/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Rod i UTAH
Fra : maj_britt
Vist : 993 gange
350 point
Dato : 23-08-05 14:51

Trine Marie Christensen f. 6-6-1847 i Silkeborg, d. 9-10-1930 i Utah.

Hun bliver gift med Niels Andersen 29-11-1867 i Them. Han dør i Utah 2-8-1922.

Hun bliver også gift med Lars Peter Amtoft 9-10-1900, der kommer børn, den første er Glen Amtoft f. 28-9-1901.

Lars Peter Amtoft bliver forøvrigt også gift med Christeen Marie Andersen 9-10-1900 og får Zora Mae i 1908.

Alt det her er jo noget rod, men FS påstår at sådan hænger det sammen, jeg kan bare ikke se den sammenhæng?

Trine er jo ikke 64 år ved en barnefødsel, er Lars så meget mormon at han ægter to hustruer samme dag....eller er jeg et fjols?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-08-05 15:23

Ja det lyder såmænd rimelig med at han ægter to hustruer samme dag,
mormonerne havde mange koner & mange børn til at hjælpe sig i det daglige arbejde
tænk på det er i begyndelsen af 1900 tallet så hvis ovennævnte er var mormon lyder det meget rigtig med 2xægteskab samme dag
der var 1-2 -3 hustru osv .
Eller bare en tastefejl på FS. ??
Senta

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 23-08-05 15:32

Det ville måske ikke være det mest almindelige - men blandt mormoner vel alligevel muligt - at gifte sig med mor og datter. Spørgsmålet er derfor, om Trine i virkeligheden fik Glem Amtoft - eller det reelt var Christeen, der fik hende.

Umiddelbart kunne årstallene ud fra din korte beskrivelse godt passe med, at Christeen er datter til Trine - og at Lars Peter Amtoft måske har overtaget begge 2 ???

Kan ikke helt se, hvorfor Trine står som mor til Glenn. En mulighed kunne måske være, at Christeen er lige ung nok til at være mor - og at hendes mor overtager ansvaret for barnet (lad os sige at moderen måske får Chresteen som 40 -årig - så er Christeen kun 14, da hun føder Glen.

For meget "Dallas" ??? Tja, måske - men det kunne da hænge sammen.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 23-08-05 15:44

Christeen er ikke datter til Trine.

Trine får flere børn ifølge FS, Edith i 1903 bl.a.

Her lidt fra FS:

Trine Marie CHRISTENSEN (AFN: 19P0-25) Pedigree
Sex: F Family

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: 6 Jun 1847
Silkeborg, Skanderborg, Denmark
Christening: 18 Jul 1847
Silkeborg, Skanderborg, Denmark
Death: 3 Mar 1913
Oasis, Millard, Utah
Burial: Mar 1913
Oasis, Millard, Utah

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:
Father: Christen MADSEN (AFN: 1DMB-9Q) Family
Mother: Mette (Nette) MORTENSEN (AFN: 1DMB-BW)

Father: Niels ANDERSON (AFN: B7Q5-70) Family
Mother: Trine Maire CHRISTENSEN (AFN: B7Q5-85)

--------------------------------------------------------------------------------

Marriage(s):
Spouse: Lars Peter AMTOFT (AFN: 41KR-S8) Family
Marriage: 9 Oct 1900

Lars Peter AMTOFT (AFN: 41KR-S8) Pedigree
Sex: M Family

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: 30 May 1870
Estvad, Ringkobing, Denmark
Death: 20 Mar 1937
Provo, Utah, Utah
Burial: 23 Mar 1937
Provo, Utah, Utah

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:
Father: Jens (James) Andersen AMTOFT (AFN: 1DM9-XV) Family
Mother: Mette Marie SIMONSEN (AFN: 1DM9-Z2)

--------------------------------------------------------------------------------

Marriage(s):
Spouse: Laura SANDERS (AFN: 1DM9-WP) Family
Marriage: 6 Oct 1890
Manti, Sanpete, Ut

Spouse: Trine Marie CHRISTENSEN (AFN: 19P0-25) Family
Marriage: 9 Oct 1900

CHRISTINE M. ANDERSON
Female Family

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
Spouse: LARS PETER ANDERSON AMTOFT Family
Marriage: 09 OCT 1900 Salt Lake City, Salt Lake, Utah

Spouse: Niels ANDERSEN (AFN: 1DMB-06) Family
Marriage: 29 Nov 1867
Them, Skanderborg, Denmark

Det er jo noget rod, ikke sandt?

