøgne damer på mors pc, inde på pornomaskinen.dk????????

Og vi ved jo at der findes GRUMME sider med porno på nettet, hvornår finder han det?

Storebror på 20 viste lillebror Se og Hørs HP, der kunne han se de damer, han ville. Glad var lillebror.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-10-05 16:34

Netop! ..Der er en verden til forskel på side 9 pigen, samt gamle pornoblade - og så til det som findes på nettet idag

Personligt mener jeg at 50 % af pornoen på nettet er så hardcore og ulækkert, at jeg ville blive bekymret, hvis ikke forældre begrænser dres børns nysgerrighed i den retning.

Det er sq ikke for drenge på 7-8 år!

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 02-10-05 16:36

Tja, klumme, tro hvad du vil..........Men du kan da lige se en cybervenindes svar til mig, da hun fik "problemet" om knægtens netkiggeri:

Fra: Melancholy (privat) 25. September 2005 - kl. 00.00

Fald dog ned kone *GGGGG* Kasper er bare en RIGTIG dreng....

Noget andet er at de store måske skal være en smule mere varsomme med hvad de har stående, for hvis bare han kan et par af de første bogstaver, jamen så vælter det jo frem

Man kan jo sætte den til at gemme så få som muligt eller slet ingen.

Mon ikke Kaspers lærere er fuldstændig klar over at drenge kigger på bare damer? DET' DA SPÆNDENDE for pokker *GGGG*.

'damer med hvidt skæg' *GGGG* Herlig gut. Ham ka jeg (osse) godt li!!

Heldige kone at du har sådan nogle dejlige drengebørn under dit tag!!

Krams

Så klart, klumme, jeg faker den historie d. 25-9, fordi jeg skal bruge den i dag, det vidste jeg jo på forhånd.

Get a life, get a dog.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 02-10-05 16:37

Tror ikke foreldrene kan stoppe dette.Det er "ulovlig" og spennende.
alimak

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 02-10-05 16:53

Måske jeg lige skulle tage det op på forældremøde her d. 11.

Min er jo hverken værre eller bedre end andre unger, og det er ikke sikkert at forældrene er klar over at vores småknægte kan finde på den slags.

Enig, creamy, det kan være så ækelt.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 02-10-05 17:02

Det har da ikke noget på foreldremødet at gøre.Det er eventuelt din søn du skal tage det op med, hvis du skal gøre noget.Skal han blive drillet på skolen, fordi du tror dette er verdens undergang, noget det ikke er.Det er naturlig.Samme hvad du gør eller siger å vil drenge være nysgerrig på nøgene damer.
alimak

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-10-05 17:13

Jamen så er det da bare ikke en fake, men så meget mere foruroligende, at du ikke har forudset dette. Forresten glimrende bevisførelse du leverer med den mail LOOOL.

Lad mig så undtagelsesvis vise dig en mail JEG lige har modtaget.....

-------Original Message-------
From: servise@kandu.dk
Date: 03/10/05 16:45:55
To: klumme@jubiipost.dk

Subject: Din klage over Arne Jakobsen.

Vi har modtaget din klage over Arne Jakobsen, men kan meddele dig, at din klage ikke vil medføre nogen sanktioner fra vores side. Han er en del af teamet og vi synes han besvarer alle sp. relevant og fyldestgørende. At han i nogens øjne kan virke grov, er udelukkende de impliceredes egen skyld. De må lære at formulere sig ordentligt og stave korrekt samt i øvrigt behandle ham ordentligt.

Med venlig hilsen / Best regards

Arne Jakobsen
(Servicemedarbejder)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-10-05 17:17

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 02-10-05 17:21

Jeg er faktisk ret ligeglad med dine mails, klumme.

Alminak, jeg tror bestemt ikke det er verdens undergang, og han vil ikke blive drillet på skolen, til forældremøde er der kun forældre og de driller ham næppe.

Men jo, det er et problem at vi forældre måske ikke helt er klar over, hvad vores børn ser på nettet. Han behøver jo ikke sidde herhjemme og se det, der er pcer på skolen og hos hans venner. Og ikke bare porno skal være forbudt, det skal voldelige sider også, i mine øjne.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-10-05 17:27

Jeg er faktisk osse ret ligeglad med dine mails maibritt LOOL Skulle bare lige påvise noget

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-10-05 17:28

Stoppe det, nej!
Begrænse det, ja!

Vi kan jo heller ikke stoppe, at de unge prøver kræfter med røg og alkohol, men vi kan dog begrænse aktiveteterne ved at være opmærksomme.
Ligeledes er det med pornokiggeriet. Majbritt skal have et pornofilter på hendes pc, der begrænser Kaspers muligheder for at se hardcore porno..Eller hun skal have klare regler for hvad hun vil tillade - og i hvilket omfang Kasper skal have lov til at bruge pc'en til at kigge på nøgne damer..

Måske også lige have en snak med de store knægte i huset, om hvad der er acceptabelt at have stående og liggende fremme af diverse blade, film osv!

Desuden tror jeg sagtens, at et barn kan få et helt forkert indtryk og forkvaklet syn på, hvad seksualitet er for en tingest, ved at se hardcore porno..
Meget af det er ganske enkelt ækelt og nedværdigende..

Og selvfølgelig skal Majbritt tale med skole SFO osv. Pornoens skadevirkninger er absolut noget de fleste institutioner ser med alvorlige øjne på..

http://www.boernogunge.dk/internet/BoernogUnge.nsf/0/830A555B53F713E4C1256BB80033B857?opendocument

Her et par mulige filtre:

http://www.nettips.dk/Default.asp/KatId=97/SubId=97/id=1780/text=B%F8rnebrowser+mod+lumre+hjemmesider

http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_int_sikkerhed_net

Klumme -> ...Din nød!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-10-05 17:28

Citat
Og ikke bare porno skal være forbudt, det skal voldelige sider også, i mine øjne.

