/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Så er der natmad til ans !
Fra : molokyle
Vist : 415 gange
1 point
Dato : 29-08-05 15:42

Han er livlig, potent og blå

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-08-05 15:47

Du må have nole billeder af parret Molokyle. Lad os se dem

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-08-05 15:47

nole=nogle

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-05 15:51

Ingen digitalfoto dims her i huset

..kun scanner

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-08-05 15:56

Tror du ikke de kan overleve en scanning

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-08-05 16:04

Ellers vend scanneren på hovedet med billedsiden ned ad og læg den ovenpå akvariet. Husk at lægge en glasplade på igen så Ans og Natmaden ikke smutter ud og føjter.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 29-08-05 16:05

No props - det er helt normalt at man bliver scannet, når man er med rogn, så bare op på scanneren med ans..

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-08-05 16:08

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-08-05 16:08

Det hedder altså ultralyd - men fiskene kan jo ikke sige noget.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-05 16:13

Orv.... de er ellers li'godt bleven forelskede ved første daphnie. Hun provokerer ...og han puster sig op

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-05 16:17

UPS... lidt for tidligt at udtale sig :

Nu ligger natmaden i skyggen under træroden og gumler rester af gårdsdagens aftensmåltid (..foderpille) i sig og er helt ligeglad med ans ... der stadig prøver at provokere ved at vise gathul

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-08-05 16:19

Ja, sådanne parforhold kan nemt gå i fisk...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-08-05 16:21

"Nu ligger natmaden i skyggen under træroden og gumler rester af gårdsdagens aftensmåltid "

Ja, typisk hankøn

Tillykke med den nye fisk

mvh dova

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-05 16:23

Tak dova

De er nu et yndigt par

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-05 16:30

Han må være Løve astrologisk set

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-08-05 19:08

Søløve

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-05 19:59

Ved næsten ikke om jeg tør afsløre forspillet?

[hør] Alligevel :

I morges ca. kl 6.30 da jeg 'trak fra' til stuen, drak kaffe og satte mig til rette for at tjekke mine emiler, hørte jeg et PLASK !

...ans prøvede ...som Arne Punktum Jakobsen ...at begå selvmord ved at springe over; hvor akvariet er lavest

Imidlertid indløb der samtidig en SMS besked fra "Tandkarpen" om at 'natmaden' var klar og på trapperne.

Altså : I og tilbage fra gulvtæppet med gispende ans og ned i ferskvands containeren. Så; ad sti ad sted for at hente natmad ...prustende på cykel og med bærepose forstås

Alt vel nu

..og de 'hygger' stadig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-05 20:01

..og jeg har lagt 'låg på', så ikke eskapaderne gentager sig foreløbig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-08-05 20:04

Det kan være at Ans håber på noget mad udefor det vandhul.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-08-05 20:08

Man skulle næsten tro, at den lille ans-fisk havde på fornemmelsen, at den nye partner ville ankomme i dag, og ikke kunne vente, men ville svømme ham i møde.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-05 20:14

Eyvind -> Jeg har lukket af for den fri luft

...fra nu af? ...ska' de betale

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-05 20:23

dova -> Næeh... det var såmen nok det gammelkendte kvindekneb; når 'Tyrens' opmærksomhed ska' henledes på (a-/)ens egen lille forsvarsløse person :

HHHHJJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLLLLPPPB....................................

...jeg drukner ; (..og ka' [..næsten] ikke, hverken få luft eller svømme!)

..sæl

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-08-05 20:28

Og mænd æælsker, når man er en kvinde i nød!

Så kan de nemlig være den store helt...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-05 20:33

Camillasmoster -> Præcis !!!

Lige på kornet: Godt set

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 1 point
Dato : 29-08-05 21:01

Ja, så er min nye mage ankommet

Jeg kan se, at de andre i bofællesskabet også har taget pænt imod ham.

Men det er jo aldrig til at vide, hvornår een bliver smidt over bord.

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-05 21:19

ans -> Som sagt : No Escape !

