/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Zobot virus
Fra : yoosiched
Vist : 348 gange
200 point
Dato : 09-09-05 02:51

Jeg har en windows 2000 maskine der er blevet inficeret med zobot. Computeren genstarter hele tiden. For at kunne arbejde på den har jeg indlæst en ny kopi af Windows 2000. Mit problem er at jeg har kørt programmet fixzobot og andre virusfjernere, men beskeden er hele tiden at computeren ikke er inficeret. Hvordan får jeg mulighed for at komme tilbage til den gamle Windows 2000

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-09-05 05:51

hvis din pc genstarter hele tiden er der jo noget galt - er du sikker på du ikke har en virus på - eller noget spy - ??????

(sasser ormen har jo netop det kendetegn at den får maskinen til at genstarte hele tiden)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-09-05 08:50

Du kan ikke gå tilbage i Windows 2000 kun i xp. Jeg er ret sikker på at du har en virus, og hvis du ikke har mod på at

formatterer, kan du forsøge dig med www.virusfri.nu, der er der to filer du skal bruge. og ellers jer jeg ikke anden

udvej, end at formatterer

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 09-09-05 10:49

nemlig nordsted1 - ind og hent hijackthis enten hos www.spywarefri eller hos www.arlet.dk - scan og send loggen til dem - så er du sikker på at alt snavs er væk - og kan tilmed få nogle gode råd med på vejen.

ps.. den zobot er der mange der har måttet køre formatering efter desværre - men muligheden for at en af ovennævnte kan hjælpe er temmelig stor.

læste forleden noget om at trend havde fået ram på den - så housecall burde jo fjerne den godt og grundigt
http://housecall.trendmicro.com/
men måske ikke sikkert nok - så prøv at sende den log ind

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 09-09-05 12:17

Min kære mor havde det samme problem, jeg løste det ved at installere zonealarm, den stoppede alle genstarterne.

Godkendelse af svar
Fra : yoosiched

Dato : 16-09-05 15:43

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-09-05 09:33

selvtak da - fik du ram på den ??