Hvorfor har du så ikke fået sat en spærre på, så din søn hjemme ikke kan komme på de pornosider?

Hvad tror du ikke de andre forældre vil tænke om dig, hvis du på et forældremøde vil bringe din egen historie op?

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 02-10-05 17:32

Drejer det her sig ikke mere om forældrenes evne til at adminstrere Internettet end drengen evne til at anvende det?

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 02-10-05 17:38

Fordi jeg ikke i min vildeste fantasi havde forestillet mig at han ville glo nøgne damer............

De andre forældre vil straks gå hjem og sætte spærre på deres pcer.

Jeg bor jo heldigvis i en meget lille by, hvor vi alle passer på alles unger.

Creamy, det er jo lidt svært at forklare en knægt på bare 8, hvad der er tillladt og hvad der ikke er.

Ham og brormand på 10 har da været inde på grineflip.dk og der er billeder, der går over min grænse. Og selvom jeg altid er i nærheden af pcen, så går jeg da ud og laver mad eller smider en vask på, og der har de så frit spil.

Klart det skal tages op på et forældremøde, det er lidt vigtigere end beløbet til klassens julekalender.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 02-10-05 17:41

Klumme, på www.komogvind.dk....søg... borzoi, den bliver lagt offentlig nu.

Der er nemlig forskel på dine tåbeligheder og min seriøsitet i den her tråd.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 02-10-05 17:52

Jamen helt ærligt Majbritt!

Det drejer sig sq da ikke om, hvad der er nemt, eller ikke nemt at forklare din søn. Det drejer sig om, at det er DIG der bestemmer - og kan han ikke forstå dette, så få dog et filter på din pc..

Snupper lige et flueben. Det ser nemlig ud til at seriøsiteten er gået i vasken, eller aldrig har været hér. Dette handler vist mere om, at du og Klumme har et horn i siden på hinanden, end at du søger et svar på dit problem..

Hvad pokker kommer det sagen ved, at Klumme tror dit spørgsmål er opdigtet. Kan det ikke være total ligegyldigt, hvad Klumme tror?!

Jeg er tilbøjelig til at tro, at det er mere vigtigt for dig at bevise han har uret, end det er vigtigt at finde en løsning på din 8 årig søns pornokiggeri..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-10-05 17:59

LOOOOOL

Sjovt reaktionsmønster du har, når du gør dig selv til grin og ydermere fortsætter

Enhver idiot kan sgu da se, at den mail er en fake, og tjener som demonstration af hvor tåbeligt det er, at du bruger en latterlig email som dokumentation for en påstand.

I øvrigt overtræder du copyrightlovgivningen ved at kopiere den over til andre sites, da alt.... ALT hvad der står på Kandu tilhører Kandu LOOOL

Lad mig sige det, så selv du kan forstå det majbritt...... Jeg vil skrupskide dig et stykke.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-10-05 17:59

Citat
Fra: Melancholy (privat) 25. September 2005 - kl. 00.00

Er det en opdigtet dato, hvis det ikke er, så har du vel allerede nu fået sat spærre på!

Citat
Creamy, det er jo lidt svært at forklare en knægt på bare 8, hvad der er tillladt og hvad der ikke er.

Det er dit ansvar.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 02-10-05 18:10

Tja, klumme, jeg har nu længe haft en anelse om at du er på et lavt plan.

Et horn i siden på klumme? Hvorfor skulle jeg dog have det? Han var jo kun ude på at blive set. Herregud.

Du fjerner bare fluen, creamy.......men jeg ville såmænd blot vise herren at jeg ikke faker noget som helst.

Ans, nej, der er ikke spærre på, derimod må han ikke p.t. gå på nettet, uden jeg er her i stuen. Jeps, mit ansvar, men det er eddersvært at gennemskue alle de dårlige sider på nettet i forhold til mine grænser for hvad mine unger må se.

Så derfor hedder reglen nu: I må se sider, der er på foretrukne, og ingen andre, uden I har kaldt på mig eller de store brødre. Så simpelt er det nu og det må de så lære at leve med.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-10-05 18:26

Citat
Hmmmmm, lidt for kvik knægt, og hvad havde I gjort?

Som jeg tidligere har skrevet ville jeg få sat en spærre på.

Citat
De andre forældre vil straks gå hjem og sætte spærre på deres pcer.

Jeg bor jo heldigvis i en meget lille by, hvor vi alle passer på alles unger.

Så er det nok hos dig ungerne vil passes fremover.

Godkendelse af svar
Fra : maj_britt

Dato : 02-10-05 19:02

Tak for svaret alimak.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 03-10-05 02:38

Tak selv og lykke til med børnene.Tror du får en stor job hvis du skal stoppe børnene.De er nok smartere en dig, hvis det er noget de vil.
alimak

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 04-10-05 16:50

Tjaa nu ved jeg hvem maj_britt er, så derfor ta hende IKKE seriøs.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 04-10-05 20:14

Ja heheeh og nu har hun på http://www.kandu.dk/dk/spg/75538 afsløret sin trang til hardcore håndværkersex ledsaget af saftige pornofilm.

Det er der forsåvidt ikke noget galt i (hver sin smag), men man må sandelig håbe at hendes "lidt for kvikke knægt" ikke har adgang til Kandu og kender hendes nick. Det kunne blive en festlig historie ovre i skolen. Mor på sofaen med den lokale blikkenslager og "Deep troat" på 28" skærmen med lyd

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 05-10-05 15:34

Klumme vil du være håndværkeren så ?