/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Ligner det noget vi kender ?
Fra : molokyle
Vist : 577 gange
163 point
Dato : 02-09-05 02:18

Omkring natur katastrofen i det sydlige USA :

Citat
Og netop de fattige betaler den højeste pris.

Mississippis guvernør har f.eks. bebrejdet mange borgere, at de ikke flygtede fra orkanen.

»Hvor skulle vi flygte hen?«, siger buschaufføren Willie Rhetta til et lokalt dagblad.

Han har ikke bil, og han har ikke råd til et værelse på et motel som de mere velstående borgere, hvis store bilkorteger omgående skabte store trafikpropper på vejene.

I New Orleans blev en stor del af borgerne i centrum tilbage - for her bor de sorte, de fattige og alle dem, der ikke havde en reel mulighed for at komme ud af byen.

Og det er i disse kvarterer, de seneste dages omfattende plyndringer finder sted, ligesom de rige kvarterer er målet for kriminelle bander i byerne langs kysten, skriver de lokale medier.

..ku' det ske i Danmark?

..ikke stormen, men konsekvensen deraf?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 02-09-05 06:05

Man behøver vel ikke en bil for at komme ud af byen.Man behøver vel ikke et motelværelse for at overnatte,især ikke med det klima man har i New Orleans.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 02-09-05 07:03

Jeg ved det ikke Molo.
Eller også vil jeg ikke vide det.

Danmark skulle være et af de lande, hvor der er mindst forskel på høj og lav.
Alligevel blomstrer privathospitalerne lystigt.
Hvad blev der af de vise ord ”Det er bedre at forebygge end at helbrede”.

Folk, der har råd til pensionsopsparing og investering, kan gå en tryk alderdom i møde.

Tsunamienen > Afrika glemt
Katrina > Tsunamien glemt
Før det ??????? Glemt !
Vi er gode til at glemme.
Gambrinus
Hvorfor så alvorlig her fra morgenstunden ?
Ikke mer’ Johnny Walker ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 08:22

Som jeg frygtede... regeringen lægger større energi i at redde 'værdier' end, at hjælpe de nødstedte

Reset -> Du har vist aldrig været i en millionby i USA ?

Hvor ville du gå hen? Stormen dækkede et område større end sjælland? Ville du løbe fra København til Korsør og svømme til Fyn?

..for at sove i en vandfyldt grøft en uges tid eller 2? IRONMAN ! Du må være i fremragende form. Der var tale om børn, ældre og handicappede.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-09-05 09:26

Du spurgte: "ku' det ske i Danmark" Svar.... Ja, og det ville ske. Du skriver videre......regeringen lægger større energi i at redde 'værdier' end, at hjælpe de nødstedte.....

Der som her beskyttes guld og gods osse i højere grad end mennesker. Jvnf straffelovgivningen.......

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-09-05 10:13

Mens jeg lavede min kaffe, så tænkte jeg lidt over dine ord, og blev lidt irriteret på lovgivere......... så

Citat
En 24-årig mand er blevet kendt skyldig i en grov voldtægtssag fra København, hvor han tidligt om morgenen den 10. oktober sidste år trak en kvinde gennem byen og misbrugte hende tre gange.

Et nævningeting i Østre Landsret har kendt ham skyldig i voldtægt under "særlig skærpende omstændigheder", hvor strafferammen er 12 års fængsel

Han fik 6 års fængsel, og skal formentlig kun afsone de 4. I alt en rabat på 66 %. Det kan man da kalde at vise hensyn til en stakkels forvirret mand, der sikkert har haft en traumatisk opvækst.

Offeret... Nååå ja herregud, det slider jo ikke for 5 øre om året og, hun blir jo ikke hårdere ramt af, at han får lidt rabat... GODAW DO.

Gå ind i en bank med en plast pistol og bed em lidt hjælp til julegaverne, eller kopier en 1000 kr. seddel for at strække bistandshjælpen lidt osv osv... så falder hammeren.

Har ikke en skid med dit oprindelige sp. at gøre, men alligevel lidt analogt til dit udsagn..."regeringen lægger større energi i at redde 'værdier' end, at hjælpe de nødstedte.

Bare lige en fredagsbøvs på en ellers dejlig dag.....

