/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Partiernes holdning til euro-afstemninge~
Fra : 2mmy
Vist : 551 gange
200 point
Dato : 29-09-05 13:35

Hej,

Jeg søger dokumentation for, hvad de forskellige partiers holdning var til euro-afstemningen den 28. september 2000. Jeg har prøvet at søge på "partiernes holdning", "anbefaler et ja", "anbefaling til euro-afstemningen" og guderne må vide hvad mere der er forsøgt den sidste time - både på google og Infomedia... jeg har bare ikke ret meget held. Indtil videre har jeg fundet SF's og et par mere, men det er rimelig begrænset.

Det skulle næsten undrer mig, hvis der ikke var nogen der havde samlet alle partiernes anbefaling - den ville være perfekt, men jeg kan ikke finde den, såfremt den eksistere.

Jeg har prøvet at få nogle til at hjælpe mig, men det kan være at I har fingeren så meget på pulsen at den ønskede oversigt måske endda befinder sig blandt jeres bogmærker? :D

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-09-05 13:41

Prøv at se her http://www.ft.dk/?._.s/Samling/20001/salen/F7_BEH1_19_3_5.htm og der er meget at hente herinde også tidligere.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-09-05 13:44

Du skal kopiere hele linket - kandu laver nogle gange kuk i dem.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-09-05 13:47
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-09-05 14:29

Nu kan jeg se at det jeg har linket til er efter afstemningen, men hvis du går ind her http://www.ft.dk og vælger Dokumenter i menuen og den side du kommer til skal du øverst vælge arkiv - så kan du finde alt om partiernes holdning til EU afstemningen i 2000 i de samlinger der har været op til afstemningen.

//bentjuul

Kommentar
Fra : jqb

Dato : 29-09-05 16:12

Af Folketingets partier anbefalede SF, Socialdemokratiet, Det Radikale Venstre, Det Konservative Folkeparti og Venstre at stemme ja. Enhedslisten og Dansk Folkeparti anbefalede et nej.

Der var tre partier der stillede op til Folketinget ved valget i februar uden at blive valgt: Minoritetspartiet anbefaler et nej, Centrumdemokraterne et ja og Kristendemokraterne var lidt mere spøjse; de lagde ud med at anbefale at stemme nej, men beslutningen blev siden omgjort. Se http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2178465 .

Kommentar
Fra : stevenklein

Dato : 01-10-05 19:40

du finder de froskellige partiers holdninger i bogen : Dansk politisk håndbog 2000. her der alle partiernes holdning om alt. den udgives hvert år, midt på sommeren. det var den effiktive. den idt hurtigere er at skrive en mail til de forskellige partier, og spørger om deres holdninger og begrundelsen for denne. de svarer normalt tilbage i løbet af et par dage..
men ellers stemte alle som det før er nævnt..