/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fjernskrivebord til XP Home?
Fra : akaup
Vist : 434 gange
200 point
Dato : 28-08-05 13:40

Her det helt umuligt at få Fjernskrivebord (Ikke fjernsupport!) til at køre på en maskine med XP-Home?

Jeg kan fjernstyre min XP-pro fra XP Home, men desværre ikke omvendt!

Nogle løsninger til hvordan jeg får Fjernskrivebord til at køre på Home-udgaven?
(Ikke VNC og den slags programmer)

Mvh. Akaup

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-08-05 13:44

Er de indenfor samme netværk, for så kan du bruge Netmeeting programmet som følger med win 98/ME/2000/XP
Programmet kan styre den anden comp (skrivebordet og programmer)

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 28-08-05 14:04

>Er de indenfor samme netværk

Tja - umiddelbart over LAN, men det skulle også gerne virke over internettet!

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-08-05 14:12

Her i vores LAN bruger vi Netmeeting til deling/styring af skriveborde med 98/2000/XP, men jeg har ikke prøvet "ud af huset"

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 200 point
Dato : 28-08-05 21:09

Ked af at måtte skuffe dig, men det er desværre en af de ting der ikke er med i home udgaven, det er forbeholdt xp pro
så du kommer altså ikke uden om at skulle bruge andre programmer feks vnc eller netmeeting

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 29-08-05 17:02
Kommentar
Fra : akaup

Dato : 30-08-05 21:36

Nå - men kan jeg så sætte det op således jeg *til enhver tid* kan overtage styringen af den ene pc fra den anden via Netmeeting?

Mvh. Akaup

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-09-05 15:32

Brug VNC - det virker hos mig.
Og er vildt let at sætte op...
Jeg ved ikke hvad du lige har imod VNC... men du har jo specifikt henvist til dette... Er der en årsag ?
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : bsservice

Dato : 03-09-05 13:00

Du kan også bruge Remote Desktop Connection, er så vidt jeg husker til at finde under downloads hos Microsoft.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-09-05 14:00

bsservice
den kan da lave fjermskrivebordet tilgængeligt på en maskine der køre home...
Alle kan styre en pro - men ikke en XP-Home.
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : bsservice

Dato : 03-09-05 14:07

Hmm, jeg styrer da min datters pc via RDC, jeg har win2000pro og hun kører XPhome, ingen problemmer heri!!

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 04-09-05 21:49

>Du kan også bruge Remote Desktop Connection, er så vidt jeg husker til at finde under downloads hos Microsoft.

Super ide -men desværre vil den ikke lade mig installere det, da den siger jeg allerede har installeret det.
Men det mener jeg ikke jeg har - Jeg kan kun sætte flueben i "Tillad at der sendes invitationer til fjernsupport fra denne computer" under "Systemegenskaber" -> "Fjernforbindelse"!

>Og er vildt let at sætte op...
Der er jeg desværre ikke enig - har prøvet flere gange, men har aldrig kunnet få det til at virke ens fra begge computere. Og er ellers ikke helt lost på computerområdet!
Er heller ikke vild med "ekstra-programmer" der skal køre i baggrunden.
Jeg prøvede ved et tilfælde Fjernsupport, og synes det er meget nemt, når det nu er indbygget. Men desværre virker det jo kun den ene vej!

Mvh. Akaup.

Godkendelse af svar
Fra : akaup

Dato : 22-10-05 17:17

Tak for svaret EXTERMINATOR + andre.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 23-10-05 00:24

det var da så lidt, det er jo det vi er her for

MVH.
EXTERMINATOR