/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Regntid i Caribien???
Fra : Industri
Vist : 1869 gange
120 point
Dato : 17-09-05 15:36

Det er tanken at vi skal til Caribien sommeren 2006-juli md., men det er jo midt i regntiden. Har nogen været der i denne periode, så jeg kan få et lille indtryk af vejret over en 14dags periode. Regner det en time midt på dagen og er der så godt vejr for resten eller hvordan. Det ville glæde mig meget såfremt jeg kunne få lidt hjælp. På forhånd tak

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 17-09-05 16:13

Jeg har selv været i caribien, men ikke i regntiden. Har dog flere venner der har prøvet. Du skal lige skrive, hvor det er, for det er langt fra ligegyldigt. Øer som f.eks. Curacao, Bonaire, Aruba og Isla Margarita har øklima - og dermed i preksis slet ingen regntid.

Kommentar
Fra : Industri

Dato : 17-09-05 18:02

Det drejer sig om De Vestindiske Øer

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 17-09-05 20:39

OK. Der er heller ikke en decideret regntid, som man somme tider kan opleve det. Men du kan sagten komme ind i det, man kalder "tropebyger" - som er ret hektisk, men som sjældent varer mere end 15-30 minutter.

Hvis du er afsted i juni, vil der typisk være risiko for regnvejr et par gange om ugen - men uanset om det er stille eller kraftigt, er det sjældent at lang tids varinghed (op til et par timer, siger Hans Ole )

Du skal være mere på vagt for orkaner / hurricanes - de er blevet ramt et par gange de senere år - men til din trøst, ligger de - fra sædvanligvis pålidelig kilde - typisk lidt senere på året (kraftigst i efteråret).

Glæd dig - det er flot.

Har i tid og råd, så flyv en tur ned til Canaima nationalparken i Venezuela - vandfald, taffelbjerge og den savanne, hvor Spielberg optog Jurassic Park - SUPER udflugt (og så får du lov at gå under et vandfald - lidt cool)

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 20-09-05 11:38

Kan du bruge det ??

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 20-09-05 13:59

regntid i Caribien er det fra juni til oktober..!
Tørtid svarer til vores vinter - og på den sydlige halvkugle er det lige modsat - dvs. regntid i vores vinter og tørtid når vi har sommer

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 22-09-05 13:27

Hallooo ?`??

Kommentar
Fra : Industri

Dato : 25-09-05 19:00

Først og fremmest er jeg glad for at der er nogen der svarer, men det optimale for mig at høre fra nogen der SELV har været der i denne periode - JULI -. Jeg har selv hørt at det skulle regne en times tid og det er så det, altså dagligt, men er det nu sådan.
MVH