/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
komputer starter ikke windows
Fra : joand
Vist : 406 gange
100 point
Dato : 18-09-05 11:09

Forleden kunne jeg ikke få min komputer til at starte windows, men starter fin op i dos lige indtil
windows xp kommer frem på skærmen med rullebjælken. Så forbliver skærmen bare sort og harddisk
lampen holder op med at lyse.
Slukkede komputer trak stikkene ud til harddisken og div drev og monterede dem igen, så startede den
fint op:-/
dagen efter samme problem og samme manøvre, nogle gode foreslag til mit problem??

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-09-05 11:17

Hej
Prøv at se i din logbog, START<KONTROLPANEL<ADMINISTRATION<LOGBOG<SYSTEM ellers
Prøv at se efter problemer i START<KONTROLPANEL<STYSTEM<HARDWARE<ENHEDSHÅNDTERING

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-09-05 11:18

Det kunne lyde som om du har en defekt win opstart fil. Får du ingen fejlmeddelser?
Prøv at starte op i fejlsikret tilstand. Tryk F8 lige efter optælling af ram og hardware indificering så kommer der en skærm op hvor du kan vælge hvilken startmåde du vil bruge. Der er der også mulighed for at starte op med den konfiguration der var sidst den kørte rigtigt.Tryk bare flere gange på F8 for at være sikker. Hvis ikke det hjalp så prøv med fejlsikret tilstand, så kan du prøve at bruge systemgendannelse og gå tilbage til den dato den sidst kørte godt.

Forøvrigt er der ikke noget der hedder dos mere.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-09-05 11:25

Alle fejl, bliver skrevet til logbogen, så kig der først.

Kommentar
Fra : joand

Dato : 18-09-05 11:52

Kunne heller ikke starte i fejlsikret tilstand.
Vedr. loggen har den skrevet fejl ved DCOM??
og en fejl ved cdrom (hændelse 7) ??
og en advarsel ved TCPIP??

kan det lede jer på sporet.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-09-05 11:56

Hej tyder på en defekt, prøv at rykke stikkene til dit cd drev

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-09-05 11:59

Og du har vel sat din harddisk til Master 1 i Bios
Og cd til Slave 1
Ellers kan det være derfor.

Kommentar
Fra : joand

Dato : 18-09-05 12:01

Det gjorde jeg til morgen stik ud og i igen og så startede den.
du mener jeg skal prøve at starte op helt uden cd drev
Hvis jeg vil skifte mit backup batteri , skal det gøres med strøm på eller slukket.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-09-05 12:02

Ellers ville jeg prøve at slukke, tage strømstikket ud, og Bios batteriet, bare 10 minutter,
og se hvad der sker.

Kommentar
Fra : joand

Dato : 18-09-05 12:03

Den har kørt det sidst år uden problemer, og har ikke været inde og pille i noget.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-09-05 12:04

Hvis jeg vil skifte mit backup batteri , skal det gøres med strøm på eller slukket.
DET SKAL GØRES UDEN STRØM PÅ.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-09-05 12:06

Men prøv at nulstille Bios, træk strømstikket ud og tag batteriet ud 10 minutter,
Prøv eventuelt at rykke stikkene fra dit cd drev.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 18-09-05 23:48

Har du brændt den af,,,,,,,

Kommentar
Fra : joand

Dato : 20-09-05 18:54

nu har den startet siden uden problemer og
uden at have rørt den eller ændret noget
så nu er spørgsmålet er den ok eller var det bare en forvarsel på alderdom.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 20-09-05 18:58

Hej, kommer vel lidt an på hvor gammel og brugt den er.
Men muligvis, du skulle begynde, at spare op til en ny.
Ikke så dyre, nu til dags

Kommentar
Fra : joand

Dato : 20-09-05 19:02

denne er en asus a7m266 1400mhz
og kigger lidt på en dell D810 1,86ghz

Accepteret svar
Fra : smxxx

Modtaget 50 point
Dato : 20-09-05 19:11

Ellers, prøv Bilka, rimelige produkter, til rimelige priser.
Men held og lykke.

Godkendelse af svar
Fra : joand

Dato : 03-01-06 14:17

Tak for svaret smxxx. lidt sent men hellere sent ikke.
Har virket siden og har købt en dell
meget tilfreds med den.
u