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 23-08-05 15:53

Ej, nu går det helt galt:

Christeen Marie ANDERSEN (AFN: 3LZN-S7) Pedigree
Sex: F Family

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: 22 Sep 1880
Silkeborg, Aarhus, Denark
Death: 18 Nov 1962
Springville, Utah Co., Ut
Burial: 23 Nov 1962
Provo, Utah, Ut

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:
Father: Niels ANDERSEN (AFN: 1DMB-06) Family
Mother: Trine Marie CHRISTENSEN (AFN: 19P0-25)

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-08-05 16:12

Family Group Record FamilySearch™ Ancestral File v4.19
Download GEDCOM

--------------------------------------------------------------------------------

Husband's Name
Lars Peter AMTOFT (AFN:41KR-S8) Pedigree

Born: 30 May 1870 Place: Estvad, Ringkobing, Denmark
Died: 20 Mar 1937 Place: Provo, Utah, Utah
Buried: 23 Mar 1937 Place: Provo, Utah, Utah
Married: 9 Oct 1900 Place:

Father: Jens (James) Andersen AMTOFT (AFN:1DM9-XV) Family
Mother: Mette Marie SIMONSEN (AFN:1DM9-Z2)

--------------------------------------------------------------------------------

Wife's Name
Trine Marie CHRISTENSEN (AFN:19P0-25) Pedigree

Born: 6 Jun 1847 Place: Silkeborg, Skanderborg, Denmark
Christened: 18 Jul 1847 Place: Silkeborg, Skanderborg, Denmark
Died: 3 Mar 1913 Place: Oasis, Millard, Utah
Buried: Mar 1913 Place: Oasis, Millard, Utah
Married: 9 Oct 1900 Place:

Father: Christen MADSEN (AFN:1DMB-9Q) Family
Mother: Mette (Nette) MORTENSEN (AFN:1DMB-BW)

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

1. Sex Name
F Living (AFN:1DM9-QT) Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

2. Sex Name
M Living (AFN:1DM9-S6) Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

3. Sex Name
F Living (AFN:19NZ-ST) Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

4. Sex Name
U Infant AMTOFT (AFN:69NQ-9G) Pedigree

Born: May 1912 Place: Provo, Utah, Utah
Died: STILLBORN Place:

--------------------------------------------------------------------------------

5. Sex Name
U Baby AMTOFT (AFN:69NQ-89) Pedigree

Born: 9 May 1911 Place: Provo, Utah, Utah
Died: STILLBORN Place:

--------------------------------------------------------------------------------

6. Sex Name
M Glen AMTOFT (AFN:69NQ-5R) Pedigree

Born: 28 Sep 1901 Place: Nephi, Juab, Utah
Died: 15 Aug 1902 Place:

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 11/24/2004). 30 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-08-05 16:13

--------------------------------------------------------------------------------

Husband's Name
Niels ANDERSEN (AFN:1DMB-06) Pedigree

Born: 29 Mar 1846 Place: Hansted, Skanderborg, Denmark
Christened: 5 Apr 1846 Place: Raadved, Hansted, Skanderborg
Died: 2 Aug 1922 Place: Provo, Utah, Ut
Buried: 5 Aug 1922 Place: Oasis, Millard, Ut
Married: 29 Nov 1867 Place: Them, Skanderborg, Denmark

Father: Hans ANDERSEN (AFN:1DMB-7D) Family
Mother: Dorthea NIELSEN (AFN:1DMB-8K)

--------------------------------------------------------------------------------

Wife's Name
Trine Marie CHRISTENSEN (AFN:19P0-25) Pedigree

Born: 6 Jun 1847 Place: Silkeborg, Skanderborg, Denmark
Christened: 18 Jul 1847 Place: Silkeborg, Skanderborg, Denmark
Died: 3 Mar 1913 Place: Oasis, Millard, Utah
Buried: Mar 1913 Place: Oasis, Millard, Utah
Married: 29 Nov 1867 Place: Them, Skanderborg, Denmark

Father: Christen MADSEN (AFN:1DMB-9Q) Family
Mother: Mette (Nette) MORTENSEN (AFN:1DMB-BW)

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

1. Sex Name
F Minnie Josephine ANDERSEN (AFN:1DMC-3T) Pedigree

Born: 8 Oct 1886 Place: Provo, Utah, Ut
Died: 21 Mar 1948 Place: Salt Lake City, Salt Lake, Ut
Buried: 24 Mar 1948 Place: Salt Lake City, Salt Lake, Ut

--------------------------------------------------------------------------------

2. Sex Name
F Hansine Hosephine ANDERSON (AFN:4VR3-FX) Pedigree

Born: 8 Oct 1886 Place: Provo, Utah, Ut
Died: 23 Jan 1948 Place:

--------------------------------------------------------------------------------

3. Sex Name
F Mary Dorthea ANDERSEN (AFN:1DMB-Z6) Pedigree

Born: 2 Feb 1873 Place: Silkeborg, Skanderborg, Denmark
Christened: 25 Feb 1873 Place:
Died: 28 Dec 1906 Place: Oasis, Millard, Ut
Buried: 30 Dec 1906 Place: Oasis, Millard, Ut

--------------------------------------------------------------------------------

4. Sex Name
F Mette (Mary) Dorthea Nielsen ANDERSEN (AFN:26JM-JH) Pedigree

Born: 2 Feb 1873 Place: Them, Skndrb, Dnmr
Christened: 25 Feb 1873 Place:
Died: 28 Dec 1906 Place:

