/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Program til lille virksomhed
Fra : Stinenynne
Vist : 1470 gange
20 point
Dato : 07-09-05 18:18

Hej
Da jeg prøver på at hjælpe min søster med at få opstartet en lille virksomhed, tænkte jeg på om der er nogle der kender er Billigt/gratis/nemt pogram der kan bruges til
* Fakturering
* Lagerstyring
* Lidt regnskab (moms og ligende)
Venlig hilsen Stine

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 07-09-05 18:23
Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 07-09-05 18:34

et kanon program er

http://www.stoneware.dk/

summasumarum

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 07-09-05 19:06

jeg har hørt meget godt om stoneware

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-09-05 19:41

Der findes et program der hedder Stellar hvor det hele er i og det koster i omegnen af 3000,- Once and for all

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-09-05 19:42

Jeg har et telefon nummer på en forhandler hvis det var noget

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 08-09-05 11:57

Hej Stinenynne:

Der er flere programmer som kan det du beskriver, nemlig Stones Summa Sumarum til ca. 1800 kr. inkl. moms, Stellar Office til ca. 3000 kr. inkl. moms, og Concorde C5 til ca. 2600 inkl. moms.

Fælles for dem alle er at du skal sætte en kontoplan op, lave opsætning af fakturaer etc., og her adskiller Stellar og Stones sig fra C5 - nemlig ved at du til C5 skal købe et design modul hvis du ikke vil have deres standard. De 2 andre kan du tilrette i deres standard opsætning - lave din helt egen, og så få det printet ud.

Anden forskel er at hvis du arbejder med mere end 100 debitorer og 100 kreditorer samt 250 varer på lager, så skal du købe tillægsmoduler til C5 - de andre har større kapacitet, og Stones er uden begrænsninger overhovedet.

Dem som spørger mig omkring Øko system får det svar at en C5 koster dig ca. 10.000 + moms inden du har det du vil have og så regn med ca. 2000 om året i support/vedligeholdelse + udviddelser, Stellar koster dig 5000 + ca. 1000 om året til vedligeholdelse, og Stones koster dig 1800 og minder utroligt meget om C5 i opbygning, men uden de kedelige tillægspriser for alt.

MEN..... er det er lille firma med få kunder (eller få regninger fra leverandører), så kræver loven kun at der laves kassekladde hver dag, og så kan du bogføre i Excel - der findes en udemærket skabelon i Excel til fakturering, og den kan du tilrette som du vil have det. Det er langt det billigste.

Lars

Accepteret svar
Fra : larsfrohn

Modtaget 20 point
Dato : 08-09-05 12:00

Ups...

Fik trykke på forkert knap - der mangler lidt om lagerstyring

Excel kan håndtere lagerstyring, men der er ikke skabelon til det - dvs. du skal have fat i en lidt "fingernem" person som kan lave en simpel lagerdatabase - det tager ca. 2 timer for rette person. Jeg har lavet et lagerstyring med serienummer etc. til et lille firma, med følgeseddel,faktura udskrifter etc. og jeg var ca. 4 timer om det, og det var 3 år siden, og de benytter det den dag i dag, og ville ikke drømme om at anskaffe et egentligt Øko system, hvor de i dag er 15 ansatte.
Lars

Godkendelse af svar
Fra : Stinenynne

Dato : 12-09-05 22:36

Tak for svaret larsfrohn.
De arbejder idag i excel men syntes ikke det fungere optimalt, da man ikke kan få excel til at udfylde celler automatisk ved indtastning af eks varenummere. men tak for svaret..
Hilsen Stine