/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
TIL vil.du
Fra : maj_britt
Vist : 1262 gange
99 point
Dato : 17-09-05 10:42

Ok, så får du 99 point for at holde ud overfor Dova og mig, når vi cybersmæsker os i grisehaler

Men du mister 1 point, fordi du ikke kan lide de haler, sådan er det bare.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-09-05 10:42

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-09-05 10:57

Nogen der sagde grisehaler ? Denne pragtfulde spise der går så godt i spænd med gule ærter og rigelige mængder sennep ? ..og skylles ned med øl og snaps ?

Får jeg så også påængår nu ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 17-09-05 11:04

Vel gør du ej, Molo, du er ALT for sent på den, knægt.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 17-09-05 11:18

Vil lige sparke en fodnote ind her!

Helt ærligt! ..Jeg troede at grisehaler var noget man spiste i gamle dage, fordi man ikke havde råd til andet..

Grisens hale burde ved lov kuperes ved fødslen, så vi får stoppet dette vanvid

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-09-05 11:22

maj_britt -> Ok. Jeg overlever nok ...med nød og næppe

creamygirl -> Babygrisehaler? Uhhhhmmmm....

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-09-05 11:23

Rettelse : Pattegrishaler hedder det vist?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-09-05 11:27

creamygirl -> Det er da klart man skal klippe krøllen af de små medens de er i live, istedet for at fortære dette organvedhæng bestående af hud, fedt og brusk, når det voksne svin er kommet af dage

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 17-09-05 11:27

Jeg er MÅLLØS.

Tænk at forkaste så god en spise som grisehaler, og for hvad, creamy? Sikkert en eller anden pappizza fyldt med kedelige svampe, halvdumme spegepølsestykker og en ost, der både lugter og løber.

Næ, du, en LÆKKER hale, lang og tyk, spækket med godt kød, der skal suttes væk og en dejlig fedtbræmme, der smager vildt godt, både varm og kold. Servere med en grydefuld brunkål, MUMS siger jeg bare.

For filen, nu bliver jeg sulten og ungerne har bestilt en halvdød lasagne i aften, ævs, og jeg kan ikke komme til min slagter på en lørdag, mere ævs.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-09-05 11:40

Grisehaler og grisetæer. Hvor er det længe siden jeg har fået begge dele. Hvor kan i nænne det, at begynde og nævne det her på Kandu.

Jeg skal vist også til slagteren.

Og guleærter - åhhh hvilken fryd.

Var det noget med brunkål

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 17-09-05 11:49

Nu vi er ved mad, så hjerter i flødesovs, kartoffelmos og ribsgele. Skal de hjerter nu fyldes med persille eller svedsker? Det er jo altid mit store problem.

Creamy, lækkert, billigt og sundt. Og oz for unge mennesker.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-09-05 11:54

er absolut på vej til slagteren og skal have hjerter - helstegte med PERSILLE OG EN LILLE STRIBE FEDT !!!!!!

hav en god lørdag

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-09-05 11:55

Hvorfor skal noget gå til spilde http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=310731

Men grisehaler springer jeg osse over. Det er altså FOR fedt

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-09-05 12:37

Majbritt

Hjerter i flødesovs med ribsgele, der skal ikke persille, men svesker til

Hvis der er persille i hjerterne, skal du servere grøntsager til.

mvh dova

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 17-09-05 12:48

Ej, da ikke grøntsager til hjerter, det har vi aldrig brugt.

Min far kom persille i, og så en god flødesovs, og hvad fatter gør, det er jo det rigtige.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 17-09-05 12:52

Da det er mig SÅ meget imod at gå ind i en HALEtråd (hvor jeg, kan jeg se, oven i købet er blandt mindretallet) - vil jeg undlade at kommentere her (jeg har vist også kommenteret rigeligt på dén halehistorie).

.o0..(BABYhaler?? UF UF UF UF....)

HALEløse knus til alle

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 99 point
Dato : 17-09-05 12:54

PS...Maj_Britt, jeg synes altså det er SÅ uretfærdigt med det ene point
JEG KAN GODT LIDE GRISEHALER!!

.........men de skal dælme sidde på den, dertil indrettede, grisenumse!!!

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 17-09-05 12:55

KLUMME....den er KLAM, dén fra EkstraBladet

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-09-05 12:57

Næh, lad os få grisetæer i gelé

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-09-05 13:02

Og lys chokolade med nødder

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-09-05 13:21

I kender den sikkert, men alligevel : http://www.arkaisk.dk/kogebog3.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 17-09-05 13:57

Ej, Molo, den kendte jeg ikke.

Du, den der opskrift med hestepølser, det var måske noget til næste tag-selv bord i SFOen, og så naturligvis opskriften printet ud og lagt ved siden af. Måske pikant garneret med et billede af en øndig pony

Så kan jeg måske slippe for de kedelige kom-og-vær-social sammenkomster.

