/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Har Virkelig Brug For HJÆLP
Fra : maxibon19
Vist : 357 gange
300 point
Dato : 27-09-05 18:34

Min Computer R lige gået helt i lort.....
Den starter op med en bip bip bip bip bip bip bip bip og såen blir den bare ved ind til den skriver at den ikk kan finde HardDisken og jeg har prøvet med flere HDD og den kan ikk finde nogen......???????????

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 27-09-05 18:57

Prøv at reesette bios, det gøres med jumper. Da skal have spændingen af PC

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 27-09-05 19:14

Hvad er det for en PC?

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 27-09-05 19:29

Check efter om alle kaber og stik er trykket ordentligt på plads.

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 27-09-05 19:44

Her følger en oversigt som forklarer hvad de forskellige bip betyder. jeg håber det kan hjælpe dig på vej.
Hentet fra, http://www.praestkjaer.dk/dk/emner/pc-hw/beep-koder.htm

Beeps Forklaring / årsag
1 kort Normal POST - system er OK
2 korte POST fejl - fejlkode vises på skærmen
Ingen Strømforsyning eller bundkort problem
Konstant Strømforsyning, bundkort, eller tastatur problem
Repeterede korte Strømforsyning eller bundkort problem
1 lang + 1 kort Bundkort problem
1 lang + 2 korte Skærmkort problem (MDA, CGA)
1 lang + 3 korte Enhanced Graphics Adapter problem (EGA)
3 lange 3270 tastatur kort

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 27-09-05 19:54

Lidt feedback ville gøre det nemmere at hjælpe.

Kommentar
Fra : maxibon19

Dato : 27-09-05 20:56

jamen alt sidder som det skal...
Jeg lukkeet ned for den igår som jeg plejer og så da jeg prøvet og tænde den idag som kun den bare slet ingen ting....

Kommentar
Fra : maxibon19

Dato : 27-09-05 20:57

Peet49 ved ikk lige hva du mener????

Kommentar
Fra : maxibon19

Dato : 27-09-05 21:00

Rosco40 det sidste der hvor der står 3 Lange 3270 R det der imellem den skal bip for at der R noget galt med tastatur kort?????
Hva det så Betyder???
????

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-09-05 21:05

Et stik til harddisk / diskettedrev / cdrom
kan godt gå løs ind i comp.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-09-05 21:08

Har du trådløst tastatur/mus - så prøv lige med et gammelt tastatur og mus.

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 27-09-05 21:13

Du siger den skriver at den ikke kan finde harddisken, så er det nok der omkring fejlen skal findes.
Sidder IDE-kablet ordentigt også på bundkortet?

Kommentar
Fra : maxibon19

Dato : 27-09-05 21:14

Eyvind Kan tastatur og mus godt ha noget og gøre med at den ikk kan finde HardDisken????

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 27-09-05 21:16

Hvilken PC og Harddisk har du?

Kommentar
Fra : maxibon19

Dato : 27-09-05 21:23

nu har jeg tjekket alle kabler og de sidder rigtig i...
nu skriver den (Sceodary Master Hard Disk Fail)....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-09-05 21:24

Nej da - sikke noget vrøvl - det var bare dine beep jeg tænkte på.

Kommentar
Fra : maxibon19

Dato : 27-09-05 21:25

hva det R for en pc det ved jeg ikk lige men det R en Maxtor Harddisk der R i...

Kommentar
Fra : maxibon19

Dato : 27-09-05 21:26

De bip har jeg lige fået den til og holde med....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-09-05 21:30

Ok ingen beep og ingen boot på HD.
Kan det boote på en diskette.
Så prøv denne diskette som kan se på din HD
Technet boot diskette (gratis)
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
Hent og læg den på skrivebordet>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
Start comp med disketten og lad den selv rulle på plads.

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 27-09-05 21:33

Hvor gammel er den?
Hvor mange bip (Korte og eller Lange), kommer den med?

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 27-09-05 21:37

Min sengetid

Kigger forbi i morgen.
Bliver ved til du har fået løst problemet.

Kommentar
Fra : maxibon19

Dato : 27-09-05 21:40

den computer som jeg sidder ved og skriver fra nu den har ingen diskette drev..... så hva gør jeg så????
Bip vare ca 1 sek og den kommer kun med et.....

