/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Slægten Lystrup i Voldby / Karlby
Fra : maj_britt
Vist : 1938 gange
100 point
Dato : 31-08-05 09:04

Så er jeg ude efter den slægt, begyndende med Anders Sørensen Lystrup gift med Kirsten Simonsdatter i 1762 i Voldby.

Jeg har en del af hans efterkommere, men jeg har sørme også mange huller.

Vh maj-britt

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 31-08-05 09:57

Kendt oplysning ?

http://www.milloup.dk/hvh/download/skifter/ostergaard_gods_skifter.htm
70 Anders Sørensen Lystrup i Voldby 15.6.1782 fol. 143b
E: Kirsten Simonsdatter LV: Søren Pedersen Neygård i Voldby B: Søren 16 FM: Anders Sørensen i Voldby

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 31-08-05 10:20

Nej, den havde jeg sørme ikke set.

Takker

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-09-05 14:22

i 1787 ser det ud til Kirsten Simonsdatter er enke
Samtlige personer i husstanden

randers, Djurs Nørre, Voldby, Voldbye Sogn og Bye, , , 5, FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Søren Andersen, 22 , Ugift, , Bonde og Gaardbeboer,
Kirsten Simonsdatter, 54 , Enke, , ,
Karen Andersdatter, 19 , Ugift, , ,

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-09-05 14:24

% mor

Husband
ANDERS LYSTRUP Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

1. SOREN ANDERSEN Pedigree
Male

Birth:
Christening: 20 MAR 1768 Voldby, Randers, Denmark
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-09-05 14:43

Samtlige personer i husstanden

randers, Djurs Nørre, Voldby, Voldby Sogn, , , 8, FT-1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

sikkert sønnen
det ser ud til Kirsten Simonsdatter er død
Søren Andersen Lystrup, 35 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer og Selwejer,
Anne Pedersdatter, 33 , Gift, Hans Kone, ,
Anders Sørensen Lystrup, 8 , Ugift, Deres Børn, ,
Kiersten Sørensdatter Lystrup, 5 , Ugift, Deres Børn, ,
Peder Sørensen Lystrup, 3 , Ugift, Deres Børn, ,
Christen Nielsen, 21 , Ugift, Tienestefolk, ,
Marie Andersdatter, 16 , Ugift, Tienestefolk, ,
Kiersten Pedersdatter, 68 , Enke, , fattig,
Søren Pedersen Udsen, 29 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Mette Michelsdatter, 35 , Gift, Hans Kone, ,
Maren Michelsdatter, 16 , Ugift, Hendes Børn, ,
Jens Michelsen, 15 , Ugift, Hendes Børn, ,
Søren Michelsen, 12 , Ugift, Hendes Børn, ,
Maren Michelsdatter, 9 , Ugift, Hendes Børn, ,
Giertrud Michelsdatter, 5 , Ugift, Hendes Børn, ,
Mette Marie Sørensdatter, 1 , Ugift, Deres Datter, ,
Rasmus Andersen, 21 , Ugift, Tienestefolk, ,
Terkild Sørensen, 16 , Ugift, Tienestefolk, ,
Gunner Sørensen, 34 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer,
Ane Kierstine Nielsdatter, 23 , Gift, Hans Kone, ,
Dorthe Gundersdatter, 6 , Ugift, Hans Datter, ,
Søren Gundersen, 1 , Ugift, Deres Søn, ,
Kiersten Rasmusdatter, 67 , Enke, Hans Swigermoder, Aftægtskone og fattig,
Peder Sørensen, 16 , Ugift, Tienestefolk, ,
Maren Andersdatter, 15 , Ugift, Tienestefolk, ,

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-09-05 14:46

LYSTRUP
Male

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening: 05 APR 1681 Grenna, Randers, Denmark

Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: ANDERS LYSTRUP Family

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 01-09-05 19:05

Kirsten dør i 1799. Det er sporet, men det irriterer mig, at jeg ikke har alle ungers koner og børn. Altså, hendes børnebørn.........de gifter sig jo og får flokke af unger.

Hmmm, døbt 1681, Lystrup, og faren er Anders Lystrup, min første Lystrup er fra 1712, den 1681 kunne være far til 1712, næppe bror, så Anders kunne være farfar.........