PS Molo. Jeg har fået 1/1 fl. Rød Ålborg. Jeg ved ikke hvad den skal bruges til, da jeg anser dette giftige fluidium for at være det absolut mest udrikkelige lort der laves...Vil du ha den??? Du kan vel bruge den som after shave

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-09-05 10:19

Heyyy LOOL det er "kun" torsdag.... FEDT, der fik jeg lige skaffet mig en dag mere i mit liv

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-05 10:27

Det kan ihvertilfælde ikke ske i København! Her har myndighederne helt sikkert lavet evakueringsplaner i tilfælde af hul på Barsebaeck! Har de ikke?

Og med hensyn til hvad der tæller mest så mindes jeg et eller andet forsvar for neutronbomben! "Den slår kun folk ihjel, og efterlader alt af virkelig værdi tilbage" Go go the american way!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 02-09-05 10:28

Klumme....
Dit C-MOS batteri er i udu..
Gambrinus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-05 10:29

Torsdag, Klumme? Øh tror du lige skal checke din kalender igen?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 02-09-05 10:32

Du lever på lånt tid !
Gambrinus

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-09-05 10:33

SHIT...... Men det er vel 2005 vi er i??? Det kostede lige en dag Øuvvvv

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-05 10:36

Der kan man se! Hvis danmark skulle evakueres havde klumme blevet fordi det var jo først i morgen det skulle ske?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-09-05 10:39

Ja LOOL Så kunne jeg jo osse lige se at alle kom godt afsted....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-05 10:42

Som der engang stod på et papskilt i Shannon lufthavnen i Dublin! " Sidste mand slukker lyset"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 10:53

Klumme -> Rød Aalborg ?
Går fint i spænd med nyfangede sild, så den vil jeg da gerne sætte mig på (..misforstå mig nu ikke ! )
Du har min adresse og; min dør ar altid åben ...kom bare ind ..der sidder jeg ..dududidum dudidudum §¶¶ ¶¶ ¶ ¶¶¶ ¶¶

Jeg var også ved at falde ned af min sofa, da jeg i tv avisen hørte den danske speaker sige :

Der er kun de fattige tilbage, som ikke har råd til en bil

Hvad med de blinde, de arm- og benamputerede, spastikerne, de sengeliggende ældre osv... ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-05 10:57

De stemmer jo ikke alligevel, Molo!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-09-05 11:05

OK- Jeg kører omkring Lorteøen i dag...... hvis jeg må passere broerne med dette giftstof

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 11:10

...nej tedd: Nu gør de ikke ..de dør !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 11:15

Klumme -> Vær lige opmærksom på :

1.) Jeg skal på posthus at betale regninger (husleje og ......tv-licens ..jo jo... molokylen er sgu bleven en lovlydig borger ) ...men det er klaret inden kl. 13

2.) Skulle jeg ikke liiiige træffes på min bopæl, så er jeg nok ved at vederkvæge ganen på Schelenborg eller i Parma-parkens bumseparkering under halvtaget

..bare spørg efter Molo

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-09-05 11:18

Nu må I sgu være realistiske. Når der skal ryddes op, så skrotter man da lortet når dets produktionsværd ikke overstiger prisen på redningen. Samtidig løser man jo et fattigdomsproblem på en juridisk acceptabel måde. Hvor svært kan det være LOOL

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-09-05 11:19

Parma-parkens bumseparkering under halvtaget... Der kommer jeg fandme ikke LOOOL

Jeg finder dig .......

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 02-09-05 12:08

Tja... hvis du mener, om der vil være forskel på den måde, folk har mulighed for at flygte på - så naturligvis ja. Men det er klart at i verdens mest feministiske land er forskellene mellem velstående og mindst velstående langt mindre. Det betyder vel også, at alle ville have en eller anden mulighed for at komme væk - om det er i bil, tog eller med bus er jo ikke kun op til folks økonomi - det er vel lige så meget deres egen prioritering (Jeg mener: De fleste ville vel kunne have bil i Danmark - men mange prioriterer anderledes, fordi vores skattesystem omkring biler gør dem sindsygt dyre - så derfor er det oplagt at bruge f.eks. S-tog og U-tog, når det nu er velfungerende).

Man kan vel næppe stille sig op at råbe "skandale - jeg har ingen bil" - hvis man selv har valgt den fra af økonomiske grunde.

