/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
PC som "jukebox" til cafe
Fra : theking20000
Vist : 562 gange
100 point
Dato : 16-10-02 00:43

På en cafe, som jeg arbejder på, overvejer vi at lægge alle vores musik-cd'er ned på en pc.
Jeg havde tænkt mig at pc'en skulle udstyres med en touchskærm, hvorpå musikken skulle kunne "styres".
Kender nogen her til software eller anden "komplet" løsning til mit ønske??

ps. softwaren skal helst være meget simpel, da ikke alle som betjener anlægget er pc-bruger!

Kommentar
Fra : conzul

Dato : 16-10-02 03:05

hvad med sådan en her
http://tekgems.com/Products/WinampRemote.htm?ov
http://www.winremote.dk/

det ser ud til at være nemt

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 16-10-02 03:31

Jeg havde ligesom forstilt mig, at man betjente anlægget via en touchscreen med et brugervenlig jukebox software med div. muligheder for søgning og sortering, som kendt fra Winamp

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 16-10-02 10:19

Hej theking2000

Jeg er bange for at du kun opnår det ønskede resultat ved selv (eller få nogle til det), at lave din software evt. i Basic.

Husk at lydkortet skal være af en fornuftig kvalitet for at opnå samme kvalitet som en jukebox.
Dette kort er netop lanceret:
"Creative Labs har lanceret det første THX-certificerede lydkort til pc'er. Navnet er Sound Blaster Audigy 2."

mvh srhansen

Accepteret svar
Fra : conzul

Modtaget 100 point
Dato : 16-10-02 13:04
Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 16-10-02 13:17

Hej igen

Ja det var da nogle goe' link conzul kom med der, de understøtter ovenikøbet touchscreens.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 16-10-02 13:50

Hej theking20000,

har i en skærm der understøtter Touchscreen?

ellers har de en "Compaq 5015S 15" TFT Sort/Sølvgrå Touch" her til 6.699,- kr... -->
http://www.computerstore.dk/shop/VareKort.asp?vn=MONCQ0006&kat=monitor&subkat=montft15

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 16-10-02 14:03

Hej igen,

Consul's link nr 2 mht. Playbox ser nu ret fed ud... -->
http://www.playbox.at/en/index.php
Playbox professional - Description... -->
http://www.playbox.at/en/pbpro.php

det er da noget der vil noget...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-10-02 20:30

prøv www.pcdj.com det bliver brugt af mange dj´s og kan køre automatisk

mvh Carsten
"theking20000" <theking20000.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:II0r9.109189$Qk5.4861605@news010.worldonline.dk...
> På en cafe, som jeg arbejder på, overvejer vi at lægge alle vores
> musik-cd'er ned på en pc.
> Jeg havde tænkt mig at pc'en skulle udstyres med en touchskærm, hvorpå
> musikken skulle kunne "styres".
> Kender nogen her til software eller anden "komplet" løsning til mit
> ønske??
>
> ps. softwaren skal helst være meget simpel, da ikke alle som betjener
> anlægget er pc-bruger!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : gunnar007

Dato : 18-10-02 12:02

Jeg kan da anbefale flg.

http://www.duerkop-sd.de/

Siden er på tysk, men jeg mener at deres software kan stilles til dansk.
Der er også mulighed for Touchscreen i denne software.

Hilsen G.

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 24-10-02 02:51

Prøv at ringe til restaurant "Fregatten" - de har et system der nok er noget lig det du søger. De er ganske hyggelige at snakke med på nr.: 98 42 20 66

MVH

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 22-12-02 21:23

Hej igen

Jeg har netop købt en ELO skærm til et projekt på mit arbejde:

http://www.elotouch.com

Den kostede omkring 10.000 er 17" og er ganske enkelt den bedste fladskærm jeg har set til dato. Selve membranen er glaspladen, ikke noget med ternet plastik her. De skærme jeg har købt tidligere har kostet omkring 30.000 og har været med plastmembran.

Skærmen kan købes her:

Betech Components A/S
Ingrid Saunders
Oestervej 11
DK-5540 Ullerslev
Denmark
Tel: +45 70 10 14 10
Fax: +45 65 35 15 75
E-mail: ils@betechcomp.dk
Web: www.betechcomp.dk

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : theking20000

Dato : 25-02-03 22:36

Tak for svaret conzul.