/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvor er tedd ?
Fra : molokyle
Vist : 565 gange
19 point
Dato : 17-09-05 20:08

Her til eftermiddag fodrede jeg mine fisk :

natmaden & ans (kampfisk) DE har det rigtigt godt

ram2 & frida (Blå Gurami) DE har altid haft det godt

emesen (kuhlii ål) Passer sig selv

..og toupie & tedd (Perle Gurami) Har måtte indrette sig

..men tedd er : Alt pist veck versvunden !

Ikke engang et 'lig' kan jeg finde !

Gad vide om ikke sneglene har ædt ham i nat ?

..nu er Toupie HELT alene

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-09-05 20:10

nu er det jo kun i edderkoppernes regi jeg sådan lige kan komme i tanke om at hunnerne æder hannen - men man ved jo aldrig

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 29 point
Dato : 17-09-05 20:10

Nååå det er vel ikke noget stort tab

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-09-05 20:12

Åååh nej, stakkels Toupie (og Tedd) de snegle kan være nogle værre slamperter

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-09-05 20:15

Han er nedtrykt og gået bort efter Agf - Aab kampen!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-09-05 20:17

Nu kan det vel tænkes, at tedd ikke kryber over hvor gærdet er lavest, men er sprunget helt over kanten og ud ud af akvariet, og nu ligger som mumificeret lig et eller andet sted på gulvet

Den sørgelige skæbne overgik en af min søns store Røde Oscarcichlider i sidste uge

Det skal være nogen voldsomme snegle du har...og mange af dem, hvis de skal æde en perlegurami på en nat....og de plejer at levne skelettet.

mvh dova

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-09-05 20:17

Som hævn kan du spise sneglene, så har du et problem mindre

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-09-05 20:24

tedd -> Dét tror jeg på ...så kampen på det lokale spruthus ..og tænkte :

NU dør tedd sgu ..og ganske rigtigt !

Nå, men så må jeg jo købe en ny partner til Toupie

Hvem ... ?

Ps.

dova -> Jeg har tjekket ALLE omgivelser, så denne mulighed er udelukket ...DRÆBERSNEGLE måske ?

..eller også er det fordi; der er RIGTIG mange ...om at aftage dødt kød

Nordsted1 -> Det er emesen der spiser snegle æg ..medens han venter på at Mangorossa (Pragt smerlig) dukker op og gør kål på resten

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-09-05 20:24

Kære medfisk, det er på tide at stå sammen.
I dag var det Tedd , i morgen ,,måske dig !!
Dette er ikke mere, en vandet leg, bunden er nået !
Vi må stå sammen og med pandebånd, flag, holdånd, tage kampen op.
UD MED SNEGLENE NU !!!!!
go jiyu kumite banzai

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-09-05 20:27

Godt man ikke er med i det akvarie, det lyder livsfarligt

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 17-09-05 20:29

Molo du skal ikke være bekymret for Toupie, jeg er sikker på hun klare sig fint som single Men jeg kan da godt være bekymret for stakkels Tedd, .....ja jeg tænker: der må vel være en grund til at han er stukket af??!!!

Jeg tror ikke Toupie har spist ham (Miritdk ) ........men hun har måske jaget ham væk??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-09-05 20:32

Tror han er blevet bortført af en UFO! Håber sg ikke de prober ham!

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 17-09-05 20:39

Nøeh...Klumme, men det kommer vist til, at koste mig en mindre formue (ca. 30 kr.) at gøre det godt igen i det SØ-Asiatiske semi lavvandsakvarie

Når det bliver aktuelt (..i løbet af ugen) vil jeg gerne udbede mig navnet på den nye beboer der ska' trækkes med Toupie damefisk ...så længe det vare

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-09-05 20:43

Ps. Klumme : TAK for kartoffeljuicen

'Jeg fik besøg af et par 'håndperkere', som var løbet tør for : Mineralsk terpentin, fortynder og grundrens
..men den tomme flaske er da dekorativ som gulv-vase

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-09-05 20:49

Vil nu mene at tabet af tedd er et meget stort tab!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-09-05 20:54

Hmm hvilken kampånd

Men hvis jeg nu også er væk i morgen og, bare så'en, uden en tåre, kan erstattes for 30kr...........

Tedd er pist væk og 5min. efter er det kartoffeljuicen der rykker.
Der er squ ved at være cuba-tilstande i badekaret!!!!