Plyndring af rige kvarterer kan vel næppe foregå i Danmark - de, som kunne have været rige - er som oftest blevet plyndret af skatten, så det er vel begrænset, hvor mange rige kvarterer, vi har (hvis Keld, Mads, Mærsk og Mads Clausen boede ved siden af hinanden, kunne man snakke og rigt kvarter... men det gør de jo som bekendt ikke). Bevar's - der er velhaverkvarterer - men plyndring af de rige ?? Det er med få undtagelser gjort inden de bliver det....

PS: Undskyld jeg svarede på spørgsmålet

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-09-05 12:55

Citat
Hvor ville du gå hen? Stormen dækkede et område større end sjælland? Ville du løbe fra København til Korsør og svømme til Fyn?

Hvis du mener, om folk her i DK heller ikke ville have mulighed for at komme væk, så afhænger det jo nok lidt af den varslingstid der evt. ville være.

For hvis tiden var til det, ville man sikkert indsætte forskellige transportmidler til opsamling af folk i de truede områder.

M.h.t. plyndringer, ja hvorfor ikke.
Her behøver det jo kun være en havareret bil der står i vejkanten, som nogen ikke holder sig for god til at fjerne alt af mindste værdi fra.

Eller den typiske....at en person f.eks. får stjålet sin taske mens vedkommende er lidt uopmærksom mens hun hjælper en tilskadekommen.

Så man kunne da sagtens forestille sig hvordan det ville se ud i et forladt forretningskvarter f.eks.

mvh dova

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-05 13:14

Lige for øjeblikket foregår der da helt klart en opdeling mellem fattige og rige i Danmark, Erling! Dem der har fast ejendom bliver da belønnet som aldrig før! Så muligheden for at få amerikanske tilstande i Danmark er helt klart tilstede!
Så længe folk kun tænker på skat som en byrde, istedet for et gode der hjælper alle i samfundet; altså egoisme contra solidaritet, så nærmer vi os USA's darwinisme økonomi med kæmpe skridt!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-09-05 13:19

Sikke noget pis... rent ud sagt. Når man betaler meget i skat hænger det sammen med en stor indkomst....

Og din definition på fattigdom....(De rige er "fattige" fordi de blir plyndret af skatten LOOOL ) glem de internationale målestokke. Enhver i Danmark der har en indkomst på mere end 8.500 kr. minus skat (bistandshjælp) er rigere end denne.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 02-09-05 13:27

Hvad er egoisme - at vælge at gå på arbejde, og forvente at størstedel af belønningen derfra tilfalder en selv - eller at vente ikke at gå på arbejde, og forvente at de, som går på arbejde financierer en??

Det er ikke så enkelt. Solidaritet er ekstremt misbrugt (i øvrigt lige som racisme er det) - der er en udpræget holdning til, at hvis man bare skriver det, har man ret...

Bemærk - dette er ikke en holdning til folk, der faktisk er syge eller på anden måde ikke er i stand til at bidrage til samfundets tarv.

Folk med fast ejendom... tja - en teoretisk belønning. Du kan jo ikke spise dine mursten. hvis du sælger dit hus nu, får du godt nok mere, end hvad du selv har givet - men du skal trods alt også selv give det samme oveni (eller måske endda mere) på dit næste hus - så hvad er det værd??

Hvis du bliver pensionist i disse dage, og vælger at sælge dit hus - flytte i lejlighed og rejse - ja, så kan du lave lidt penge. Men alle andre - det er mere teori end praksis, at de/vi belønnes. Godt mok er der lagt loft over ejendomsskatterne - men der er jo IKKE skattestop - så ganske vist stiger de ikke med boligpriserne - men det kommer jo over en årrække. Så de, der har hus, vil reelt i første omgang straffes for det i form af højere skatter og lejeværdi... hvorfor??? Ingen logik - hvis du køber en cykel, forventer du da heller ikke at skulle betale "lejeværdi af egen cykel" - 25 øre pr. gan du kører en tur??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-09-05 13:27

Min filosofi vedr. skat er, at man bør fokusere på det man har tilbage efter at have betalt skat, og ikke det som man kunne ha' haft hvis man ikke betalte skat. Er dette tilfredsstillende, så er skatten jo fløjtende lige gyldig.

Forøvrigt giver mit arbejde mig et indblik i hvem der fiser rundt i byen og morer sig for skatteborgernes penge.. Det er den samme gruppe som skattevæsenet "plyndrer", som du siger, men som her bliver begunstiget af samme væsen, på bekostning af "fattige" borgere".