Jeg har slet ikke kigget i Grenå, det må jeg da lige prøve.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-09-05 19:31

Husband's Name
Jens Pedersen "LYSTRUP" (AFN:14XC-BGB) Pedigree

Born: 26 Aug 1822 Place: Elsted, V.lisbjerg, Aarhus, Denmark
Christened: 26 Aug 1822 Place: Elsted, V.lisbjerg, Aarhus, Denmark
Died: 15 Aug 1892 Place: Kristrup, Sonderhald, Randers, Denmark
Buried: 21 Aug 1892 Place: Kristrup, Sonderhald, Randers, Denmark
Married: 4 Nov 1859 Place: Randers St Mort., Stovring, Randers, Denmark

Father: Peder JENSEN (AFN:14XC-BBH) Family
Mother: Zara SORENSDATTER (AFN:14XC-BCP)

--------------------------------------------------------------------------------

Wife's Name
Maren JEPPESDATTER (AFN:C67N-7G) Pedigree

Born: 10 Jul 1826 Place: Essenbak, Sonderhald, Randers, Denmark
Christened: 21 Mar 1827 Place: Essenbak, Sonderhald, Randers, Denmark
Died: 28 Apr 1916 Place: Kristrup, Sonderhald, Randers, Denmark
Buried: 4 May 1916 Place: Kristrup, Sonderhald, Randers, Denmark
Married: 4 Nov 1859 Place: Randers St Mort., Stovring, Randers, Denmark

Father: Jeppe CHRISTENSEN (AFN:8MPR-KT) Family
Mother: Anne Marie ANDERSEN (AFN:8MPR-L1)

--------------------------------------------------------------------------------

Olluf (Ole) Jensen LYSTRUP (AFN: LVSF-36) Pedigree
Sex: M Family

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: 1685
<Boring, Scanderborg, Denmark>
Death: 11 Jul 1777
Vronding, Tamdrup, Skanderborg, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:

--------------------------------------------------------------------------------

Marriage(s):
Spouse: Else TERKLESEN (AFN: LVS5-0K) Family
Marriage: 26 Feb 1719
Vronding, Tamdrup, Skanderborg, Denmark

Spouse: Maren SORENSDATTER (AFN: LVSF-4C) Family
Marriage:

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-09-05 19:38

evt.efterkommer af din ane

Samtlige personer i husstanden

randers, Djurs Nørre, Voldby, Sangstrup Bye, , en Gaard, 16, FT-1840
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Jens Lystrup, 36 , Gift, , Gaardmand,
Ane Cathrine Jørgensdatter, 30 , Gift, , hans Kone,
Ane Jensdatter, 8 , Ugift, , hans Børn,
Karen Jensdatter, 7 , Ugift, , hans Børn,
Anders Peter Rasmussen, 13 , Ugift, , hans Pleiesøn,
Karen Hansdatter, 76 , Enke, , Huusfaderens Svigermor, af ham forsørges,
Christen Nielsen, 19 , Ugift, , Tjenestefolk,
Niels Pedersen, 19 , Ugift, , Tjenestefolk,
Ane Cathrine Pedersdatter, 23 , Ugift, , Tjenestefolk,

Samtlige personer i husstanden

randers, Djurs Nørre, Voldby, Sangstrup bye, , En gaard, 14, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Jens Lystrup, 41 , Gift, , Gaardmand, Heri sognet
Ane Cathrine Jørgensdatter, 35 , Gift, , Hans kone, Heri sognet
Karen Jensdatter, 12 , Ugift, , Deres børn, Heri sognet
Ane Jensdatter, 13 , Ugift, , Deres børn, Heri sognet
Severine Jensdatter, 2 , Ugift, , Deres børn, Heri sognet
Karen Hansdatter, 80 , Enke, , Huusfaders svigermoder,som af ham forsørges, Heri sognet
Christen Nielsen, 24 , Ugift, , Tjenestefolk, Gammel sogn Randers amt
Anders Peter Rasmussen, 18 , Ugift, , Tjenestefolk, Heri sognet
Johanne Thomadsdatter, 18 , Ugift, , Tjenestefolk, Carlby sogn Randers amt

Samtlige personer i husstanden

randers, Djurs Nørre, Veggerslev, Veggerslev, , Et huus, 47, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Anders Lystrup, 52 , Gift, , Tømmermand, Voldby Randers amt
Ingeborg Nielsdatter, 52 , Gift, , Hans kone, Holbek sogn Randers amt
Mette Marie Madsdatter, 4 , Ugift, , Pleiebarn, Heri sognet

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 01-09-05 20:11

Nu fandt jeg, på AO, den dåb i 1681, opslag 100, grenå gammelsogn, men det ser sørme ikke ud til at barnet får navn..........tænk sådan at være navnløs.

