/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Firewall
Fra : creamygirl
Vist : 561 gange
50 point
Dato : 04-09-05 16:10

Jeg har lige installeret "noget" (muligvis noget fy) ..og jeg kan intet foretage mig, hvilket måske skyldes min firewall..

Hvor i hede hule #¤% ser man efter, hvilken firewall man har?! ..og kan man ikke deaktivere skidtet for en stund?!

Kommentar
Fra : leob

Dato : 04-09-05 16:15

Hvilket styresystem bruger du?
leob

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-09-05 16:17

XP

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 04-09-05 16:31

Du skal gå i Kontrolpanelet og der er så et ikon for sikkerhed og et for din firewall , hvis du har SP 2 installeret.

men hvis du har installeret noget som du er i tvivl om er skidt, så skal du nok ikke slå din firewall fra, men slette det du har installeret, eller systemgendanne en dag baglæns.

D9N

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-05 16:45

du har sikkert nok windows firewall - problemet er måske om du har andet

ligger det "FY"noget med en uninstall i programmer - eller i tilføj/fjern - så kan du sikkert komme af med det der.

ville muligvis være nemmere at finde ud af hvis du fortalte hvad i alverden det er du er nervøs for

Kommentar
Fra : neva

Dato : 04-09-05 16:48

Gå ind i Control panelet og vælg Fire wall og her kan du enten slå den fra eller nedsætte beskyttelsen,

Kommentar
Fra : leob

Dato : 04-09-05 16:58

Hvordan virker det når du intet kan foretage dig?
En mere nøjagtig forklaring er nok påkrævet.
Og hvad er det for noget du har røvet at installere?
Har du prøvet at uninstalle? Hvis du virkelig ikke kan gøre nogetsomhelst, så start med at brug gendannesessystemet i XP til før du fik fejlen.
Hvis du ikke umiddelbart kan komme til det, så prøv det samme bare via safe mode start-proceduren (hvor det meste af dine programmer slet ikke starter op)
leob

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-09-05 17:41

Jamen Mirit, hvor ser du, at jeg udtrykker jeg er nervøs for noget?!

Prøv i stedet, at slet noget af mit oprindelige spørgsmål fra nethinden - og lad som om, der blot står:

"Hvor kan jeg deaktivere min firewall" ?!

Jeg er helt bestemt ikke interesseret i at fjerne det jeg har downloadet. Jeg er derimod interesseret i at få det til at virke..

Alt fungerer som det plejer. Det er kun det jeg har hentet, der ikke fungerer, idet der er en firewall i vejen for at jeg kan connecte..Og ja, jeg har prøvet at uinstalle og hente påny...Same problem!

Jeg har IKKE installeret SP2 - og jeg kan ikke finde ikoner med sikkerhedsindstillinger, eller firewall inde i kontrolpanelet..

Til gengæld har jeg opdaget noget der kan deaktiveres "Norton Internet Security" ..
Men har ikke en skid forstand på, hvad det er - og om det er noget jeg skal pille ved..

Opsummering: Programmet jeg har downloadet SKALl forblive på min PC.
Jeg skal såmænd bare have fundet og deaktiveret min firewall..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-05 17:49

godt så - blev lige lidt lilla i hovedet

norton internet security indeholder firewall - så det er der du skal ind og kigge så !!!!
(du har måske et ikon ved uret - eller en genvej på skrivebordet)

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 04-09-05 17:59

Fint nok! ..Ved du så også, om jeg blot kan aktivere Norton Internet Security igen senere, eller om det er nødvendigt at installere påny?!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-05 18:10

du kan aktivere den igen

Accepteret svar
Fra : bueboy

Modtaget 50 point
Dato : 04-09-05 19:21

Hej creamygirl.

Du skal blot deaktivere firewallen i Norton Internet Security når du skal bruge dit "lille program". Du skal bare lige huske at aktivere firewallen igen når du er færdig med at lege. Ellers synes jeg at hvis du på et tidspunkt har overskud og tid, skulle få installeret SP2.

Hvis det ikke virker at deaktivere firewallen vil jeg anbefale at du finder et anden program at lege med, et som ikke er så besværligt mht firewall.

mvh
Bueboy

Kommentar
Fra : leob

Dato : 04-09-05 22:05

Du kunne jo også prøve at lære lidt om din firewall (hvis du har en sådan i virkeligheden. Du starter med at skrive "måske skyldes min firewall").
Hvis du har en firewall, kan du eet eller andet sted i denne give lov til at køre programmet, og så er du kørende igen.
leob

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-05 22:20

firewall disable og firewall enable - så er den ikke længere end at huske at sørge for at firewallen giver lov til at bruge programmet

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 05-09-05 18:41

Tak for svaret bueboy.