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-05 13:28

Folk der brokker sig over skat! Helt ærligt! Flyt da til udlandet og skriv under på at I aldrig vil flytte tilbage når knoglerne begynder at knirke og der er brug for den danske sygehjælp og pension!

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 02-09-05 13:33

Det vil jeg såmænd også gerne, Ted - skal finde jobbet først.

Men det er igen sofaløsningen - er det for bøvlet, så gør noget andet - i stedet for at forsøge at lave det om.... slap løsning

Hvis du rent faktisk mener det, så spørg dig selv: Når de, som er utilfreds med en ALT for høj skat, er rejst - hvem er det så lige, der skal financiere de, som synes, det er i ordren, at "de rige" betaler så meget....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-05 13:46

Er du klar over hvor meget de "fattige" betaler? En mand på bistandshjælp betaler omkring 95% af sin "indkomst" tilbage i form af skat, faste afgifter, moms, miljøafgifter, grønne afgifter! Brokker han sig?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-05 13:47

Gælder forøvrigt osse for en HK kassedame!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-05 13:50

Men selvføligt surt for en "rig" når naboen har mercedes og man kun selv har råd til en Touareg på gulplader!

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 02-09-05 13:50

Yes, der kom hun.... så mangler vi kun "kammerater!!!"

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-05 13:52

næh! "realitetssans"

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 02-09-05 13:54

Alle ret:

Når jeg ser et rødt flag smælde
på en blank og vårfrisk dag,
kan jeg høre det sælsomt fortælle
om min verden, mit folk og min sag.
Og jeg rejser mig trodsigt i vrimlen,
mens det kogler af kraft i mit mod,
thi det flag, der nu smældende når himlen,
er jo rødt som mit brusende blod

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-09-05 13:57

Citat
Og din definition på fattigdom....(De rige er "fattige" fordi de blir plyndret af skatten LOOOL ) glem de internationale målestokke. Enhver i Danmark der har en indkomst på mere end 8.500 kr. minus skat (bistandshjælp) er rigere end denne.

Så enkelt er det jo ikke.

Enhver i DK der har en indlomst på 8500 minus skat, er sgu da ludfattige.....set ud fra dansk målestok i Danmark.

Man kan jo ikke bare sige, at en kontanthjælpsmodtager her er rig, fordi de får det tredobbelte af hvad en månedsløn er i "Ungabungaland".

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-05 14:03

Tror nok du er mere inspireret af Milton Friedman end jeg er indspireret af socialdemokratiet, Erling

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-05 14:05

Og indspireret var IKKE en turkfejl!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-05 14:10

Nå skal ned og ha en øl og en shawami nede hos min "fattige" nabo! Han gir! Vi ses !

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 14:52

erling_l -> Sludder og vrøvl du fyrer dine bredsider af med spredhagl :

Citat
Man kan vel næppe stille sig op at råbe "skandale - jeg har ingen bil" - hvis man selv har valgt den fra af økonomiske grunde.

..hviket er korrekt såfremt man havde et valg

Jeg har præcis (..jeg sidder med papiret) 5.831,00 kr. efter skat !

Hvor megen bil har jeg at prioritere ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 15:00

Jeg skal trods alt også betale : Husleje, varme, el, tv-licens ..hér har vi en prioritering

Men efter at have købt: Mad, rengøringmidler mm., tøj, lokumspapir, kædeolie til cyklen, kontigent til Det Radikale Venstres partiforening, vaskepenge, forudsete udgifter : Fødselsdagsgaver, biografbillet (..ca. 3 gange om året) ..og de få fornøjelser ..såsom tobak og alkohol ..så:

ER DER SGU IK' MANGE BASØRE AT KØBE BIL FOR ...erling_l

....få dig et liv ...og et job Molo ?

JATAK ....hellere end gerne; for jeg arbejder jo allerede for min kontant'hjælp'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 15:01

...godt, jeg ikke er syg eller handicappet også ....når katastroferne rammer

</SUND&RASK>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 15:09

Ps. ....I ska' nu ik' tro for meget på Klumme : http://www.kandu.dk/dk/spg/73554#802771

TAK for kartoffeljuicen

..og at jeg fik mine 'kloge' bøger tilbage. Bumserne var vilde med 'De Søde Sager' ...sku' hilse og takke

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 02-09-05 15:11

Mol - du tager det ud af sammenhængen: " Det betyder vel også, at alle ville have en eller anden mulighed for at komme væk - om det er i bil, tog eller med bus er jo ikke kun op til folks økonomi - det er vel lige så meget deres egen prioritering (Jeg mener: De fleste ville vel kunne have bil i Danmark - men mange prioriterer anderledes, fordi vores skattesystem omkring biler gør dem sindsygt dyre - så derfor er det oplagt at bruge f.eks. S-tog og U-tog, når det nu er velfungerende).