De første Lystrup aner jeg ikek hvem er, de næste har jeg.

Gad vide om man kunne finde ham Anders gift omkring 1681? Man kan jo prøve, der er alligevel ikke noget i tv

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-09-05 20:44

ta og tjek fs. der er en del med navnet Lystrup
You searched for: Anders Lystrup [refine search]
Exact Spelling: Off
Matches: All Sources - 8
International Genealogical Index - Denmark
1. Anders Lustrup - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: About 1732 Of, Timring, Ringkobing, Denmark

2. Anders Lustrup - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Birth: About 1732 Of, Timring, Ringkobing, Denmark

3. Mrs. Anders Lustrup - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: About 1736 Of, Timring, Ringkobing, Denmark

4. Mrs Anders Lustrup - International Genealogical Index / DE
Gender: Female Birth: About 1736 Of, Timring, Ringkobing, Denmark

5. ANDERS RASMUSEN BONDE LYSTRUP - International Genealogical Index / DE
Gender: Male Marriage: 29 APR 1812 Garnisons Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Matches: International Genealogical Index/Denmark - 5

--------------------------------------------------------------------------------

Vital Records Index - Denmark
6. Anders RASMUSEN BONDE LYSTRUP - Vital Records Index / DE
Gender: M Marriage: 29 Apr 1812 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
7. Andreas NIELSEN LYSTRUP - Vital Records Index / DE
Gender: M Marriage: 10 Sep 1760 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
8. Andreas Nicolaus LYSTRUP - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 01 Feb 1803 Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
Matches: Vital Records/Denmark - 3
Return to top of page

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-09-05 20:49

FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

--------------------------------------------------------------------------------

Husband
Nils Lauritsson Lystrup Pedigree

Birth: About 1520 , , Denmark
Christening:
Marriage: About 1545 Of Barland, Sannidal, Telemark, Norway
Death: 1558
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
Maren Pedersdtr Pedigree

Birth: About 1524 , , Denmark
Christening:
Marriage: About 1545 Of Barland, Sannidal, Telemark, Norway
Death: After 1559
Burial:

FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

--------------------------------------------------------------------------------

Husband
Nils Lauritsson Lystrup Pedigree

Birth: About 1500 , , Denmark
Christening:
Marriage: About 1525 Of, , , Denmark
Death: 1558
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
Kirsten Madsdtr Green Pedigree

Birth: About 1504 Of, , , Denmark
Christening:
Marriage: About 1525 Of, , , Denmark
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

1. Laurits Nilsson Lystrup Pedigree
Male

Birth: About 1526 Of, , , Denmark
Christening:
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-09-05 20:51

du kan jo tjekke kirkebogen for de rigtige data senere

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 01-09-05 21:30

Jo, senta, jeg har nu også været på FS..........og prøver at finde forbindelse mellem de Lystrupper.

Bare jeg ikke skal finde de norske

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-09-05 22:13

det vides jo ikke , Nils Lauritsson Lystrup er jo dansk men gifter sig med en nordmand

har du fundet vielsen mellem Anders Sørensen Lystrup & Kirsten Simonsdatter i kirkebogen ?? står der ikke hvem forældrene er ???

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 02-09-05 07:06

Vel har jeg da ej, de oplysninger er jo fra millioup..........tjekker fluks, når ungerne er gået i skole

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 02-09-05 07:50

Niks, ingen forældre, ingen forlovere, kun dato æv

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-09-05 09:24

Har du fundet deres børn Karen Andersdatter,døbt/ født ca. 1867.....1869 Karen Andersdatter, 19 ,i 1887
SOREN ANDERSEN Pedigree
Male

Birth:
Christening: 20 MAR 1768 ?? anden data Søren Andersen,er ca 22 , Ugift, 1887

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-09-05 09:46

evt. søster til søren 1. ELSE LYSTRUP - International Genealogical Index
Gender: Female Marriage: 14 OCT 1774 Voldby, Randers, Denmark

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-09-05 09:47

sønnen 1791 132a Copul. Søren Andersen Lystrup og Anne Pedersdatter i Voldby
Peder Morten enkemand og Karen Andersdatter Lystrup i Voldby

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 02-09-05 10:53

Altså, Anders og Kirsten har jeg 3 børn på, alle fra AO kirkebog, Søren, født 1766, Søren født 1768 og Berthe konfirmeret 1776...........men hende kan jeg ikke finde døbt i Voldby. Forældre bliver jo gift i 1762, hun er 15 ved konf. ergo født 1761, men ikke i Voldby?

