/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Kopiere copyright spil
Fra : Jimmy17
Vist : 1790 gange
100 point
Dato : 31-08-05 17:24

Vil gerne have lavet sikkerhedskopi af et spil.

Bruger Nero Express, men den bliver ved med at sige "uoprettelig læsefejl" når den skal læse.

Når den så har brændt og jeg skal til at bruge det, beder den om den rigtige cd.

Hvordan laver jeg en kopi af den originale cd, som også kan bruges, når jeg skal spille det???

På forhånd tak
Jimmy

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 31-08-05 17:40

Måske ISObuster her kan hjælpe dig....

www.isobuster.com - hamrende godt værktøj til recovery/backup af beskyttede data...

mvh berpox

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 31-08-05 17:41

du kan prøve med dette program http://www.alcohol-soft.com/ der er en gratis prøveperiode

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-08-05 18:44

Haloo
BlindWrite laver en 1 til 1 kopi, men kan ikke klare alle copisikringer.
http://www.vso-software.fr/download.htm

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 31-08-05 18:44

Hej jimmy17!

Når jeg har brug for at lave et sikerhedskopi af et vigtigt program, bruger jeg altid Clonecd eller clonedvd

Du kan finde programmerne her:

http://www.slysoft.com/en/download.html

Der er også et par andre brugbare programmer.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 31-08-05 19:33

Berpox - kan ikke finde ud af at kopiere med det program

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 31-08-05 19:40

Nordsted1
Det virker, men har, som Nero en del læsefejl.
Så i sidste ende ikke brugbart

Kommentar
Fra : Tankred

Dato : 31-08-05 19:52

Din CD er sandsyneligvis safedisk beskyttet.

Når du vælger at kopiere cd en med alcohol er der helt nede i venstre hjørne en liste hvori der er nævnt forskellige beskyttelsestyper der vælger du safedisk.

ja der vil være mange læsefejl i de første ca. 10-12.000 sektorer. da det er en del af beskyttelsen.

men kopien burde virke.

Mvh. Simon

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 31-08-05 21:27

ISO buster kan heller ikke kopiere CD'en, da det ikke er et brænderprogram - men du kan trække en ISO fil ud fra din CD. Find det område der indeholder de rigtige data, og hiv dem ud fra skiven. Tankred er inde på det med læsefejlene de første sektorer. Dem kan man se i ISO buster, og undlade at kopiere ud på harddisken.

Jeg har gjort det en del gange med mine CD'er når jeg har lavet mine egne "Absolute Music" CD'er efter eget valg, og netop som du, har taget backup af (ungernes) computerspil

mvh berpox

Godkendelse af svar
Fra : Jimmy17

Dato : 01-09-05 19:12

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-05 19:16

selv tak

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 01-09-05 20:05

Samt tak til andre for deltagelse.