Du sidder med røven i vandskorpen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-08-05 21:19

Og hvis den friske nye vil hilse på kan han bare svømme ned i dynnet hvor jeg ligger og slanger mig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-05 21:21

Eyvind -> Du kommer jo kun frem efter mørkets frembrud ...din gamle pasgænger & 'lurer'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-08-05 21:26

En lur flere lurer..............= sovesal.
Jeg kommer ikke frem så længe der mad på bunden.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-08-05 21:35

Får du mad nok, jeg synes du er blevet lidt tynd "emesen"

Tak molo

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-05 21:36

Eyvind -> Ssshhhh..... du skal ikke sige det til 'de andre' :

Du har fået følgeskab af 3 artsfæller ...samtidig med natmadens arrivat

Hvad dine 3 kompagnon'er (..og/eller -inder: Smerlinger er umulige at kønsbestemme! ) ska' hedde?

Tjaeh... ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-08-05 21:43

Kan man godt se de 14 pund jeg har tabt.
Kom med de Smerlinger så skal jeg fortælle hvad de er til.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-05 21:48
Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-08-05 21:50

Ål, er det ikke dem, der altid slanger sig?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-08-05 21:52

Iflg. Ans er det en typisk dvask Emesen.
( http://www.jjphoto.dk/fish_archive/aquarium/pangio_kuhlii.htm )

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-08-05 21:55

Ans - det er vist også dem som er lidt glatte.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 29-08-05 22:13

Én eller anden kaldte mig "kamelmoster" en gang - hvad med at kalde den ene det?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-05 22:19

Kamelmoster & emesen det er

..så mangles kun 2 glatte kuhlii ål mere

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-08-05 22:20

Jeg ved ikke om jeg kan være med til at stemme, men en kamelmoster i det bofællesskab jeg pt. bor i !!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-08-05 20:04

Jeg stemmer for at spise sent i dag............måske lidt natmad.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-05 20:14

ans -> Både Kamelmoster og vedhæng kan jo flyttes ud i urskoven jf. : http://www.kandu.dk/dk/spg/73269

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-08-05 20:28

Eyvind

Ingen natmad til dig.

molo

Har emesen så fået sig en kamelmoster som ven?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-05 20:48

ans -> Tilsyneladende

...og de kommer kun frem efter mørkets frembrud ...og når der er slukket for alle lamper ...og så :

MEGET tidligt om morgenen !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-05 20:50

ans -> ..og der svømmer stadig 2 unavngivne størrelser rundt et sted dernede mellem emesen og Kamelmoster'en ¨

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-08-05 20:51

Ja - og det er for at undgå alle disse kamphaner og hunner.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-08-05 20:58

Det er ikke nødvendigt med et navn til de to frokostpakker - dem spiser Karamelmosteren og Emesen nok i morgen, i stedet for det smulder vi plejer at få.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-05 21:16

emesen & Kamelmoster'en er nu yderst tilfredse ( ..med at dele de snegleæg der sidder under bladene lige uden for træroden's trygge skyggeskjul), med deres bofæller

Nu ska' I være søde og rare ved hinanden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-08-05 21:26

Rettelse:
Dem spiser Karamelmosteren og Emesen nok sammen med i morgen, i stedet for det mudder vi plejer at stå i.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-08-05 21:49

Citat
Rettelse:
Dem spiser Karamelmosteren og Emesen nok sammen med i morgen

Karamelmosteren og "i morgen" har de sidste to så fået et navn

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-05 21:55

ans ->

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-08-05 21:56

Ja ja Ans - "i morgen" spiser også med, men "i går" og "på mandag" spiser sammen men, hver for sig er på kur .

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-08-05 22:08

"i går" og "på mandag" er der nu kommet flere til

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-05 22:12

Der ér altså kun 4 Kuhlii'er ...emesen og Kamelmoster'en incl.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-08-05 22:16

Det er de snegle som kravler under bladene.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-05 23:09

..så ka' I jo begynde at spekulere over ca. 5.000 nye SØ-Asiatiske ferskvands-sneglenavne

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-08-05 23:44

Bare de der snegle ikke kommer fra Finland, så er jeg mere rolig.

Man kan jo aldrig vide hvornår man bliver smidt ud

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-08-05 23:53

Nye navne:
01-01-1900/02-01-1900/03-01-1900.....................osv
Og hvis de yngler er der masser af navne.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-08-05 00:00

ans -> Låst ude.... for dælen da

..og nej; ingen finner i farvandet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-08-05 08:20

Hvordan kan de svømme uden finner.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-08-05 08:39

Snegle svømmer ikke Eyvind

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-08-05 08:46

Damm

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-08-05 09:01

Eyvind -> Der findes faktisk svømmesnegle, men de hører til i saltvand ....Bvadr !

...så vær du glad for, du og de andre svømmer i 'sweetwater'

</MOLOKYLE>