Karen Andersdatter? Hm, to børn i samme år, leder lige på AO igen igen igen........

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-09-05 11:25

prøv at tjekke hvem der er far til 1726 50a Døbt Anders Sørensen i Voldby - Søren

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 02-09-05 11:47

Så har jeg været alle konfirmeret igennem i Voldby/Karlby.

Ingen Karen Andersdatter, men så den her: Anders Lystrups søn, Søren, konf. 1767 17 år gammel.....

Jeg tror Anders har været gift før.

Og så fandt jeg lige et par Skiffard børn konf.

Jeg har jo 3 slægter i Voldby /Karlby..........Lystrup, Skiffard og Busk, da smart at de er der allesammen.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-09-05 11:58

Ja så må du hele kirkebogens 200 side igennem
har du tjekket hvor gammel anders er ved sin død???

prøv at tjekke hvem der er far til 1726 50a Døbt Anders Sørensen i Voldby - Søren
Der er lystrups fra ringkøbing også

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 02-09-05 12:00

Faren er bare Anders Sørensen.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-09-05 12:01

hvor har de navnet Lystrup fra ???
farbroder Jens Rasmussen Greve i Lystrup på
Løvenholm gods. Se skifte nr. 83.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 02-09-05 12:03

Ja ja, ska nok gå hele bogen igennem, men vil først gå hunde en tur

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-09-05 12:18

ok jeg er først hjemmme igen efter kl.16
min hund lufter sig selv
god tur

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-09-05 16:22

hvad så har du fundet flere af dine aner i kirkebogen ???

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 02-09-05 17:31

Ja da, en enkelt i Tybjerg

Men jeg kan altså ikke finde kone og forældre til Johan Frederiksen, samme sted.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-09-05 17:35

hvem er Johan Frederiksen,??

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 02-09-05 18:29

Det er min mange gange tip oldefar i Tybjerg, han er pist væk

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-09-05 18:46

Hvor ligger Tybjerg ?

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 02-09-05 19:08

Præstø, han får en søn, Frederik d. 24-5-1813.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 02-09-05 19:12

farbroder Jens Rasmussen Greve i Lystrup på
Løvenholm gods. Se skifte nr. 83.

Hvor filen er det gods? Jeg kan da ikke se det på milliuop?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-09-05 19:38
Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-09-05 19:40

http://home5.inet.tele.dk/korvej/estrupl/estrupl.htm

25. april 1742, Hevring (p. 65 b)
Mette Rasmusdatter, død
Niels Sørensen Brun, enkemand
Hendes arving:
1. Søsteren Kirsten Rasmusdatter, Løvenholm i Lystrup

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-09-05 19:52

Samtlige personer i husstanden

randers, Djurs Nørre, Voldby, Thorsøe Bye, , , 11, FT-1787
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Hans Hansen, 46 , Ugift, , Huusmand og Dreier,
Catrine Frederiksdatter, 73 , Enke, , ,

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-09-05 19:53

FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

--------------------------------------------------------------------------------

Husband
Niels Rasmussen Pedigree

Birth: 1710 Of, Voldby, Randers, Denmark
Christening:
Marriage: 22 FEB 1753 Voldby, Randers, Denmark
Death:
Burial: 14 MAY 1782 Voldby, Randers, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
Cathrine Frederichsen Pedigree

Birth: 1713 Of, Voldby, Randers, Denmark
Christening:
Marriage: 22 FEB 1753 Voldby, Randers, Denmark
Death:
Burial: 12 APR 1788 Voldby, Randers, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

1. Ellen Kirstine Nielsen Pedigree
Female

Birth:
Christening: 21 JUL 1754 Voldby, Randers, Denmark
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 02-09-05 19:57

Hvordan får du dem med i spillet?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-09-05 20:03

83 [Cathrine Frederiksdatter] i Thorsø 23.6.1788 fol. 171b
Enke efter Niels Rasmussen B: Ellen Kirstine tjener i Voldby. Af forrige ægteskab B: Hans Christian Hansen 50 ugift i Thorsø, Inger Hansdatter g.m. Jens Terkelsen i Fjellerup, død 1B: Inger Cathrine Pedersdatter 17, Rasmus Hansen i Fjellerup. Se skifte nr. 66 og 69
er det ikke din
Husband
Niels Rasmussen Pedigree

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 02-09-05 20:04

Tv tid, inden jeg ser mig skør på de aner

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 02-09-05 21:10

Nej, jeg har da ikke ham på tavlen?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-09-05 21:28

ok hvem er det så du søger
ovenstående er misforstået sorry

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 02-09-05 22:17

Uh, kender godt det med at misforstå........