Man kan vel næppe stille sig op at råbe "skandale - jeg har ingen bil" - hvis man selv har valgt den fra af økonomiske grunde."

Erkender, at det har jeg måske nok selv lagt op til ved at lave mellemrum. Hovedpointen var, at jeg ikke tror på, at folk ikke kan komme væk - henvisningen til biler var relateret til dit eget citat fra USA.

Med 6000 om måneden ville jeg heller ikke prioritere en bil - men den økonomiske baggrund for dette hænger jo reelt sammen med mine skattepostulater. Kendsgerningen er jo, at der i dag er over 40%, der betaler topskat - vi kan vel også blive enige om, at de fleste køber deres biler for sidst tjente krone (mad, drikke, bolig kommer først) - derfor betaler folk først 63 % i skat, så betaler registreringsafgift på gennemsnitligt omkring 280% hvorefter de betaler moms af bilen. forhver 100 kr, men får, har man altså fået for 11,80 kr bil - resten er gået til samfundets misundelsesafgift.

Det betyder, at man næppe kan have selv den værste skrammelkasse til under 3000 kr/mdr i Danmark.

Hvis nu du forestillede dig det utænkelige, at vi rent faktisk kun skulle betale for bilens værdi, ville det formentligt være muligt at have en billig bil til 400 - 500 / måned.

Det ville fortsat være en betydelig post ud af 6000 - men hvis det var det vigtigste i livet, kunne man vel godt forestille sig, at det kunne lade sig gøre.

At du ikke har valget nu, er derfor ikke kun et spørgsmål om din indtægt - men også i allerhøjeste grad et spørgsmål om skattesystem...

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 02-09-05 15:18

... kunne ikke stå for dit næste indlæg ---- dette er ikke en moralisering - bare en provokation: Jeg havde en medarbejder, der røg 1½ pakke om dagen. Han besluttede sig for at stoppe - fra dag til dag - og gav sig selv en bil i belønning... - det er jo også en prioritering.

Det er lidt af en viljestyrke, og jeg beundrer ham faktisk stadigvæk lidt for det. Det var i et åbent kontormiljø, hvor vi havde vedtaget, at vi kunne ryge i den ene ende - og han sad lige i midten. Jeg tilbød, at vi skulle lave det lidt om, så han kunne komme væk fra røgen, men han ville gerne blive siddende: Sagde, han nød duften.... men holdt alligevel.. stærkt, ikke??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 15:19

Jeg er sgu ik' bekymret for de der betaler topskat, når katastrofen rammer erling_l ...lad dog dén skattediskussion ligge og se på realiteterne ...som tedd vist fornuftigt nok (..for en gang skyld ) skriver.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 15:25

Omkring : Provokation?

Joeh... men det er en 'mild' form og jeg ka' da godt se din pointe, selvom jeg synes jeg taler for døve øren

..men MIN (provokation?) er kun oprettet for at skabe debat og få folk til at ransage deres inderste og at tænke sig om een gang til.

Det ku' være det gavnede nogen der trængte ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 02-09-05 15:36

Jo, jo - men jeg ser det ikke som en provokation - men jeg er ikke 2 sekunder bekymret over en "redningsaktion" i Danmark. Det bliver nok ikke på oversvømmelse - nærmere på terror. Derfor har jeg ikke fantasi til at forestille mig, at vi ikke vil få døde og sårede - men når braget har lydt, har jeg trods alt heller ikke fantasi til at forestille mig, at vi ikke vil se folk hjælpe hinanden.

Jeg vil til gengæld sige, at jeg er 100% sikker på, at vi kan opleve plyndringer fra kriminelle - eller bander.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 15:48

erling_l -> ...Ja 100% ..fra Polen, Estland, Letland og Litauen ...medens de rige er på vej til Monaco i deres Mercedes ..og de gamle forsvarer deres ejendom fra hospitalssengen

VÅGN DOG OP MENNESKE !

