/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Scriptfejl i Word ved brug af Hjælp
Fra : Camillasmoster
Vist : 517 gange
100 point
Dato : 13-09-05 18:36

Når jeg skal bruge Hjælp i Word kommer denne dialogboks op:

[ citat ]

Der er opstået en fejl i scriptet på denne side

Linie: 23
Tegn: 3
Fejl: Automat-serveren kan ikke oprette objektet
Kode: 0
URL: mk:@MSITStore:C:\Programmer\Microsoft%20Office\Office10\wdmain10.chm::/html/wohowControllingWhatHappensWhen

Vil du fortsætte med at afspille scriptet på denne side?

[ / citat ]

Was ist das für ein ding?

Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-09-05 18:37

Hvof hulen virker mit "citat" ikke....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-09-05 18:49

Der er sikkert en, der kan svare dig på selve spørgsmålet, men dit citat virker ikke fordi der er mellem mellem
Citat
det skal være uden mellemrum det samme er gældende for
uden mellemrum

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-09-05 18:52

der var noget, der gik galt
[ citat ] uden mellemrum tryk enter
her skriver du citatet tryk enter
[ /citat ] uden mellemrum

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-09-05 18:59

Der er en scriptfejl på den HTML side eller i den *.js fil, hvorpå scriptet er placeret/refereret. Dette ka' du intet gøre ved; det er en programmeringsfejl.

Imidlertid kan du slå scriptfejlfinding og meddelelser om scriptfejl fra i IE :

Funktioner->Internetinstillinger...-> fanen; Avanceret ..sæt flueben i : Deaktiver scriptfejlfinding (anden)

Ps. Tjek om du også har sat i :

Funktioner->Internetinstillinger...-> fanen; Avanceret ..sæt flueben i : Deaktiver scriptfejlfinding (Internet Explorere)

..og FJERNET fluebenet fra :

Funktioner->Internetinstillinger...-> fanen; Avanceret ..fjern flueben fra : Vis meddelse om hver scriptfejl

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-09-05 19:02

Alternativt er der en fejl på "Automat-serveren" ..hvor i verden den end befinder sig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-09-05 19:05

Ps. *.chm filer er Windows hjælpe filer. Disse henviser nogen gange til interne eller externe *.html sider.

Det er på en af disse scriptfejlen opstår

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-09-05 09:59

Kan det hjælpe at systemgenoprette?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 14-09-05 10:38

Næppe....

Har du prøvet at dobbeltklikke på filen C:\Programmer\Microsoft 20Office\Office10\wdmain10.chm via stifinder?

Hvis hjælpen starter normalt op, er der ingen fejl i dit system, så er det fordi at javascriptfunktionen window.external.Help.DisplayTopicFromURL(curURL); der ligger i filen context.html, kalder en hjælpeside ude på nettet og det er dér fejlen ligger. Dette kan du som sagt intet gøre ved, om så du geninstallerer 1.000 gange

Hvis ikke hjælpen dukker op eller der er fejl når du dobbeltklikker filen wdmain10.chm, så skulle du måske prøve at geninstallere Office? (Husk at opdatere bagefter via Office update hos Microsoft !)

..eller vælge en gratis OpenSource pakke : http://www.openoffice.org/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-09-05 13:34

Jeg har også på fornemmelsen, at det er en URL side side, den vil have forbindelse til.

Det må jo så være Microsoft, der skal have fejlen at vide, æ ou?

Det er sq irriterende, jeg får ikke én mail om, at der er en kommentar på mit spørgsmål......

Heller ikke om andet...

Tak molo!

Godkendelse af svar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-09-05 13:35

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-09-05 14:12

[hør] Carmenssøster -> Heller ingen emiler her ...igen, igen, igen

..men virker dobbeltklik på *.chm filer hos dig ?

Det burde det jo, men det ville da være rart at vide om du har fået løst problemet tilfredsstillende?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 14-09-05 15:40

Det er min venindes blærbare - og hun skal bruge den i dag, så det må jeg vende tilbage til...

Træls med uafsluttet problem - jeg bliver ved, til det virker - je' ska' gi' den, ska' je'!

Suk, vi er afskåret fra omverdenen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 19-09-05 11:03

Så er vi på igen igen igen igen igen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-09-05 15:33

Jepper

</MOLOKYLE>