Tja, jeg leder jo bare efter alt sammenhæng mellem Lystrup, Skiffard og Busk i Karlby 0g Voldby.

Sårn bare lige at sætte dem i de rigtige kasser

Men først i morgen, jeg vil i seng, jeg ser datoer alle steder lige nu.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 02-09-05 23:38

sov godt
kan dette bruges

ELSE LYSTRUP
Female Family

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
Spouse: PEDER BUSK Family
Marriage: 14 OCT 1774 Voldby, Randers, Denmark

Samtlige personer i husstanden

randers, Djurs Nørre, Gammelsogn, Bonde Byen Brestrup, , , 5, FT-1801
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Christen Pedersen Skiffard, 57 , Gift, Huusbonde, Bonde og Gaard Beboer,
Karen Sørensdatter, 34 , Gift, Hans Kone, ,
Peder Christensen!!, 14 , Ugift, Deres Børn, ,
Mette Marie Christensdatter!!, 12 , Ugift, Deres Børn, ,
Søren Christensen!!, 6 , Ugift, Deres Børn, ,
Anne Christensdatter!!, 4 , Ugift, Deres Børn, ,
Inger Marie Christensdatter!!, 1 , Ugift, Deres Børn, ,
Povel Nielsen, 25 , Ugift, Tjenestefolk, National Soldat,
Severine Pedersdatter, 15 , Ugift, Tjenestefolk, ,

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 03-09-05 07:42

Det har jeg, jeg har været på millioup, FS og AO.

Jeg mangler forbindelsen mellem dem, mange hedder jo det samme, og hvem er bror til hvem, hvem er søn til hvem?

F.eks kan jeg ikke placere Else Lystrup nogen steder, hun er jo nok en søster, men til hvem?

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 03-09-05 08:12

Sårn en her:

1798 133a Copul. Eskild Rasmussen Bager og Maren Pedersdatter Skiffard i Karlby

Jeg har to Maren, en fra 1740 og en fra 1776.

Hvem Maren er det så?

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 03-09-05 08:20

Jeps, det var så hende fra 1776, men hvor bliver så den anden af? Hun forsvinder da.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 03-09-05 08:28

1804 18b Døbt Eskild Bager husmand og Mette Nielsdatter - Marianne

Og så er forvirringen total.............Maren er nemlig ikke død. ifl. milliuop

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 03-09-05 08:50

Nu sludrer jeg bare med mig selv. Og Maren er sq død:

1801 112b Begr. Eskild Bagers hustru i Karlby i barselsseng 25 år

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-09-05 10:08

evt
Anders Sørensen Lystrups søster ,,Else Lystrup ,født ca ...............1754

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-09-05 10:22

passer de her til dine aner???
SOREN LYSTRUP Christening: 07 APR 1726 Grenna, Randers, Denmark
SOREN MADTSEN LYSTRUP

HusbandPEDER LYSTRUP Pedigree:
Marriage: 27 APR 1732 Udbyneder, Randers, Denmark
Wife ANE CHRISTENSDR Pedigree:
Marriage: 27 APR 1732 Udbyneder, Randers, Denmark

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-09-05 10:33

Fra Fs, dette par er fra Ringkøbing men kan være en fejl på FS. hvad det jo ikke er noget nyt
Husband
Anders LustrupPedigree

Birth: About 1732 Of, Timring, Ringkobing, Denmark
Christening:
Marriage:
Death:
Burial: 13 JUL 1783 Timring, Ringkobing, Denmark
Wife
Mrs Anders LustrupPedigree

Birth: About 1736 Of, Timring, Ringkobing, Denmark
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

Children

1. Niels AndersenPedigree
Male

Birth:
Christening: 08 APR 1760 Timring, Ringkobing, Denmark
Death:
Burial:
2. Maren AndersenPedigree
Female
Birth:
Christening: 17 MAR 1762 Timring, Ringkobing, Denmark
Death: 03 MAR 1828
Burial:
3. Mads AndersenPedigree
Male