--------------------------------------------------------------------------------

5. Sex Name
M Christian ANDERSON (AFN:4VR3-98) Pedigree

Born: 24 Feb 1868 Place: Silkeborg, Skanbg, Dnmrk
Died: 5 Nov 1935 Place:

--------------------------------------------------------------------------------

6. Sex Name
F Emma Maria ANDERSEN (AFN:2DJR-N5) Pedigree

Born: 8 Mar 1889 Place: Provo, Utah, Ut
Died: 23 Jan 1948 Place: Oasis, Mllrd, Ut
Buried: 27 Jan 1948 Place: Oasis, Mllrd, Ut

--------------------------------------------------------------------------------

7. Sex Name
M Anton Peter ANDERSON (AFN:4VR3-CL) Pedigree

Born: 28 Apr 1875 Place: Silkeborg, Skanbg, Dnmrk
Died: 24 Dec 1933 Place: Oasis, Millard, Ut
Buried: Place: Oasis Cem., Oasis, Millard, Ut

--------------------------------------------------------------------------------

8. Sex Name
M Peter Martin (Morten) ANDERSON (ANDERSEN) (AFN:1DMC-2N) Pedigree

Born: 25 May 1883 Place: Silkeborg, Skandenborg, Denmark
Died: 8 Aug 1957 Place: Salt Lake City, Salt Lake, Ut
Buried: 13 Aug 1957 Place: Oasis, Millard, Utah

--------------------------------------------------------------------------------

9. Sex Name
M Hans ANDERSEN (AFN:1DMB-X1) Pedigree

Born: 2 Jul 1870 Place: Them, Skndrb, Dnmr
Died: 4 Apr 1885 Place:

--------------------------------------------------------------------------------

10. Sex Name
F Christeen Marie ANDERSEN (AFN:3LZN-S7) Pedigree

Born: 22 Sep 1880 Place: Silkeborg, Aarhus, Denark
Died: 18 Nov 1962 Place: Springville, Utah Co., Ut
Buried: 23 Nov 1962 Place: Provo, Utah, Ut

--------------------------------------------------------------------------------

11. Sex Name
F Anine ANDERSEN (AFN:1DMC-1H) Pedigree

Born: 22 Nov 1877 Place: Them, Skndrb, Dnmr
Died: 10 Apr 1931 Place:

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-08-05 16:15

Får hun 17 børn ??
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-08-05 16:18

du skriver Hun bliver gift med Niels Andersen 29-11-1867 i Them. Han dør i Utah 2-8-1922.????
& i Hun bliver også gift med Lars Peter Amtoft 9-10-1900,???? der kommer børn, den første er Glen Amtoft f. 28-9-1901.
det er ikke rigtig 2 mænd 1 kone stemmer ikke
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-08-05 16:21

1 mand 2 eller flere koner lyder som mormonerne der giftede sig på kryds og tværs med søskende kusiner osv. men 2 mænd og 1 kone nej den køber jeg ikke

Lars Peter Amtoft bliver forøvrigt også gift med Christeen Marie Andersen 9-10-1900 og får Zora Mae i 1908.

senta

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 23-08-05 16:26

Ja, zenta, Lars bliver gift med Christeen, og Trine bliver gift med både Niels og Lars. Og Lars bliver gift med Trine. Jeg sagde jo det er noget rod.

Slet ikke til at finde hoved og hale på.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-08-05 16:35

er du sikker på at Niels Andersen dør i Utah 2-8-1922??
Senta

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 23-08-05 16:36

Det står der jo på FS..........

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 23-08-05 16:40

Niels ANDERSEN (AFN: 1DMB-06) Pedigree
Sex: M Family

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: 29 Mar 1846
Hansted, Skanderborg, Denmark
Christening: 5 Apr 1846
Raadved, Hansted, Skanderborg
Death: 2 Aug 1922
Provo, Utah, Ut
Burial: 5 Aug 1922
Oasis, Millard, Ut

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:
Father: Hans ANDERSEN (AFN: 1DMB-7D) Family
Mother: Dorthea NIELSEN (AFN: 1DMB-8K)

--------------------------------------------------------------------------------

Marriage(s):
Spouse: Trine Marie CHRISTENSEN (AFN: 19P0-25) Family
Marriage: 29 Nov 1867
Them, Skanderborg, Denmark

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-08-05 16:43

er det din
Husband
LARS PETER ANDERSON AMTOFT Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 09 OCT 1900 Salt Lake City, Salt Lake, Utah
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
CHRISTINE M. ANDERSON Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 09 OCT 1900 Salt Lake City, Salt Lake, Utah
Death:
Burial:

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 23-08-05 16:45

Jeps, det er min Lars.......

Men kan der være 2 Lars Peter?

Det ville så ikke forklare at Trine får en søn i en alder af 64 år?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-08-05 16:47

har du fundet Niels Andersen i udvandre databasen eller Ellis Island ????
Senta

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 23-08-05 16:50

Nej, der har jeg slet ikke været ovre, alle mine oplysninger er fra FS og google på amtoft + utah

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-08-05 16:54

ved du hvornår de er udvandret til USA ?, prøv at søge på Ellis Island , jeg tror din Niels Andersen er død inden afrejsen bare en strø tanke ellers er der som vanlig fejl på FS. hvad der ikke er nogen nyhed.

senta

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 23-08-05 17:11

Argh, så skal jeg jo sætte mig ind i Ellis, er ikk engang bruger derovre.

