/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Mariehøne!
Fra : Dirty_joker
Vist : 851 gange
50 point
Dato : 24-08-05 09:46

Er der nogle der kan give mig et link til en side der beviser at mariehøne's prikker ikke er dens alder?
Det var da efter min menning noget man sagde i Børnehaven.
Men der er altså en/flere jeg snakker med der tror på dette.

Og de er IKKE til at overbevise om at det er en løgn man sagde til små børn.

Accepteret svar
Fra : ujbv

Modtaget 60 point
Dato : 24-08-05 09:53

hej joker ... jeg kan ikke finde ud af at sætte direkte link ind - men prøv dette link

http://www.vestrehus.dk/Dyresider/mariehoens.htm

der står der i hvertfald flg.:
Idéen om, at man kan tælle sig frem til en mariehønes alder ved at tælle prikkerne er en myte. Læs om denne og lignende myter her. - Mariehønens navn skyldes, at den sættes i forbindelse med Jomfru Maria. Og den kan stadig sendes op til Vor Herre, for at bede om godt vejr i morgen

mvh

ujbv

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 24-08-05 09:54

hov .. *fnis* .. det ku jeg altså godt - var bare ikke klar over at det var sådan man gjorde ..

mvh ujvb

Kommentar
Fra : vivi1959

Dato : 24-08-05 09:56

hej Dirty_joker.
http://lexopen.fateback.com/Mariehoens.html
Denne side fortæller direkte, at der findes 5 forskellige arter, med 2, 7, 14 og 22 prikker. Det må da være bevis nok.
Mvh Vivi

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 24-08-05 12:29

Hej Dirty Joker

Tæller dine venner i dage, måneder eller år????
Sender de stadig mariehøns op til vor herre - eller tror de ikke længere på den?

Det burde vel ikke være nødvendigt at overbevise dem

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : Dirty_joker

Dato : 24-08-05 17:23

ampere-->>

De sagde at jeg skulle overbevise dem.
For de mente bestemt det er rigtigt.

Men som sagt i ujbv's kommentar det er en myte!

Godkendelse af svar
Fra : Dirty_joker

Dato : 24-08-05 17:27

Tak for svaret ujbv.

Det må da i hvert fald, være bevis nok for dem.
Troede godt nok ikke, at folk i deres alder stadig troede på den.