/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
London
Fra : Helle13
Vist : 2026 gange
200 point
Dato : 28-08-05 14:22

Jeg skal til London,og har booket en rejse med overnatning på Hotel Royal National i på Bedford Way - nogen der har boet der? Det ligger "bagved" British Museum.
Jeg leder også efter et kort på nettet hvor man kan beregne afstande fx fra hotellet til et bestemt museum.
I det hele taget tager jeg med kyshånd mod tips og ideer,mine midler er ikke ubegrænsede. Jeg vil meget gerne besøge museer ( malerier) Kan det betale sig at købe et "pas" eller får man stress over alt det man ikke kan nå at se?

Helle

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 28-08-05 15:51

Kig på kortet her, og du kan finde afstandsmåler og gadenavne.

http://www.dk.map24.com/

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-08-05 17:46

http://www.londontown.com/maps/ her er et link med samtlige museer, kort over undergrundsbanen. Det kan godt betale sig at købe "pas" til transport

Kommentar
Fra : Helle13

Dato : 28-08-05 18:54

Hej
LondonTown siden har jeg selv fundet,og den er da også god,men jeg savner et kort hvor man selv kan plotte en bestemt gade ind og så søge på den.

Der findes et sådant kort over Berlin og det er genialt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-08-05 19:08

Helle13, jeg har fundet et link, hvor jeg tror der er mulighed for at søge på vejnavne, jeg ville prøve det af inden jeg skrev det her, men nu kan jeg selvfølgelig ikke komme i tanke om et eneste vejnavn, hvor typisk http://www.streetmap.co.uk/newsearch.srf?

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 28-08-05 21:12

Du skal selvfølgelig købe et pas. Vær opmærksom på, at det er lang billigere at købe i Danmark end i London - sjovt nok. Det samme gælder billetten fra lufthavnen til London - meget billigere i Danmark.
Men et pas er uundværligt. Vær opmærksom på, at turen f.eks. fra London til Greenwich (ca. 40 km.) tager samme tid som turen fra Valby til Nørreport. Vi skal jo ikke overføre alt til Danmark, adskillige lande er altså kommet længere!!
Og snyd så ikke dig selv for British Airs pariserhjul - det er en oplevelse der bare er must! Og håb så på at det er klart vejr.......

Kommentar
Fra : Helle13

Dato : 04-09-05 20:09

Er der nogen der ved om man hjemmefra kan bstille brochurer? Jeg tænker på kort over buslinier undergrundsbane samt events i london evt en hotel fortegnelse. Jeg har søgt efter en side hvorfra man kan bestille sådan en "pakke" med forsk brochurer,men uden held.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-09-05 20:12

Helle, events og undergrundsbane var på mit første link )

Kommentar
Fra : Helle13

Dato : 05-09-05 11:21

Til Nordsted1.

Har netop modtaget mail retur fra Londontown. De sender ikke fysiske brochurer og lign ud!
Der må da findes et turistbureau der formidler den slags.?????

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-09-05 11:27

Engang jeg skulle til Spanien på egen hånd, henvendte jeg mig til den Spanske ambassade, de havde en del bruchurer, så måske du bare skal henvende dig til den engelske. Kunne du slet ikke bruge de museer der var omtalt i linket, der var ellers en del?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 05-09-05 11:50

Mange oplysninger findes her.
Har ikke lige set om du kan bestille brochurer.

http://www.visitbritain.com/VB3-da-DK/index.aspx

mvh
jakjoe