Jeg prøver

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-08-05 17:21

Du skal kun registre dig og skrive kodeord det koster ikke noget og er let at finde rundt i,husk dit kodeord.
har du en anelse om hvornår de er udrejst???
så kan jeg hjælpe lidt til
senta

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 23-08-05 17:26

Jeg har ingen anelse, men de første børn derovre bliver født i 1886

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-08-05 17:45

er dette navne der siger dig noget fra DDA:s udvandrearkiv
senta
Navn: Christensen, Rasmus HansenStilling: Arbejdsmand
Alder: 35Bestemmelsessted: New York
Kontrakt nr.: 16100Forevisningsdato: 2/28/1885
Sidste oph.sogn: RingkøbingSidste oph. amt: Ringkøbing
Sidste oph.sted: RingkjøbingBestemmelses land: USA
Bestemmelses by: New York CityBestemmelses stat: New York State
Skibsnavn: Island
Bemærkninger: ANM: Isl.IDkode: D8385C1906

Navn: Christensen, TrineStilling: Hustru
Alder: 32Bestemmelsessted: New York
Kontrakt nr.: 16100Forevisningsdato: 2/28/1885
Sidste oph.sogn: RingkøbingSidste oph. amt: Ringkøbing
Sidste oph.sted: RingkjøbingBestemmelses land: USA
Bestemmelses by: New York CityBestemmelses stat: New York State
Skibsnavn: Island
Bemærkninger: ANM: Isl.IDkode: D8385C1907

Navn: Christensen, HansStilling: Barn
Alder: 09Bestemmelsessted: New York
Kontrakt nr.: 16100Forevisningsdato: 2/28/1885
Sidste oph.sogn: RingkøbingSidste oph. amt: Ringkøbing
Sidste oph.sted: RingkjøbingBestemmelses land: USA
Bestemmelses by: New York CityBestemmelses stat: New York State
Skibsnavn: Island
Bemærkninger: ANM: Isl.IDkode: D8385C1908

Navn: Christensen, ChristianStilling: Barn
Alder: 08Bestemmelsessted: New York
Kontrakt nr.: 16100Forevisningsdato: 2/28/1885
Sidste oph.sogn: RingkøbingSidste oph. amt: Ringkøbing
Sidste oph.sted: RingkjøbingBestemmelses land: USA
Bestemmelses by: New York CityBestemmelses stat: New York State
Skibsnavn: Island
Bemærkninger: ANM: Isl.IDkode: D8385C1909

Navn: Christensen, LauritzStilling: Barn
Alder: 06Bestemmelsessted: New York
Kontrakt nr.: 16100Forevisningsdato: 2/28/1885
Sidste oph.sogn: RingkøbingSidste oph. amt: Ringkøbing
Sidste oph.sted: RingkjøbingBestemmelses land: USA
Bestemmelses by: New York CityBestemmelses stat: New York State
Skibsnavn: Island
Bemærkninger: ANM: Isl.IDkode: D8385C1910

Navn: Christensen, AntonStilling: Barn
Alder: 04Bestemmelsessted: New York
Kontrakt nr.: 16100Forevisningsdato: 2/28/1885
Sidste oph.sogn: RingkøbingSidste oph. amt: Ringkøbing
Sidste oph.sted: RingkjøbingBestemmelses land: USA
Bestemmelses by: New York CityBestemmelses stat: New York State
Skibsnavn: Island
Bemærkninger: ANM: Isl.IDkode: D8385C1911

Navn: Christensen, AnnaStilling: Barn
Alder: 02Bestemmelsessted: New York
Kontrakt nr.: 16100Forevisningsdato: 2/28/1885
Sidste oph.sogn: RingkøbingSidste oph. amt: Ringkøbing
Sidste oph.sted: RingkjøbingBestemmelses land: USA
Bestemmelses by: New York CityBestemmelses stat: New York State
Skibsnavn: Island
Bemærkninger: ANM: Isl.IDkode: D8385C1912

Navn: Christensen, AndersStilling: Barn
Alder: 00 6/12Bestemmelsessted: New York
Kontrakt nr.: 16100Forevisningsdato: 2/28/1885
Sidste oph.sogn: RingkøbingSidste oph. amt: Ringkøbing
Sidste oph.sted: RingkjøbingBestemmelses land: USA
Bestemmelses by: New York CityBestemmelses stat: New York State
Skibsnavn: Island
Bemærkninger: ANM: Isl.IDkode: D8385C1913

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 23-08-05 17:51

Nope, jeg har ingen Stilling på anetavlen.

Amtofterne er fra Ejerslev.

