/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
opgave 3.4.6 program som fjerner det før~
Fra : Fknight
Vist : 1816 gange
50 point
Dato : 21-09-05 22:12

Hej.

Jeg er nået til en opgave i min javabog, og er gået i stå. Jeg er meget nyskerrig efter hvordan den kan løses, men jeg kan desværre ikke udtænke hvordan den skal løses..

Opgaven lyder: Skriv et program, der fjerner det første tilfældige ord i en sætning (indtil første mellemrum)
i den forgårende opgave lavede jeg et program som fandt frem til positionen af det første mellemrum, med IndexOf metoden.

er der nogen som kan løse opgaven ? helst, med IndexOf, Length og/eller Replace i programmet.

men Replace("ordet","ordto"); er ik den måde jeg vil ha det skal gøres på..programmøren skal ik ta højde for hva for et ord det er, Men se på det som det første ord..

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 22-09-05 00:25

prøv at kigge på .indexOf til strings ...
den burde kunne hjælpe dig vidre

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 22-09-05 00:27

men ellers kig i java docs og se om der er noget du kan bruge
feks til String
http://java.sun.com/j2se/1.3/docs/api/java/lang/String.html

Kommentar
Fra : Fknight

Dato : 22-09-05 14:11

Hmm.. synes ik der står så meget i det link..
og jeg synes heller ik jeg kan komme videre med de oplysninger om IndexOf der står i min javabog..

Accepteret svar
Fra : Phylock

Modtaget 50 point
Dato : 23-09-05 20:33

prøv med:
String testString = "weee dette er en tekst";
int firstWord = testString.indexOf(' ');
String outputString = testString.substring(firstWord+1);
System.out.println(outputString);

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : Fknight

Dato : 25-09-05 14:01

tak, for det..

Godkendelse af svar
Fra : Fknight

Dato : 28-09-05 16:08

Tak for svaret Phylock.