Tror jeg vil drukne mig i et par romsnegle,,,,

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 17-09-05 21:00

SKAL JEG æde snegle? dæbersnegle uraarkkk

Hvis jeg skal æde snegle skal det være vinbjergsnegle garneret med smør og hvidløg!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-09-05 21:01

natmaden -> Du kostede mig altså 50 stærke ..og jeg er ikke sikker på min økonomi ville kunne bære tabet af dig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-09-05 21:04

mangorossa -> Ok. Jeg smider et par fed(-e) ned til dig, når du arriverer

Høsten er forøvrigt go' fin i år : http://home20.inet.tele.dk/friheden/images/mololympic.jpg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-09-05 21:08

tedd -> Hér er en go' undskyldning for at komme på besøg i Københavnstrup: http://www.kandu.dk/dk/tip/12289

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 17-09-05 21:12

tak molo...troede sgu du mente vinbjergsneglehøsten *LOL* så da jeg så dit billede, blev jeg en anelse forvirret, der er jo temlig meget fart på dem der!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-09-05 21:13

http://www.ninaweb.dk/havedam/tyveri.htm
Ja det er ikke nemt at være fisk

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-09-05 21:18

mangorossa -> molo løer så stærkt for at stikke af fra diverse snegle.
Modsat visse andre der selv må tage kampen op i SØ-Asiatiske semi lavvandsakvarie, os beboere kalder det bare badekaret.
UD MED SNEGLENE NU !!!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-09-05 21:25

Tedd ->http://net2620.dk/_pic/never-give-up.jpg

Molo set i gennem et akvarieglas http://net2620.dk/_pic/molocastro.jpg
Ps . molo det kunne da være at du skulle anskaffe en akvarieglasruderenserdims

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-09-05 21:38

natmaden -> Jamen, det er jo dén, jeg har i kæften på billedet

Jeg giver aldrig mine fisk noget ...uden at have smagt på det først

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-09-05 21:43

Citat
Jeg giver aldrig mine fisk noget ...uden at have smagt på det først

Gælder det osse sneglene, så ved jeg hvor tedd blev af

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-09-05 22:07

Nej... det gælder ikke sneglene

Smage på tedd? Bvadr...!!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-09-05 22:17

Ps. [hør] Jeg har (..næsten) besluttet mig for at købe en han: berpox ..og konkurrerende hun: Camillasmøsser
( ..tror jeg nok hun hedder? )

Perle gurami ..for at holde Toupie med selskab i scenariet

..men nu vil jeg altså indtil videre gå på puden

Jeg er sgu bleven traaaart... og jeg ska' jo tidligt op og på druk i morgen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-09-05 22:37

Tak tak Molo. Du ved hvor vild jeg er med point, så det luner...... selvfølgelig osse fordi mit svar var suverænt...

Jeg ville ikke byde mine indvolde og mine smagsæøg dette kartoffelfluidium, så dejligt at andre kunne få glæde af det.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 17-09-05 22:47

hva er det for kartoffel..fluridum for noget?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-09-05 23:14

Hvis at jeg ikke er på kandu i morgen , kan det meget vel skyldtes at jeg er blevet spist.
Hvis der ikke er mail fra kandu i morgen , så det nok sneglenene der har spist Rasmus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-09-05 23:43

Har en mistanke om at Molo er søvnfiskeæder!

Nah har aldrig været vild med commodore lyde, Molo! Amstrad derimod det var noget der rykkede

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-09-05 23:45

Håber ikke at tedd nåede at gøre toupie gravid! Må være hårdt at være enlig mor i et akvarium?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-09-05 09:22

Her til morgen gik jeg alt minutiøst igennem omkring akvariet ..og dova havde ganske rigtigt ret i sin antagelse. Under min Arena luftpumpe lå et stk. tørfisk

Sneglene er hermed frikendt

tedd havde som Arne Punktum Jakobsen begået selvmord

Jeg må se at få købt et nyt dækglas. Det var lykkedes 'bavianen' at springe ud gennem den sprække jeg har konstrueret af ventilationsårsager på bagsiden af min lyskasse.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-09-05 09:28

Ps. Det er sgu et præcisionsspring udført med en vis virtuositet. Spækken er 45 cm lang men kun 1 cm høj

I den anden ende af akvariet havde der været bedre plads til eskaderne. Der er et åbent areal på ca. 0.2 Kvm.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-09-05 09:38

tedd -> Nu bliver labyrintfisk som guramier ikke gravide. De bliver med rogn og når hannen opdager dette begynder han at bygge en skøn skumrede i overfladen. Efter legen hvor rognen bliver befrugtet bliver ægene placeret i skumreden, som hannen vogter til de klækkes. Medens 'børnene' er små søger hannen for, at de hver især får en bobbel at svæve i, indtil de bliver store nok til at svømme fra reden.