Og spisetid

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-08-05 17:51

-kan det evt. være den rigtige-------------------------------------------------------------------------------
Navn: Christensen, Trine Stilling: Hustru
Alder: 32 Bestemmelsessted: New York
Kontrakt nr.: 16100 Forevisningsdato: 2/28/1885
Sidste oph.sogn: Ringkøbing Sidste oph. amt: Ringkøbing
Sidste oph.sted: Ringkjøbing Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: New York City Bestemmelses stat: New York State
Skibsnavn: Island
Bemærkninger: ANM: Isl. IDkode: D8385C1907

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-08-05 17:53

Navn: Christensen, Anna Stilling: er navnet på hvad personen er
senta

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 23-08-05 18:33

Nå ja, der kan du bare se, jeg er helt ør af at tænke på de Amtofter.

Hvis det er min Trine, så er der jo lige med et en ny mand?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-08-05 19:03

du finder ikke noget om familie på ellis island deres indvandring starter først ca.1892 der er kun dda.s udvandre arkiv
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-08-05 19:14

har du set denne amtoft
Husband
Jens Andersen Amtoft Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
Mette Marie Simonsen Amtoft Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

1. Jens Amtoft Pedigree
<Male>

Birth: 18 AUG 1867 Estvard, , Ribe, Denmark
Christening:
Death: 28 FEB 1883
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

2. Kirstine Marie Amtoft Pedigree
<Female>

Birth: 22 FEB 1865 Estvard, , Ribe, Denmark
Christening:
Death: 09 DEC 1879
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

3. Lars Peter Amtoft Pedigree
<Male>

Birth: 30 MAY 1869 Estvard, , Ribe, Denmark
Christening:
Death: 25 DEC 1879
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

4. Janne Amtoft Pedigree
<Female>

Birth: 22 JUN 1874 Hooper, Weber, Utah
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

5. Dant Amtoft Pedigree
<Male>

Birth: 1874 Provo, Utah, Utah
Christening:
Death: 1874
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

6. Anton Fredrick Amtoft Pedigree
<Male>

Birth: 18 JUL 1878 Provo, Utah, Utah
Christening:
Death: 05 APR 1884
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

7. Ander Peter Amtoft Pedigree
<Male>

Birth: 26 JAN 1879 Gunnison, Sanpete, Utah
Christening:
Death: OCT 1879
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

8. Simon Amtoft Pedigree
<Male>

Birth: 26 NOV 1886 Gunnison, Sanpete, Utah
Christening:
Death: 10 AUG 1881
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

9. Elvine Amtoft Pedigree
<Female>

Birth: 26 NOV 1880 Gunnison, Sanpete, Utah
Christening:
Death: 11 AUG 1881
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

10. John Duemus Amtoft Pedigree
<Male>

Birth: 13 MAR 1882 Gunnison, Sanpete, Utah
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

11. Alfred Amtoft Pedigree
<Male>

Birth: 06 APR 1884 Gunnison, Sanpete, Utah
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 11/24/2004). 30 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-08-05 19:16

Family Group Record FamilySearch™ Ancestral File v4.19
Download GEDCOM

--------------------------------------------------------------------------------

Husband's Name
Jens (James) Andersen AMTOFT (AFN:1DM9-XV) Pedigree

Born: 7 Oct 1834 Place: Morso, Thisted, Viborg, Denmark
Christened: 12 Oct 1834 Place: Ejerslev, Thisted, Denmark
Died: 19 Mar 1898 Place: Gunnison, Sanpete, Ut
Buried: Place: Gunnison, Sanpete, Ut
Married: 1862 Place:

Father: Jens (ANDERSEN) AMTOFT (AFN:1DMB-2J) Family
Mother: Johanne (HANING) JENSDATTER (AFN:1DMB-3P)

--------------------------------------------------------------------------------

Wife's Name
Mette Marie SIMONSEN (AFN:1DM9-Z2) Pedigree

Born: 16 Feb 1844 Place: Esbjerg, Ribe, Denmark
Died: 21 Oct 1927 Place: Provo, Utah, Ut
Buried: Place: Gunnison, Snapt, Ut
Married: 1862 Place:

Father: Simon KNUDSEN (AFN:1DMB-67) Family
Mother: Kiersten SORENSDATTER (AFN:1DMB-52)

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

1. Sex Name
M Anders Peter AMTOFT (AFN:1DMB-Q0) Pedigree

Born: 23 Jan 1879 Place: Gunnison, Sanpete, Ut
Died: Oct 1879 Place:

--------------------------------------------------------------------------------

2. Sex Name
F Kirstene Marie AMTOFT (AFN:3LZP-7F) Pedigree

Born: 22 Feb 1865 Place: Esbjerg, Ribe, Denmark
Died: 9 Dec 1879 Place:

--------------------------------------------------------------------------------

3. Sex Name
M John Docinus AMTOFT (AFN:1DMB-TH) Pedigree

Born: 13 Mar 1883 Place: Gunnison, Sanpete, Ut
Died: 14 May 1950 Place:

--------------------------------------------------------------------------------

4. Sex Name
M Alfred AMTOFT (AFN:1DMB-VN) Pedigree

Born: 6 Apr 1884 Place: Gunnison, Sanpete, Ut
Died: 2 Sep 1884 Place:

