/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Log på Windows ?
Fra : Ammitz
Vist : 563 gange
100 point
Dato : 27-09-05 10:38

Hvordan bærer jeg mig ad med at springe "Log på Windows" over, når jeg starter PC'en?
Da jeg for et par måneder siden fik Win2000 gik det så godt med at lukke op, - dette irriterende mellemstop, var der ikke, - men så pludselig efter at jeg havde installeret alle mine programmer var det der.
Hvad har jeg fået slået til, som jeg igen ønsker at slå fra, - og hvor gør jeg dette?
Ammitz

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-09-05 10:46

Nu er jeg ikke helt klar over hvilken type login du taler om.

1.) Windows login undgås normalt ved at lade passwordfeltet være tomt når man logger på. Har du et password nu? Skifter du til 'blankt' felt. Næste gang du logger på, får du så ingen login meddelse.

2.) Er det alm. bruger logon fordi du har flere brugerprofiler på PC'en skal du vælge den bruger der automatisk skal logges på som default således : http://support.microsoft.com/?kbid=315231

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-09-05 11:09

I Windows XP er der en opdatering, der opretter en ekstra konto.
Den hedder et eller andet mærkeligt : xaspgv.
Hvis du kun har en bruger, skal denne slettes, så der kun er din konto og "Gæst" som skal være deaktiveret.
Start - Kontrolpanel - Brugerkonti
</Gambrinus>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-09-05 12:39

er det måske logon pauseskærmen/logon skærmen du mener ?????

Så kan du slå den fra ved at fjerne markeringen "slå til"... altså fjerne markeringen for velkomstskærmen.

du kan også: (god ide at lige lave backup først)

Klik på Start, klik på Kør, skriv regedt32, og klik på OK.
Gå til følgende registreringsnøgle:

HKEY_USERS\DEFAULT\Control Panel\Desktop
Dobbeltklik på strengværdielementet SCREENSAVETIMEOUT i detaljeruden (i højre side).
Udskift tallet 1 med tallet 0 i Værdidata, og klik derefter på OK.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 29-09-05 15:06

Nej, det jeg mener er: at når jeg starter min pc, kommer der efter et minuts tid en log on, hvor jeg kan skrive mit password, - hvis jeg havde sådan et, - derfor skal jeg bare trykke på enter for at komme videre.
Da det tager op til 3 minutter at lukke op, så jeg kan komme igang med at arbejde på PC'en, er det ofte jeg går fra den når jeg har trykket på åb'n knappen - når jeg så kommer tilbage, - kan jeg få lov at rykke enter, - før den igen bruger omkring 1½ minuts tid til at lukke resten op.
Hvis jeg kunne springe denne log-on helt over, - ville PC'en jo være klar til brug, når jeg returnerede til denne. Jeg hader spildtid, - og udfører andre opgaver i ventetiderne.
Ammitz

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 29-09-05 15:07

HUSK lig det er Win2000 og ikke XP der er tale om.
Ammtiz