/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Shuttle MV43N - opgradering af CPU og kø~
Fra : SantaB
Vist : 506 gange
200 point
Dato : 01-09-05 00:09

Jeg har dette bundkort http://eu.shuttle.com/en/desktopdefault.aspx/tabid-36/558_read-9981/
Der står at jeg har:
Socket 478 CPU Support
Intel Pentium 4 processor and Celeron for socket 478
with 533 or 400MHz FSB
Hyper-Threading-Support
Hvordan finder jeg ud af hvilke processorer den understøtter (kan jeg få en 3 GHz?), og hvordan ved jeg hvilken køler jeg skal købe til den? Den der fulgte med støjer meget.

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 210 point
Dato : 01-09-05 00:44

Tjaa.... Nu kender jeg ikke så meget til Intel.
Jeg har downloaded Manualen til dit bundkort.
http://global.shuttle.com/Download/Download_File.asp?Item=MV43N
Jeg kan ikke umiddelbart se at FSB 533 MHz understøttes.
Men hvis du har set det, må det jo være Ok.
Så gå ind på www.edbpriser.dk
Under Hardware - Processorer - Avanceret søgning søger du på Socket 478.
Hvis du køber en "BOX", følger der en køler med.
Ellers gå ind under Hardware - Kølere - CPU Køling
Søg på Vælg Kompatibel med : Socket 478
Så er du da kommet et stykke af vejen.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-09-05 00:53

Nu kan jeg se at det ikke er verdens største bundkort,
så møllen skal nok ikke være ret stor.
Du kan jo også søge på lydudbredelse, Omdrejningshastighed og Air-flow.
Ved de fleste møller står der også, hvor stor CPU ( GHz ) de er beregnet til.
Gambrinus

Kommentar
Fra : SantaB

Dato : 01-09-05 09:51

Hmmm. Ja, jeg kan godt se i manualen at der ikke står FSB 533 MHz, men hvis du følger det link jeg har skrevet i første indlæg, så står det aller øverst. Har det forøvrigt nogen relevans? Kan jeg smække en hvilken som helst Pentium 4 processor i med socket 478?

Godkendelse af svar
Fra : SantaB

Dato : 01-09-05 09:52

Tak for svaret Gambrinus.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-09-05 10:06

Selv tak.
Men som sagt, Intel er ikke min stærke side.
Jeg må nok hellere lade være med at gøre mig klog på noget, jeg ikke ved noget om.
Gambrinus