--------------------------------------------------------------------------------

5. Sex Name
M Lars Peter AMTOFT (AFN:41KR-S8) Pedigree

Born: 30 May 1870 Place: Estvad, Ringkobing, Denmark
Died: 20 Mar 1937 Place: Provo, Utah, Utah
Buried: 23 Mar 1937 Place: Provo, Utah, Utah

--------------------------------------------------------------------------------

6. Sex Name
F Twin AMTOFT (AFN:3LZP-9R) Pedigree

Born: 22 Jun 1874 Place: Hooper, Weber, Ut
Died: 22 Jun 1874 Place:

--------------------------------------------------------------------------------

7. Sex Name
F Jane AMTOFT (AFN:1DMB-MG) Pedigree

Born: 22 Jun 1874 Place: Hooper, Weber, Ut
Died: 25 Dec 1879 Place:

--------------------------------------------------------------------------------

8. Sex Name
F Daughter AMTOFT (AFN:1DMB-NM) Pedigree

Born: 22 Jun 1874 Place: Hooper, Weber, Ut
Died: 22 Jun 1879 Place:

--------------------------------------------------------------------------------

9. Sex Name
M Frederick Anthon AMTOFT (AFN:1DMB-PS) Pedigree

Born: 18 Jul 1877 Place: Provo, Utah, Ut
Died: 5 Apr 1884 Place:

--------------------------------------------------------------------------------

10. Sex Name
M Jens (James) AMTOFT (AFN:3LZP-8L) Pedigree

Born: 18 Aug 1867 Place: Esbjerg, Ribe, Denmark
Died: 28 Feb 1883 Place:

--------------------------------------------------------------------------------

11. Sex Name
M Simon AMTOFT (AFN:1DMB-R5) Pedigree

Born: 26 Nov 1880 Place: Gunnison, Sanpete, Ut
Died: 10 Aug 1881 Place:

--------------------------------------------------------------------------------

12. Sex Name
F Elvine AMTOFT (AFN:1DMB-SB) Pedigree

Born: 26 Nov 1880 Place: Gunnison, Sanpete, Ut
Died: 11 Aug 1881 Place:

--------------------------------------------------------------------------------

13. Sex Name
F Jensina AMTOFT (AFN:1TMV-B1) Pedigree

Born: 28 Dec 1862 Place: Estrad, Viborg, Dnmr
Died: 14 Jun 1930 Place: Provo, Utah, Ut
Buried: 17 Jun 1930 Place: Levan, Juab, Ut

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 11/24/2004). 30 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-08-05 19:16

er det den samme familie ??

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-08-05 19:32

2xLars Peter Amtoft hvem er den rigtige??? eller er det den samme
??
Event(s):
Birth: 30 May 1870
Estvad, Ringkobing, Denmark
Death: 20 Mar 1937
Provo, Utah, Utah
Burial: 23 Mar 1937
Provo, Utah, Utah
. Lars Peter Amtoft Pedigree
<Male>

Birth: 30 MAY 1869 Estvard, , Ribe, Denmark
Christening:
Death: 25 DEC 1879

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 23-08-05 21:08

Senta, jeg har alle ( næsten) Amtoft bagud........jeg er i gang med efterslægt på Jens Andersen Amtoft f. 1806.

Ja, det er jo et godt spørgsmål, min Lars er den øverste, den anden er jo død.

Ham finder jeg da lige forældre til, måske

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-08-05 21:15

du tror ikke de 2 x amtft er blandet sammen , der er en del navnesammenfald

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 23-08-05 21:18

Det kan de sagtens være, FS er jo ikke så stabil.

Men stadig, Trine får da ikke børn som 64-årig?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-08-05 21:28

det sker jo i disse tider men dengang nok utænkelig

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 23-08-05 21:46

Jeg må sove på den gåde og se om jeg kan løse den i morgen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 23-08-05 21:57

sov godt

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-08-05 08:02

God morgen

Senta, Trine står til at være sin egen mor:

Trine Marie CHRISTENSEN (AFN: 19P0-25) Pedigree
Sex: F Family

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: 6 Jun 1847
Silkeborg, Skanderborg, Denmark
Christening: 18 Jul 1847
Silkeborg, Skanderborg, Denmark
Death: 3 Mar 1913
Oasis, Millard, Utah
Burial: Mar 1913
Oasis, Millard, Utah

Parents:
Father: Christen MADSEN (AFN: 1DMB-9Q) Family
Mother: Mette (Nette) MORTENSEN (AFN: 1DMB-BW)

Father: Niels ANDERSON (AFN: B7Q5-70) Family
Mother: Trine Maire CHRISTENSEN (AFN: B7Q5-85)

Som en veninde sagde i går: Klart der er rod, det er jo din familie, ikke sandt........

