/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sidefil ??
Fra : dennisdahl
Vist : 491 gange
100 point
Dato : 17-09-05 22:27

Hej

Har et lille spørgsmål ang. sidefil. Hvad er dette ??

Når jeg kører nogle spil meddeler computeren at den har øget sidefilen, hvorfor ??

Hvad er sidefilens funktion ?

Dennis

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 17-09-05 22:37

Tror du kan finde noget her
http://www.wintip.dk/xp/config/sys_av.htm

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 17-09-05 22:44
Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 17-09-05 23:29

Du kan sammenligne sidefilen, med extra ram, hukommelse.
Der bruges når du kører mange programmer eller spil.
Har du ikke ram nok, kommer den meddelse frem.
Kører selv med 1000 mb
Så får jeg aldrig den meddelse, og maskinen kører bare.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 17-09-05 23:31

Det er fordi du lader computeren bestemme sidefilens størrelse. Sidefilen er en fil som computeren bruger som en slags ekstra "RAM" nå det kniber med hukommelsen (bare vi andre havde den mulighed).
Standard er den RAM+11 MB. Hvis du spiller meget grafiske spil kan det være i underkanten, og det er hvad den fortæller dig. Da den selv udvider filen kan man spørge sig selv, hvad man skal med den oplysning. Men det har noget at gøre med, at computeren kan være langsommere lige mens udvidelsen pågår.

Kommentar
Fra : smxxx

Dato : 17-09-05 23:50

hansen9
Har faktisk været ude for den låste totalt, efter at have arbejdet med noget billedebehandling, den reagerede ikke i en time, hvorefter jeg slukkede.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 18-09-05 10:52

En sidefil er en "ramforlænger" der hjælper til når man går tør for ramhukommelse. Dvs man bruger en del af harddisken til hukommelse, som dog er noget langsommere end ramkredsen. Pcen "swapper" så ind på harddisken med data når der ikke er nok ramhukommelse
Størrelsen på sidefilen er optimalt 1,5 x ram. altså fx. 512mb ram = 768mb sidefil.

Godkendelse af svar
Fra : dennisdahl

Dato : 19-09-05 21:38

Tak for svaret Fijala.

Og tak til alle jer ansre også for de gode svar.

Det hjalp på mit problem da indstillingerne blev stillet korrekt.

Det er dejligt at der sidder nogle kloge hoveder derude !!!!

Dennis