/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Kan man få tråløst antennestik til sit t~
Fra : majagierringe
Vist : 612 gange
200 point
Dato : 28-08-05 22:12

jeg synes det er meget grimt hvis man har antenne stik liggende på gulvet og flyder, og man orker jo ikke at hænge det op med klips og lort... mit spørgsmål er om man kan få en slags trådløs antenne eller hvad man kalder det, altså en trådløs forbindelse til sit tv til en normal antenne???

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 28-08-05 22:20

Du kan få en trådløs forbindelse fra et TV- til et andet så de viser det samme. Men første TV skal have antenneforbindelse.

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 28-08-05 22:21

Hej majagierringe

Det kan man ikke.
men du kan få en trådløs audio/video sender som er trådløs,
til den kan du koble en video / dvd recorder til og bruge den's inbygede tuner i stedetfor den i dit tv.
jeg mener at de har en i Aldi lige nu til 299.-

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-08-05 22:24

hvis du ikke kan finde en trådløs løsning, kan man købe en slags paneler man kan lægge alle ledningerne i, det er nemt, og ses ikke

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-08-05 23:18

Hej majagierringe!
Det du søger, findes ikke endnu. Der er sikkert mange der gerne ville have en sådan bredbånds repeater.
Det er jo ikke kun et signal der skal sendes videre. Hvis du fx. har en slags fælles antenne, så kan det nemt betyde, at der skal vidresendes mange tv og radio kanaler. (radio kanalerne ligger jo inde i TV frekvensområdet mellem bånd 1 og 3).
For at det skal kunne lade sig gøre, og uden at skabe forstyrelser, skal signalerne vidresendes på en anden frekvens (en for hver kanal) - Det er der ikke frigivet plads til i den tildeling af frekvenser, som der skal til, for at det kan lade sig gøre.
De såkaldte "skraldekasebånd" er i forvejen temmelig meget belastet. Her tænker jeg bl.a. på den frekvens som bruges til trådløs forbindelse til vores kære "putter" på 2,4 GHz båndet.
Her er der 13 kanaler for PC, men båndet bruges også til trådløse telefoner og af mikrobølgeovne, som også arbejder i samme område.

Den luft vi går og indånder, svirre simpelthen med radiobølger i alle tænkelige frekvenser (men de smager gudskelov ikke af noget)