/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Pop-up blocker kan ikke slås fra
Fra : rinarina
Vist : 560 gange
50 point
Dato : 24-08-05 13:17

Min pop-up blocker er ved at drive mig til vanvid. Der er flere websider, jeg ikke kan åbne, fordi de bliver blokeret. Og når jeg slår pop-up blockeren fra så løses problemet ikke, alle sider, der skal åbnes op i nye vinduer, blokeres. Hvad gør jeg? Jeg kører med Windows XP Pro.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 24-08-05 13:29

Lidt svært at svare på når du ikke siger hvilken browser du bruger.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 24-08-05 13:30

Hvordan slår du pop-up-blockeren fra?
I XP Home sker det i internetindstillinger under "Beskyttelse af personlige oplysninger", men der findes mig bekendt en række programmer som (i lighed med f.eks. antivirus og antispam) også kan blokere for popup-vinduer. Kunne det tænkes, at du har sådan en fidus?
leob

Kommentar
Fra : rinarina

Dato : 24-08-05 13:43

Sorry - jeg har Internet Explorer 6.

Leob --> Ja, jeg har et antivirusprogram, så det kan ikke udelukkes, at det er det, der går ind over. Det mærkelige er bare, at jeg ikke selv har bedt om at få blokeret vinduer. Det er faktisk kommet fra den ene dag til den anden.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-05 14:07

du kan forsøge at override med CTRL eller shift - det plejer at løse problemet med de fleste popup-stoppere

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-05 14:08

hvorfor sover kandu altid når man sender svar - grrrrrr

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-08-05 14:09

hvorfor sover kandu altid når man sender svar - grrrrrr
jeg glemte lige at skrive mens du bruger enter

Kommentar
Fra : leob

Dato : 24-08-05 15:12

Det behøver ikke at være dit antivirusprogram, andre kan også.
Mange af disse, især anti???, er ofte sat til at autoopdatere. En ny opdatering kan sagtens ændre det, så tingene ændrer sig tilsyneladende uden årsag fra dag til dag. Jeg har lige måttet smide mit gamle antivirusprogram ud af samme årsag
leob

Accepteret svar
Fra : bsservice

Modtaget 50 point
Dato : 03-09-05 11:52

Pop Up stopper / blocker er en god ting, som "miritdk" skriver kan du override ved at trykke på CTRL sammen med museklik / enter. Lad endelig være med at disable Pop Up stopperen, hvis du gør det øger du chancen for spyware ganske betragteligt. En god ting er at installere et anti spyware program F.eks. Ad-Aware fra www.lavasoft.com som er gratis. Sådan et program er ISÆR vigtigt hvis man disabler Pop Up blocker.

Godkendelse af svar
Fra : rinarina

Dato : 05-09-05 09:18

Takker bsservice