Kommentar
Fra : maxibon19

Dato : 27-09-05 21:45

men jeg skal i seng nu så håber i kan hjælpe igen imorgen...... og ind til vider tak for hjælpen...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-09-05 21:46

Et bip - alt ok.
Har du slet ikke lavet noget med partitioner / flyttet CDrom eller DVD
Har du arbejdet med hukommelseskort i en USB kortlæser
Hvis dit filsystem er FAT 32 kan du læse HD med en win 98 diskette og se om den er aktiv.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-05 22:05

rosco40 - læg den oversigt som tip - den vil komme mange til gode
Dato : 27-09-05 19:44

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-09-05 08:28

Det er da ikke din harddisk, den ikke kan finde sekundary disk, er normalt en cdrom/dvd-trykker du F1 derefter, hvad sker der så?

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 28-09-05 09:07

Beep-koder er lagt som tip. Der er koder for de to mest anvendte BIOS typer.

Kommentar
Fra : maxibon19

Dato : 28-09-05 10:58

jeg har ikk haft kortlæser i eller flytte på nogen af drevene og har ikk lavet noget med Partitioner.....
Jeg lukket den bare ned som jeg plejer og så skrev den det her da jeg vil tænde den igen (Sceodary Master Hard Disk Fail)....

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-09-05 11:33

På Primary sidder din harddisk med windows, du skal tjekke power og IDE kabel til sekundary IDE.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-09-05 11:38

sådan rosco40 - tippet - så smutter fluebenet her - var ellers på vej til at komme ind og skælde dig ud

Kommentar
Fra : maxibon19

Dato : 28-09-05 13:07

Eyvind nu har jeg prøvet og lave den Disk som du sage men jeg kan ikk få computerne til og starte op på den...

Kommentar
Fra : maxibon19

Dato : 28-09-05 13:08

peet49 Hva R IDE kabel....?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-09-05 13:09

Tag IDE 2 (sekundary)fra og prøv igen.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-09-05 13:09

Tag IDE 2 (sekundary)fra og prøv igen. Du skal have styr på 2ide før du kan starte PC.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-09-05 13:10

IDE kabel er det brede kabel, der går fra drev til bundkort.

Kommentar
Fra : maxibon19

Dato : 28-09-05 13:12

jeg har kun en HD i den computer....

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-09-05 13:15

Du har vel et andet drev som DVD-CDROM eller en brænder, det er der problemet ligger.

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 28-09-05 13:22

Hvis en af kappen på tastatur sidder fast få man det samme resultat. Vend keybord og bank stille og forsigtig og se om det er noget i klemme???

Kommentar
Fra : maxibon19

Dato : 28-09-05 13:28

det tastatur jeg hade sat til før der sad en knap fast men nu har jeg sat et andet til hvor der ikk R nogen der sidder fast...

Kommentar
Fra : maxibon19

Dato : 28-09-05 13:34

nu har jeg sat en system diskette i og så kommer der noget frem hvor der står (A:\> og der ved jeg ikk hva jeg skal skrive????

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 28-09-05 14:49

Jeg havde engang en Amitech, som også begyndte at snakke med beb beb beb beb..........Det viste sig at den vist var blevet for varm.
Jeg blev rådet til at kontrollere min blæser, og støvsuge halløjet.....og VUPTI....den kørte igen i tre år

venligst
TOM

Kommentar
Fra : maxibon19

Dato : 28-09-05 15:29

yearhouse nu har jeg prøvet og rengør den og den vil stadig ikk noget...

Kommentar
Fra : Rosco40

Dato : 28-09-05 15:44

Har du prøvet at sætte CDRom drevets IDE-kabel til HDD

Kommentar
Fra : onkelkeld

Dato : 28-09-05 21:50

Vil lige fortælle peet49, og andre der ikke ved det, at der er bundkort, hvor du ikke kan reesette bios via jumper, men skal tage batteriet ud.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 28-09-05 21:59

Ser ikke lige nogen steder i tråden, hvor der står noget om typen af bundkort.

Kommentar
Fra : maxibon19

Dato : 18-10-05 13:42

Hej igen....
Jeg har nu fået lavet den computer så jeg vil stille et andet spørgsmål....
Ved en af jer hvor jeg kan købe Norton Antivirus 2006 på en dansk side og på Efterkrav eller en butik.....???

Der R mange Point for et svar....

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-10-05 14:00

Jeg har ikke set 2006 ver. på gaden i DK endnu.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-10-05 14:14

onkelkeld->Har haft PC som speciale i 25 år som selvstændig.