BTW, hestebøf er sq godt.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 17-09-05 14:03

Molo ALTSÅ

Læg det link ud som tip

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 17-09-05 14:16

Jeg kan oz godt li kanin i karry. Sjovt nok så får jeg dræberblikket af knægten, når jeg nærmer mig hans sart lilla farvet løvehoved dværgkanin, Hamtaro, med en gryde og en pose karry.

Det fatter jeg jo ikke en brik af?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-09-05 14:45

De unger kan være noget så sarte

Kommentar
Fra : Seipe

Dato : 17-09-05 14:58

Retter som:
Panamakanin
Marstallerkronhjort og
Erotik i urtehaven
Erder mon nogen der kender dem?
seipe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-09-05 15:15

vil.du -> Ork Gud... det er da længe siden dét skete

http://www.kandu.dk/dk/tip/6199

Hvad med lidt spæksyltede sager og sæl stegt på varme sten ?

http://www.narsaq-museum.org/common-doc/neri.pdf

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 17-09-05 15:26

Jeg startede med at savle over gule ærter og brunkål og hjerte i flødesovs - men SÅ gik det over!

Hjerter skal fyldes med svedsker - smager himmelsk i flødesovsen.

Brunkål skal koges på stribet flæsk og spises med groft rugbrød og flæsket skal være koldt.

Grisehaler- og tæer - adddr...

Hanne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-09-05 15:31

Jaja

Her er der gang i hvidkålssuppen, med skank,flæsk m.m.......og en gryde med 5 store fede grisehaler (de havde ikke flere i dag i butikken).... MUMS, kan næsten ikke vente til det er færdigt

mvh dova

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 17-09-05 15:43

Dova for hulen da, du kan IKKE være det bekendt, 5 STORE FEDE haler?

Suk, jeg må vente til på mandag.

Åh ja, Hanne, det kolde soflæsk, det er simpelthen mums, men jeg kan nu oz lide det varmt, uhhhhhhh, blæverflæsk.

Jeg GLÆDER mig til mandag

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-09-05 15:44

[hør] Jeg ska' ha' nyfangede stegte sild (..igen; da min far lige har været på fisketur ..igen ) med persillesovs og kogte kartofler

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-09-05 15:48

Jaøehh.... det er altså ikke de stegte sild der er nyfangede. Dén må jeg selv klare, men sildene er sgu friske ...en af dem sprællede stadig, hvilket iøvrigt er sjældent, da sild dør næsten øjeblikligt, når de trækkes op af bølgen blå

For resten af sildenes vedkommende var Rigor Mortis indtrådt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 17-09-05 15:59

NU holder i altså op, miritdk skal have hjerter, dova skal mæske sig med grisehaler og molo skal smovse i sild.

Og jeg skal bare have et par kedelige svinekoteletter, jeg går op og lægger mig.

Lukker sq den her tråd, inden jeg bliver for depri.

Velbekomme til alle.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-09-05 15:59

5 Grisehaler , så kan jeg regne ud at du skal spise alene Dova,
Hvad tid skal man så komme Dova ?

Heldige mig , havde lige 3 nøgleben og 3 haler på frys. hvidkålen blev snittet for en time siden.
I morgen står den så på brunkålsrester med stegt medister og en god kraftig honningsennep.
Hæ Creamy, husk haler og ben smager bedst når det fedter op til øreflipperne,
og gaflen er kun til kålen.

Godkendelse af svar
Fra : maj_britt

Dato : 17-09-05 16:00

Tak for svaret vil.du.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 17-09-05 16:03

2/3 af verdens befolkning spiser med fingerne, jeg spiser med munden

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 17-09-05 17:52

Der må grines, fordi lige før kandu gik ned, der sendte flabede dova mig sq et billede af de 5 grisehaler.

Jeg kunne næsten indsnuse duften af dem.

Natmad, hold så OP.

For søren da, gode nøgleben, brun fed sovs, kartofler og tyttebærgele.

Nu vil jeg spise mine kedelige koteletter.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 20-09-05 22:38

wow ! Har lige fået mailen om denne tråd.
maj_britt havde da meg gælde inviteret, med nu er det jo for sent [åd-det-hele-selv-smiley]
Du kan gi' kandu skylden

tyttebærgelen manglede, men sovsen var ballanceret med solbær. og det ikk' så ringe enda !

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 20-09-05 23:01

Hmmm og al det MADsnak, BARE fordi jeg kofte hvidkålssuppe i fredags

Jeg kan da liiiige tilføje....vi spiste det sidste i går, nød det altså i fire dage og, som I ved - det blev bedre og bedre. Jeg vil da også lige tilføje at..jeg blev pludselig ræd for at vi ikke kunne nå at spise den enorme tønde hvidkålssuppe og derfor ringede jeg til nogle venner og spurgte om de ville dele glæden med os - bragte en pæn gryde derover og mums - de har spist det i to dage

Kom så ikke og sig at dét at koge hvidkålssuppe en hel halv dag, er åndsvagt (det synes nogen).

Næhh...det er en nydelse - af de store - for mange

Hermed ryger fluebenet awayski