/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP stop kode i BSOD
Fra : dk
Vist : 670 gange
200 point
Dato : 05-09-05 16:31

hvad foråsager denne stop kode ??

BCCowde:10000050-BCPI:A4FFFBD5.BCP2:00000000BCP3:BF814787.
BCP4.00000000.OSVer:5-1.2600SP:20
Product:256-1

stop koden kommer under opstart af xp home og stopper i BSOD

efter reset af computer startes normalt op og der kommer så denne dialogbox
med teksten

Systemet er genoprettet efter en alvorlig fejl.
Der er oprettet en log med denne fejl.

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 210 point
Dato : 05-09-05 17:53

tyder på dårlige ram eller driverfejl
test dine ram: http://www.hcma.dk/tips31to40.htm#no31

har du eksterne usb-enheder tilsluttet?

Kommentar
Fra : d_i

Dato : 05-09-05 18:26

Prøv at læs denne guide jeg engang skrev:

--------------------------------------------------
Kend Microsoft Windows XP Professional Fejl.

I denne guide er der blevet brugt følgende software:
• Microsoft Windows XP Professional Version 2002 Studie Licens.
• Service Pack 1a.

Windows XP Pro. Stop-fejl:
I kender nok det med at man lige har startet sit Windows XP Pro. op og så kommer der en masse
små fejl beskeder, med en masse underlige bogstaver og sætninger i?
I denne lille artikel vil jeg forklare lidt om hvad de betyder og hvordan man kan prøve at rette disse fejl
uden at formatere sin computer.

Fejlnr.:.......................Fejltekst:....................................................Fejltype:

0x0000001E-----------------KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED-------------------Software Fejl.
0x000000D1-----------------DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL-----------------Software Fejl.
0x000000EA-----------------THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER------------------Software Fejl.
0x00000050-----------------PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA--------------------Software Fejl.
0x0000000A-----------------IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL----------------------------Software Fejl.
0x0000007B-----------------INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE-------------------------- Hardware Fejl.
0x0000009F-----------------DRIVER_POWER_STATE_FAILURE----------------------Software Fejl.
0x0000021A-----------------STATUS_SYSTEM_PROCESS_TERMINATED------------Software Fejl.
0x00000221-----------------STATUS_IMAGE_CHECKSUM_MISMATCH--------------Hardware Fejl.

Hvis du ser en Software fejl kan du prøve at rettet den på følgene måde:

1) Kontroller at driveren er signeret af Windows Hardware Quality Labs.
Brug evt. Sigverif.exe for at teste om den er signeret.

2) Prøv evt. en anden driver. F.eks en ældre driver.

3) Fjern evt. software, som benytter filterdrivere f.eks. antivirus, diskfragmentering, fjernstyring, firewall og lign. software.

4) Kør "Genoprettelseskonsol" og tillad systemet at reparere evt. fejl.

Hvis du ser en Hardware fejl kan du prøve at rette den på følgene måde:

1) Genstart af computer.

2) Kontroller at nyt hardware er installeret korrekt.

3) Kontroller Microsofts Hardware Compatibility List for at se om dit hardware er kompatible med Microsoft Windows XP Pro.
Microsoft.com

4) Gå ind på følgene adresse: Microsoft.com/support og søg efter fejl beskeden.

5) Kontroller at du har den nyeste version af hardware driveren og af system-BIOS'en.

6) Deaktiver hukommelsesindstillinger i BIOS f.eks. "Cachelagring" eller "afskygning".

Jeg håber denne lille guide kan give dig et indblik i hvad Windows XP Pro. fortæller dig når den viser en fejl besked.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 05-09-05 18:51

>>hcma
ingen usb enheder tilsluttet

men en key dongle som mellemled mellem printer (donglekey->parallell kabel ->printer)
som godtnok gav nogle problemer ved install af xp home incl. sp2
dongle-key bruges som nøgle til et program.

jeg mener ikke ram fejl fremkalder denne stop kode eller ??

>> d_i
??

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 05-09-05 18:57

stop koden skriver jo også Product:256-1, og det mener jeg er ram-relateret (i 80% af tilfældene), så derfor jeg stærk mistanke til ram (ram-blokkene, ram på grafikkortet o.s.v.)

Godkendelse af svar
Fra : dk

Dato : 21-09-05 15:19

Tak for svaret hcma.

jeg har aldrig set denne stop kode før, men havde selv på fornemmelsen det var en ram fejl,
det viste sig at være en kombination af ram og en key som sidder på lpt1 porten.