Birth:
Christening: 04 MAY 1766 Timring, Ringkobing, Denmark
Death:
Burial:

4. Mads AndersenPedigree
Male

Birth:
Christening: 23 MAR 1769 Timring, Ringkobing, Denmark
Death:
Burial:
5. Karen AndersenPedigree
Female

Birth:
Christening: 23 JUN 1776 Timring, Ringkobing, Denmark
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-09-05 10:43

han bliver gift x2 sidst i1801Eskild Rasmussen Bager
Husband
ESCHILD RASM. BAGERPedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 02 OCT 1801 Karlby Sogn, Randers, Denmark
Death:
Burial:

Wife
METTE NIELSDRPedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 02 OCT 1801 Karlby Sogn, Randers, Denmark
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 03-09-05 12:15

Min tidligste Lystrup er jo død omkring 1782. Fra ham har jeg kun to sønner, Søren fra 1766 og Søren fra 1768.

Så Peder kunne sagtens være en bror

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 100 point
Dato : 03-09-05 13:11

har du tjekket kirkebøgerne fra Randers og Grenå ??
og hvor kommer præstø ind i billedet data ??
De selvejer bønder giftede sig med familie medlemmer for at holde deres gårde og formuen inden for egne rækker på daværende tidspunkt

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 03-09-05 13:39

Altså, Præstø er en helt anden familie den jeg lige kastede mig over, da Lystrup drillede.

Jeg har været i Grenå, fandt ham fra 1681, men intet navn på ham.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-09-05 14:22

ja de præster de præster skrev så...........fy de skal skamme sig

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 03-09-05 14:49

Jow, men vi kan jo godt lide vores hobby alligevel.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-09-05 15:02

ja det er jo det

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-09-05 15:37

side 16 grenå gammel sogn en søren rasmussen greve gift
du må selv tyde det

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-09-05 15:50

der skal forefindes en vielse på din Lystrup fra grenå

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 03-09-05 19:56

Hvad skal jeg se på side 16?

Ja, med mindre han er flyttet inden vielse.........

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 03-09-05 19:59

Nå ja, det er han så ikke, han får jo barn der, men selvom jeg finder den vielse, så hjæler det mig jo ikke.

Jeg ved jo ikke, hvem han er?

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 03-09-05 20:07

Søren Rasmussen Greve, national rytter for baroniet Høgholm?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-09-05 20:12

der er sikkert ikke mange med efternavnet lystrup der vies fra gæt ca. 1679................til1682 i grenå

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 03-09-05 21:07

Enig.........jeg skal såmænd nok oz finde den, men nu har jeg da lige fundet en del Skiffard fra Karlby gift og døde

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 04-09-05 01:08

Jo, Grenå gammelsogn, 3 marts 1681, måske står der Anders Lystrup, men jeg er sørme ikke sikker

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 04-09-05 11:37

Negativt, ingen Lystrup viet i det tidsrum.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-09-05 11:43

side 13 29 tror det er marts er ikke god til at læse alt

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-09-05 11:44

side 13 29 tror det er marts er ikke god til at læse alt

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-09-05 12:01

side 103 Grenå gammelsogn,
anders ???

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-09-05 12:03

side 104

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-09-05 12:15

se lige side 12
sidste på siden

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-09-05 12:53

Dette kan være en skrivefejl på fs Ulstrup
Anders Sorensen OR Ulstrup
Male

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 15 FEB 1722 Tved, Randers, Denmark

Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: Soren Jensen OR Ulstrup Family
Mother: Thore Rasmussen OR Lang

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 04-09-05 13:46

s. 12, ja, det ligner skiffard, men jeg tror der står christensen.
s.13 negativ.
s.103 Anders Nielsen
s.104 negativ

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-09-05 14:02

ok. har du været på arkivet og set i Løvenholms gods protokoller for at se om der evt står noget om selvejerne deri

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 04-09-05 14:10

Nope, kommer først på arkivet i efterårsferien.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 04-09-05 14:13

46 Søren Pedersen Møller i Hammelev 26.3.1762 fol. 108b
E: Kirsten Sørensdatter LV: Søren Lystrup i Hammelev, Søren Pedersen ægter og fæster B: Karen , Anne 5, Peder 8, Jørgen 2 FM: farbroder Anders Pedersen i Hammelev

Kunne være man skulle vende blikket mod Hammelev?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-09-05 14:16

i 1645 var danmark i krig med svenskerne ???
og løvenholm skifter navn fra Gjesingholm til Løvenholm så?
hvor stammer navnet Lystrup fra ??