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-08-05 11:31

JaJa fs. er som vanlig ikke til at stole på jeg vil tjekke i kirkebøgerne , så godt dit ? på Dis Danmark, det glæder mig du har løst det , men er du sikker på det er rigtig ??
på Fs er der 5xTrine født samme år med samme forældre
senta

4. Trine Marie Kristensen - International Genealogical Index
Gender: <Female> Birth: 06 JUN 1847 At, Silkeborg, Skanderborg, Denmark

5. Thrine Marie Christensen - International Genealogical Index
Gender: Female Christening: 18 JUL 1847 Silkeborg, Skanderborg, Denmark
Trine Marie CHRISTENSEN - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 06 JUN 1847 Silkeborg, Skanderborg, Denmark

2. Trine Marie Christensen - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 06 JUN 1847 Silkeborg, Skanderborg, Denmark

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-08-05 12:05

Jeg er da langt fra sikker på at det er løst?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-08-05 12:25

jeg fandt deres vielse i kirkebogen them skanderborg der står han som Niels hansen du får nr. 15 side 232
Them Vrads Skanderborg Them 1859 1868
prøv at tjekke resten
senta

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-08-05 12:39

AO har jo ikke Silkeborg med fra 1847.......

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-08-05 12:44

Fra FS. er det alligevel2 familier der er blandet sammen???

Husband
Niels Hansen Pedigree

Birth:
Christening: 05 APR 1846 Raadved, Hansted, Skanderborg, Denmark
Marriage: 30 NOV 1867 Them, Skanderborg, Denmark
Death: 02 AUG 1922
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
Thrine Marie Christensen Pedigree

Birth:
Christening: 18 JUL 1847 Silkeborg, Skanderborg, Denmark
Marriage: 30 NOV 1867 Them, Skanderborg, Denmark
Death: 03 MAR 1913
Burial:

Father: Christen Madsen Family
Mother: Mette Mortensen

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

1. Kirstine Marie Nielsen Pedigree
Female

Birth: 22 SEP 1880 Hjortsballe, Them, Skanderborg, Denmark
Christening:
Death: 18 NOV 1962
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

2. Morten Peder Nielsen Pedigree
Male

Birth: 25 MAY 1883 Hjortsballe, Them, Skanderborg, Denmark
Christening:
Death: 08 AUG 1957
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

3. Anton Peter Nielsen Pedigree
Male

Birth: 28 APR 1875 Hjortsballe, Them, Skanderborg, Denmark
Christening:
Death: 23 DEC 1933
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

4. Anine Pouline Nielsen Pedigree
Female

Birth: 22 NOV 1877 Hjortsballe, Them, Skanderborg, Denmark
Christening:
Death: 10 APR 1931
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

5. Christen Nielsen Pedigree
Male

Birth: 24 FEB 1868 Hjortsballe, Them, Skanderborg, Denmark
Christening:
Death: 05 MAR 1935
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

6. Mette Dorthea Nielsen Pedigree
Female

Birth: 02 FEB 1873 Hjortsballe, Them, Skanderborg, Denmark
Christening:
Death: 28 DEC 1906
Burial:

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-08-05 12:46

nej men de er viet i
Hun bliver gift med Niels Andersen 29-11-1867 i Them.
den er med

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-08-05 12:52

Ja, jeg tror godt jeg tør slå fast, at Lars IKKE bliver gift med Trine.

Hans ægteskab med Christeen er nok i orden, og Trine er mor til Christeen.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-08-05 12:55

jeg tror ikke hun udvandre fundet på fs men et eller flere af børnene gør det
Husband
Kristen Madsen Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
Mette Martensen Madsen Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

1. Trine Marie Kristensen Pedigree
<Female>

Birth: 06 JUN 1847 Silkeborg, , Vejle, Denmark
Christening:
Death: 02 MAR 1913
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

2. Paul Kristensen Pedigree
<Male>

Birth: 18 APR 1859 Tem, , Vejle, Denmark
Christening:
Death: 25 JAN 1862
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-08-05 12:59

Hvis Trine er ude af spillet som hustru til lars, så er hun lige med et uinterresant ( udover at hun er mor til Christine), jeg laver jo efterslægt og jeg snupper søskende med ( ellers var der jo ingen efterslægt).

Jeg tror da Silkeborg var med for 1880? Kigger lige

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-08-05 13:07

Negativ, hun er ikke med fra 1880 i Silkeborg.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-08-05 13:08

Kirstine Marie Nielsen er sikkert den der bliver gift med amtoft bare et gæt
1. Kirstine Marie Nielsen Pedigree
Female

Birth: 22 SEP 1880 Hjortsballe, Them, Skanderborg, Denmark
Christening:
Death: 18 NOV 1962
Burial:

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-08-05 13:09

Hjortsballe, Them, Skanderborg, er ikke med

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-08-05 13:21

M Anton Peter ANDERSON (AFN:4VR3-CL) Pedigree

Born: 28 Apr 1875 Place: Silkeborg, Skanbg, Dnmrk

Han er der heller ikke.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-08-05 13:25

. han hedder nielsen til efternavn Hjortsballe, Them, Skanderborg, er ikke med

Anton Peter Nielsen Pedigree
Male

Birth: 28 APR 1875 Hjortsballe, Them, Skanderborg, Denmark
Christening:
Death: 23 DEC 1933
Burial:

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-08-05 13:28

. Kirstine Marie Nielsen Pedigree
Female

Birth: 22 SEP 1880 Hjortsballe, Them, Skanderborg, Denmark

Den her er så god nok, siger kirkebogen

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-08-05 13:33

hvor mange af børne udvandre de skal være i udvandre arkivet men nu med nielsen til efternavn er det rigtig ??

