/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mangler vigtig cd...hva gør jeg
Fra : janemli
Vist : 343 gange
20 point
Dato : 25-09-05 18:35

mangler en cd til min com...dem som installere lydkort og alt det der.....men det er xp som jeg skal ha på min com....er det så ligemeget...finder den selv lydkort og det der

Kommentar
Fra : dk.betjenten

Dato : 25-09-05 18:41

Ja nemli´
mvh

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 25-09-05 18:46

Jeg vil gerne samtykke.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-09-05 19:05

som hovedregel finder den selv drivere til lydkort o.lign eller kan du gå ind på producentens hjemmeside og hente en opdateret driver der endda er bedre.
Hvis ikke du ved hvad din hardware hedder kan du hente det lille program Everest der kan fortælle dig alt om det.
Kan hentes her http://www.lavalys.hu/products/overview.php?pid=1&lang=en

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-09-05 21:01

XP finder og installere langt størstedelen af de drivere der er nødvendige for at din computer og tilsluttet udstyr kan fungere. Du kan altid derefter gå på internettet og se om der skulle findes nyere opdateringer, du vil kunne få glæde af.

Dertil er programmet som Fijala foreslår rigtig udmærket. Vil du f.eks. tjekke om der er en bedre driver til dit grafikkort? Tjaeh... så vælger du i Everest menuen : Grafikkort ...og i undermenuerne finder du en henvisning til producentens hjemmeside, hvor du så kan hente driveropdateringer. I Everest er henvisning lavet som et almindeligt link du bare kan klikke på, for at komme til hjemmesiden med de nødvendige drivere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 26-09-05 19:00

A vi nu påstå at det ikke er sikkert at xp installere driverne selv.
Det kommer jo an på hvilket hardware der er installeret, Feks. installere xp ikke selv driver til Sandberg's net / lyd kort mm.
Det er ej heller ikke alle GFX's at xp har driver til.
Så jeg vil da til råde at gøre som Fijala foreslår, at hente programmet til at tjekke din hardware og der efter at hente den nyeste driver på Producentens side.

http://www.nvidia.com = Gforce grafikkort http://www.ati.com = Radeon grafikkort bare for at nævne et par stykker.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-09-05 23:50

Fijala henviser til lavalys, den er bestemt god
jeg synes dog at AIDA 32 er lidt bedre
viser bl. a. diverse koder
http://www.freedownloads.be/downloaddetail/353