Hvilken planet kommer du fra? Det kan næppe være dét Danmark jeg kendewr fra min dagligdag på gaden blandt hjemløse, grøndlændere, syge og narkostaklerne (..hvilke sidstnævnte; jeg nu ik' har synderligt meget til overs for, men alligevel synes, et eller andet sted hende, også er mine medmennesker )

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 15:55

Kom jeg nu IGEN ...til at skrive grønd-???

Sorry.. Kalaallit Nunaat

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 163 point
Dato : 02-09-05 16:04

Forstår ikke din sidste kommentar - mener du, at det bliver bander fra Polen mv... - næppe. Så sent som ved fyrværkerikatastrofen i Seest var der flere huse, der oplevede indbrud - under branden - fordi politi havde jaget beboerne ud (tag ikke fejl - det var klart et rigtigt valg). Når folk ligefrem stjæler ved andre under sådanne omstændigheder, må jeg indrømme, at jeg har svært ved at forestille mig, at det ikke vil ske igen. Og når det sker under en katastrofe som den, har jeg svært ved at se, at det er folk ret langt hjemmefra, der begik indbrudene.

Sidst jeg så efter, lå Kolding trods alt i Danmark (eller resterne ) - så tror dnu nok betragtningerne holder alligevel.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 16:09

Bekymringen for de der stjæler, kan hos mig ligge på et meget lille sted:

De dør nemlig også ....fordi hjælpen udebliver ...eller falder for militæret-/politiets kugler

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 16:14

Ps. Hvornår har du sidst hørt om en millitærmagt, hvis soldater i katastrofe-/krigs scenarier IKKE plyndre og stjæler ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-09-05 18:27

Molo..

Sig så ikke, at jeg ikke er "sød" lool ved de "små" i samfundet, men rosen tilkommer sgu da dig, som formidlede sødsagerne videre. Jeg tør forresten heller ikke fodre dem Juicen beholdt du vel selv LOOOL

Det der skattesnak gider jeg ikke ævle om. Holdningen til græsset afhænger jo af hvilken side af hegnet man står på, men jeg kan ikke la' være at sige, at der er tudekiks i erlings holdning.

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 02-09-05 18:42

"Bekymringen for de der stjæler, kan hos mig ligge på et meget lille sted:"

Nåh, ja: Men du valgte selv at tage klippet med:

"Og det er i disse kvarterer, de seneste dages omfattende plyndringer finder sted, ligesom de rige kvarterer er målet for kriminelle bander i byerne langs kysten, skriver de lokale medier."

Da Molo ikke vil have skattesnak i hans spørgsmål, skal jeg undlade at kommentere dig, Klumme.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 18:44

Jep : 'Kartoffel-juicen' er lagt på køl

..'slikken dejlig dag' ..sang Bumserne

...og erling_l er også 'kikset' i min verden Klumme

..no offence anybody ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-09-05 18:46

Nøøøø der er jo heller ikke så meget at kommentere..... Jeg ved hvad du mener og du ved hvad jeg mener..... slut prut

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 19:02

erling_l -> Omtalte 'klip' er jo filmet direkte fra medierne-/magthavernes talerør ...og hvem tror du DE 'holder med' ?

Dig, ..og ligesindede ...naturligvis

...ellers var der jo ik' råd til; hverken DIG eller 'dytten' !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-05 19:59

Molo har kun en dueblå mustang! Hvor langt kommer han på den?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-09-05 20:03

Kører han lige så hurtigt som han snakker, så kommer han langt...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 20:04

Min tid ska' lige bruges på 'andre ting', så jeg lukker spørgsmålet hér, selom debatten såmen godt ku' ha' fortsat.

Der er dømt: LODTRÆKNING !!!

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 20:07

[hør] Tjaeh... det blev denne kommentar terningerne landede på !!! Tillykke erling_l

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-05 20:07

Tøsedreng!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-05 20:08

Øh! Mente Radikal!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-05 20:10

De der terninger? Er de det samme som skabte lootings i New Orleans?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 02-09-05 20:17

Bortset fra det! Så det jo godt at være i en hyggelig tråd hvor man kan debatere uden at være fjender! Respekt!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-05 20:26

tedd -> Terningerne er antikke elfenbensterninger fra Sydafrika. Et arvestykke fra min morfar.

De som Afskylia løb med, da jeg blev låst ude på min altan af hystaden ...genfunden af min genbo : Finse

</MOLOKYLE>