Iøvrigt var tedd fisken slet ikke kønsmoden endnu ...eller i hvert fald ikke iklædt sin orange yngledragt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-09-05 12:55

Fedt så kommer der også bavianfisk!!
Havde ellers forudset molo nede på den lokale, med blåskæl mellem tænderne.
Tørfisk eller ej, jeg vil have tedd tilbage, Amstradfisk forgår ikke bare, fordi de er lidt tøre i pelsen, næ-nej.
der er jo tale om et hjerte af ren z80

Snegle er nu lumske, de har sikkert skubbet tedd ud, og fået det til at ligne selvmord.

Stol aldrig på en snegl, de ser søde ud, med smager bittert.!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-09-05 12:58

Nattmaden.....du skrev: "så det nok sneglenene der har spist Rasmus"

Ja de (sneglene) har ikke haft svært ved at fange ham, med det tempo vi hidtil har set på Kandu

Molo... var det fisken, der ikke var kønsmoden??

Har Arne begået selvmord?? Guuuud hvor trist LOOOOL

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-09-05 15:20

Kluumme .. Jeg tror at der er en AJ inden i en hver snegl

og at Rasmus&co, aldrig ville kunne falde ud af et akvarie,
Måske er Rasmus&co på tvungen afspadsering og har sat sin lid til postdanmark.

http://www.kandu.dk/dk/tip/12294

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-09-05 15:58

Jep natmaden! Jeg vil sg reinkarneres! Gerne som haj!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-09-05 16:12

Hehe kom lige til at læse det her spørgsmål! http://www.kandu.dk/dk/spg/8718

Intet nyt under solen!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-09-05 16:29

Tror nu at det er en fejl når Rasmus&co skriver 'vi' og det er da underligt, at der i sådan et indlæg aldrig kommer videre respons, og så på næsten 3 år.
Men måske har kandu 'teamet' ikke selv fået post i den tid, og hvem skal de så klage til.

tedd kan hajer og kampfisk enes ?
Og har du så også haft en NewBrain ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-09-05 16:40

Nej ingen newbrain (selvom jeg sikkert kunne trænge til det?). Det var vist osse en z80?
købte en Amstrad i 85 eller 86 til den formidable sum af 2995 kr i Bilka!
Jeg kan stadig huske spil som Head over Heals! Imponerende man kunne lave spil på 48 k der ovenikøbet har langt større spilværdi end de fleste nye spil til PC!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 18-09-05 17:05

Hørt! Endte med en Amstrad cpc6128 med indbygget 3" drev. 180kbyte på hver side. og kun 80kr for en diskette.
Havde også modellen med kasettebånd, det var dengang at overclocking , var tuning af motoren i båndspilleren
Og spillene var noget alle kunne være med til. ikke noget med at læse en bog først, eller at se filmen.

Jeg må svømme nu, der står nogle humlefisk og kalder..

HAJ-HAJ

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-09-05 00:19

Nej hvor sørgeligt med stakkels tedd.

Men nu er det jo slet ikke sikkert, at han har begået selvmord....

jeg har sådan et indre billede af en overkåd, forelsket, parringsvillig tedd, gøre kur til Toupie........Han drøner så rundt og laver de mærkeligste krumspring for at gøre hende opmærksom på sin eksistens........og så har den stakkels tedd fejlbedømt det hele og er kommet til at hoppe ud

Eller også har Toupie ikke været forelsket i ham, og jaget ham ud af det fælles hjem

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-09-05 16:13

Er det fisken du mener Dova LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-09-05 16:39

Jeg må hellere krybe til korset og indrømme : Det var en Commodore C-16 jeg havde dengang i unddommens dage(..med 128 farver WOW )...senere afløst af en Commodore C128 ..som kunne bringes i C-64 mode, så jeg kunne spille alle de herlige melodier ..som kammeraterne

Dova -> Jeg er sgu tilbøjlig til at give dig ret ..igen, igen, igen : Jeg havde nemlig godt bemærket al den pjasken i basinnet efter 'kysseriet' var overstået

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-09-05 17:14

Det tror jeg altså ikke om tedd, En gammel Amstradfan farer ikke vild

Molo, hvad er Commodore ?? var det ikke Opel der lavede dem ÆH-BÆÆÆ

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-09-05 21:21

</MORGENMADEN>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-09-05 23:20

Vi ville ikke have været her hvis det ikke havde været for en fisk der havde vovet springet!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-09-05 23:34

Sådan tedd ,helt tør humor

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 20-09-05 16:17

Tak molo.

Dejligt at se, at mit begavede og indsigtsfulde svar bliver værdsat.