/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Forbindelsen "fryser" på trådløst netvær~
Fra : tobiaskk
Vist : 856 gange
100 point
Dato : 23-08-05 15:49

Jeg har just installeret trådløst netværk hjemme, men døjer med lidt problemer...Forbindelsen "fryser" med jævne mellemrum (1-2 min.) hvor man ikke kan modtage eller sende data.
Det er særligt tydeligt når jeg spiller online spil (poker og deslige) hvor jeg jævnligt bliver bonget for ikke at være hurtig nok.
Jeg har Webspeed forbindelse med dertil hørende kabelmodem og mit trådløse netværk er opbygget af en X-Micro 54Mbit Trådløs router 802.11b+g og et Intel® PRO/Wireless 2915ABG 54Mbit netkort.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 23-08-05 19:51

Jeg har selv været ude for det samme, og ja, det er uhyre irriterende når man f.eks. spiller poker. Jeg fandt aldrig nogen løsning på problemet, men er nu gået væk fra trådløst netværk, og det hele kører som det skal.

Kommentar
Fra : tobiaskk

Dato : 23-08-05 20:08

epidedymittis: Ja jeg havde heller ingen problemer før jeg skiftede til det trådløse netværk.

Er der nogen der har en idé til, hvad der går galt og om hvordan det kan afhjælpes? Jeg ville være ked af, at droppe min trådløse løsning.

Kommentar
Fra : frier

Dato : 23-08-05 21:30

Jeg havde problemer med manglende periodisk forbindelse. Den ene dag var rækkevidden 2 m - den næste 20 m.
Efter at jeg disablede DHCP på routeren og manuelt konfigurere IP adresser på klienterne har det været meget bedre - efter perfekt, men næsten ....
Rækkevidden er nu konstant længere end før og jeg har ingen udfald.
Ved ikke om det hjælper på dit problem, men det kunne være et forsøg værd.

Kommentar
Fra : tedski

Dato : 23-08-05 21:44

Tjek evt. logfilen på routeren - hvis det er muligt- jeg kender ikke modellen. Men har ikke haft den type problem med min D-link wireless router.

Alternativt kan det være samspillet mellem router og Lan-kort. Jeg ved at der er nogle kort der ikke fungere optimalt mod nogle router. Med eks. D-link router og D-link netkort er udstyret bygget til at fungere sammen.

Håber det måske kan bringe dig lidt videre.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 23-08-05 23:39

Jeg vil forslå dig, at du går ind på producentens hjemmeside og søger efter en opdatering til din router. Det har somme tider vist sig at løse problemerne, da der kan være fejl eller mangler i den fødte firmware.

Kommentar
Fra : tobiaskk

Dato : 24-08-05 11:23

Jeg gik lige ind i loggen på Routeren og så at der var adskillige errors omhandlende fejl i forbindelse med "Four-way handshake". Jeg formoder at det drejer sig om fejl i forbindelse med kommunikationen mellem netkort og router og deres indbyrdes identifikation/verifikation og jeg formoder også at det er disse fejl som har forårsaget udfaldene i forbindelsen. Jeg har krypteret mit netværk med WPA og det håndterede min router åbenbart ikke så godt....
Hvorom alting er så gik jeg ind på producentens hjemmeside og downloadede den seneste <a href="http://www.x-micro.com/bios.htm">firmware opdatering</a> og nu ser det ud til at netværket virker som det skal.
Tusind tak til alle som har hjulpet med vejledning!!

Godkendelse af svar
Fra : tobiaskk

Dato : 24-08-05 11:26

Tak for svaret severino. Man kan komme langt med at downloade software opdateringer