/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Sygate Personal Firewall ang.port 20.
Fra : TEAS
Vist : 333 gange
200 point
Dato : 02-10-05 09:29

Min pc er har jeg fået skannet.
Der står jeg skal lukke al trafik på port 20.
Hvordan gør jeg det og hvad bliver port 20 brugt til?.
mvh
Teas

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-10-05 09:34

det kan du for eks gøre med windows firewall

Du skal være logget på computeren som administrator for at kunne udføre hele proceduren.

Åbn Windows Firewall.
Vælg en af følgende indstillinger under fanen Undtagelser:
Hvis du vil åbne en port til et program eller en tjeneste, skal du markere afkrydsningsfeltet for det pågældende program eller den pågældende tjeneste.
Hvis du vil lukke en port for et program eller en tjeneste, skal du fjerne markeringen i afkrydsningsfeltet for det pågældende program eller den pågældende tjeneste.

MEN...... sygate meddeler jo at der er trafik og giver dig mulighed for at lukke porten - ved at vælge nej til den - nok et klogt valg da der åbenbart en noget eller nogen der vil ind af den port

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 02-10-05 09:36

Port 20 er ftp https://www.grc.com/port_20.htm Hvor har du scannet ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-10-05 09:39

kører du test af router eller lign?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-10-05 09:40

sorry stl_s - så ikke dit indlæg - morn morn

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-10-05 09:45

TEAS kender du det her program - det hjælper mange
http://www.snapfiles.com/get/activeports.html

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-10-05 09:53
Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 02-10-05 10:11

Morn miritdk

TEAS-> Gå ind her http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=9706 og scroll ned til afsnittet "regler". Det fortæller hvordan du lukker af for alle UNØDVENDIGE indgående forbindelser i Sygate, ved at fjerne serverrettighederne til alle programmer som ikke har behov for det. Hvis du bruger ftp, skal du lave en særlig regel i Sygate.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-10-05 13:03

Man kan også teste sine porte her :

1.) http://dshield.org/warning_explanation.php
2.) https://www.grc.com/ ( ..den side hvor stl_s har linket til forklaringen på port 20 )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 02-10-05 19:11

Jeg har testet pcen på Testa datorn Sverige
Nu prøver jeg at finde ud af det men jeg er ikke god til det tekniskle engelsk.
mvh
Teas

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 200 point
Dato : 02-10-05 20:01

TEAS, fortæl mig lige om du er bagved en router. Prøv så lige at gå ind her http://scan.sygatetech.com/ og klik Quickscan. Alle porte skal være Blocked.

Når du har svaret på det, har jeg muligvis en forklaring på hvad der sker.

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 03-10-05 23:40

Hej Stl_s.
Quickscan og alle er blocked.
Jeg ville prøve at teste igen på testa datorn
men siden er under forandring.Jeg har flere gange før fået testet min pc sikkerhed der og
der har aldrig været noget galt før.
Jeg prøver igen i morgen.
mvh
Teas

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 03-10-05 23:49

Hvis de allesammen er blocked, er der ingen problemer. Det må være en fejl på siden, og det passer også med at den er under ombygning. Jeg fik samme melding om port 20, som du fik, og det passer altså ikke. Den er helt lukket. Du kan tage det helt roligt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-10-05 23:55

Holder med stl_s

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : TEAS

Dato : 04-10-05 20:42

Tak for svaret stl_s.
Poet 20 og alle andre er stadig blocked.
Det er et lan net jeg er på med 4GB men vi er for mange om det
på visse tider af døgnet.
mvh
Teas

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-10-05 01:52

Velbekomme TEAS, og tak for point

Btw, tjek lige i "Tips og Tricks til Sygate" som jeg lagde link til, hvordan du slår fil og printerdeling fra (hvis du ikke bruger det). Det kan minimere noget af "støjen" fra de andre på netværket.

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 06-10-05 05:23

Hej StI_s.
Det har jeg gjort nu og jeg kommer meget lettere på nettet.
Jeg har også været udsat for de sidste par uger at blive smidt af
i et par minutter af gangen.
Jeg havde teknikkerbesøg i starten af ugen og signalet blev målt til 65.Db
og han mente der var periodiske fejl ved mit modem som er et City lann
Nu må jeg afvente og se hvad der sker og måske købe et nyt modem.
mvh
Teas