Fra Gjesingholm til Løvenholm Under Rantzau'erne blev Gjesingholm et vel-drevet gods med megen jord. Driften var base-ret på studeopdræt, som endnu i 1600 årenevar en god indtægtskilde. I 1674 blev godsetgjort til et grevskab med navnet Løvenholm.Valget af navn har sin forklaring i, at Rant-zau'erne har en gylden løve i deres rigsgreveligevåben. Rantzau'erne har dog ikke opholdt sigfast på Løvenholm, og det er måske baggrun-den for den mådelige vedligeholdelse af stedet.Et opgør, nye ejereRantzau'ernes tid på Løvenholm fik en bratende. En strid mellem to brødre kom så langt,at den ene skød den anden under en sneppe-jagt en novemberdag i 1721. Mordet kom forretten, og gerningsmanden blev idømt livsva-rigt fængsel. Da ingen af brødrene havde børn,inddrog kronen godset.Kongen overdrog nu godset til lensgreveChristian Danneskiold-Samsøe. I 1751 måttegrevskabet dog sælges grundet dødsfald. Få årsenere blev der handlet igen. Køberen var NielsAndersen Basse fra Hindsgavl, som var af bor-gerlig herkomst. Snart overgik Løvenholm tildennes svigersøn Hans Fønss.Hans FønssDen nye ejer tog fast bopæl på gårdenlige somKælderen i det nordlige hjørnetårn har været indrettet til fængsel. Gennem mange år havde Løvenholm egen birke-ret, og derfor kan der til tider have været behov for en sådan indretning.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-09-05 14:20

kan være denne her med far SOREN MADTSEN LYSTRUP har du fået 1x
SOREN LYSTRUP
Male

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening: 07 APR 1726 Grenna, Randers, Denmark

Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: SOREN MADTSEN LYSTRUP Family

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-09-05 14:23

prøv at tjekke ham her
Soren Madsen
Male

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 09 MAY 1706 Grenna, Randers, Denmark

Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: Mads Sorensen Kande Family
Mother: Kirsten Sorensen

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 04-09-05 14:28

Jeg ved ikke, hvor Lystrup navnet kommer fra?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-09-05 14:46

SOREN MADTSEN LYSTRUP får en søn evt. anders sørensen lystrup

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 04-09-05 16:21

randers, Støvring, Albæk, Albek Bye, , Et huus, 25, FT-1845
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Christen Nielsen Lystrup, 44 , Gift, , Huusmand,lever af sin jordlod, Lystrup Randers amt

Nærliggende at tro at navnet kommer derfra, måske for en del af de mange slægter, der åbenbart hedder Lystrup.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-09-05 17:53

landsbyen lystrup ved randers , lyder meget rigtig
har du fundet ledet til dine aner

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-09-05 18:00

Søren Andersen Lystrup, 35 , Gift, Hosbonde, Bonde og Gaardbeboer og Selwejer,
ved du hvad gården hed

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 04-09-05 19:15

Nope, og hvor finder jeg det henne?

I en FT måske?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-09-05 20:20

I en FT måske..........nope på arkivet
har du prøvet at ringe eller sende en mail til Randers Lokalhistoriske Arkiv
det kan være de kan hjælpe dig
http://www.khm.dk/index.htm
Randers Lokalhistoriske Arkiv
Stemannsgade 2
8900 Randers
Tlf.: 86428655
Fax: 86418649
E-mail khm@khm.dk

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 04-09-05 21:01

Jo, hvor ellers.

Kom jeg da til at tænke på, da den var sendt.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 04-09-05 22:00

jep

Kommentar
Fra : senta

Dato : 05-09-05 14:25
Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 05-09-05 20:05

Naaaaaaaaah, er bruger på siden, men den har nu aldrig givet noget.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 06-09-05 12:28

her er en adresse til digitale bøger og danske gårde det kan være du kan finde moger deri
http://www.statsbiblioteket.dk/digibooks/show.php?width=1280&bogid=0&bindid=0&kapitelid=0&sideid=0

Godkendelse af svar
Fra : maj_britt

Dato : 14-09-05 22:41

Tak for svaret senta.