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-08-05 13:55

jeg tror Kirstine Marie Nielsen får efternavnet anderson efter LARS PETER ANDERSON
Husband
LARS PETER ANDERSON AMTOFT Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 09 OCT 1900 Salt Lake City, Salt Lake, Utah
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
CHRISTINE M. ANDERSON Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage: 09 OCT 1900 Salt Lake City, Salt Lake, Utah
Death:

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-08-05 13:56

Kirstine gør ikke, ifølge DDD

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-08-05 14:07

jeg kan ikke finde Kirstine på dda

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-08-05 14:11

Enig, jeg kan heller ikke finde hende på ellis

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-08-05 14:19

jeg kan ikke finde CHRISTINE i folketællingerne på dda fra Skandeborg

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-08-05 15:12

har du fået styr på dine aner nu ????????????

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-08-05 15:23

Ikke en dyt, hun findes jo slet ikke, hende Christine

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-08-05 15:25

det gør hun er født denosv kirkebogenonline

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-08-05 15:27

nr30side92
kirstine marie nielsen datter af lars hansen og hustru trine kristensen33år

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-08-05 15:36

&Anton findes på side 48 nr. 11

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-08-05 15:45

Hvor kommer Lars Hansen nu fra?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-08-05 15:47

& morten side 30 nr24

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-08-05 15:47

Jeg har hende her:

Zora Mae Amtoft Eves Johnston Turner, age 96, passed away Wednesday, May 4, 2005 at her home in Springville, Utah. She was born May 31, 1908 in Provo, Utah to Lars Peter Andersen and Christeen Marie Andersen Amtoft.

Herfra: http://www.heraldextra.com/springville/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=4484&mode=thread&order=0&thold=0

Men hvad hjælper det så lige.........

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-08-05 15:49

på denne side Them Vrads Skanderborg Them 1878 1892 X X X X

Sogn Herred Amt Tekst Fra Til F K V D J T A
Them Vrads Skanderborg Them 1686 1758 X X X X
Them Vrads Skanderborg Them 1751 1814 X X X X
Them Vrads Skanderborg Them 1814 1829 X X X X X X X
Them Vrads Skanderborg Them 1829 1837 X X X X X X X
Them Vrads Skanderborg Them 1837 1844 X X X X X X X
Them Vrads Skanderborg Them 1845 1848 X X X X X X X
Them Vrads Skanderborg Them 1849 1858 X X X X X X X
Them Vrads Skanderborg Them 1859 1868 X X X X X X X
Them Vrads Skanderborg Them 1869 1878 X X X X X X X
Them Vrads Skanderborg Them 1878 1892 X X X X
Kirkebøger Tabeloversigt

Tekst
De sogne, som kirke-bogen indeholder.
F Fødte
K Konfirmerede
V Viede
D Døde
J Jævnførelser

A Afgangslister
T Tilgangslister
Vi er ved at opdatere databasen med handlinger, så hvis der ingen X'er er ud for en bog, skyldes det, at vi ikke er nået så langt endnu.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-08-05 15:50

Lars Peter Andersen and Christeen Marie Andersen Amtoft.
Christeen Marie har fået sin mands efternavn

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-08-05 15:55

Jo, men skulle Trine ikke være gift med en Niels?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-08-05 16:06

jo det er mig der har skrevet forkert

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 350 point
Dato : 24-08-05 16:09

Christeen Marie Andersen Amtoft. hun har giftet sig til navnet Andersen Amtoft
kirstine marie nielsen er datter af niels hansen og hustru trine kristensen33år

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-08-05 16:16

Den er jeg med på, jeg rykker alle Trines børn med Lars over til Christeen og håber på at det er sandt.

Kan jo være løsningen kommer en dag

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-08-05 16:18

Christen Nielsen side83 nr7
kirkebogenThem Vrads Skanderborg Them 1859 1868 X X X X X X X

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-08-05 16:20

tror jeg er rigtig har du tjekket kirkebøger on-lin

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-08-05 16:28

Ja, de er tjekket.

Det må være sådan, indtil andet bevises

Godkendelse af svar
Fra : maj_britt

Dato : 24-08-05 16:30

Tak for svaret senta.

Sikke en gang rod med den FS, men det løste vi da

Takker for hjælpen.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-08-05 16:31

ok held og lykke håber anerner stemmer

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-08-05 16:38

der kan man se hvad fs er

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 24-08-05 16:46

Tja, FS er jo god nok som ledetråd..........og ikke andet.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-08-05 17:03

lige min mening men ok det er en stor hjælp når du så samtidig tager kirkebøgerne i ed
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 24-08-05 17:07

har du ingen ide om hvor niels hansen stammer fra ligeså med trine??