/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
maya123, kom og HJÆLP mig.
Fra : maj_britt
Vist : 981 gange
200 point
Dato : 22-08-05 09:47

Hejsa.

Maya, eller hvem der nu er klogere end jeg er ( sårn cirka ALLe) HJÆLP.

Jeg skal have min slægtstavle over på webbyen, har lavet hjemmeside, jeg bruger http://home14.inet.tele.dk/anetavle/

Og jeg fatter IKKE en lyd, noget med HTML koder.......

Jeg har fundet ud af at eksport af database til HTML, på min pc ligger der nu en BUNKE ikoner, og klikker jeg på dem, så kommer der aner frem.

Så langt, så godt, men hva nu, hvordan kommer jeg det over på webbyen?

Husk nu at jeg er TOTALT dum til pc, så forklaringen skal virkelig skæres ud i pap og bøjes i neon.

Kommentar
Fra : ajohansen

Dato : 22-08-05 12:46

alle de filer som du har eksporteret til HTML skal du lægge over på din hjemmeside (uploade), og så skal du lave et menupunkt, som du kan åbne filen << index00.htm >> med, det er denne fil som er indgangen til din anetavle.
håber det lykkedes jeg ved desværre ikke noget om hvordan webbyen arbejder. Men du er velkommen til at spørge igen.
mvh
//anne

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 22-08-05 16:55

Hej maj_britt
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dette, jeg har prøvet lidt selv og har ikke så meget forstand på det.
Til andre vil jeg lige skrive, at webbyen er lidt anderledes da det mest består af skabeloner, vi kan ikke bare uploade som gennem et ftp program eller lign.
Vi kan heller ikke lave en speciel index fil. Nu ved jeg ikke hvad pakke det drejer sig om.
Du kan læse om pakkeinfo her:
http://www.webbyen.dk/default.asp?showpage=moduler/pakkeinfo.asp&id=10
Se på hvor store filer du må uploade og hvormange og gå så i support siden:
http://www.support.webbyen.dk/
Tryk nederst på Avanceret og se om der er hjælp at hente der, selv har jeg lige nu opgivet at få Anetavlen på webbyen og jeg ved heller ikke om jeg får brug for det. Jeg bruger mest Anetavlen som et hjælpeprogram til mit alt for (efterhånden) store program PAF.
Kort: Så meget er jeg desværre ikke inde i html og Anetavlen. Ked af det og håber du kan få en anden til at hjælpe du kan også skrive til (kan ikke huske hans navn), vores ejer af Anetavlen og spørge om han ved om der er nogle der har sat Anetavlen op på webbyen og evt. kan han give dig en mailadresse til vedkommende. Rigtig held og lykke og fortsat god dag. Venlig hilsen maya

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 22-08-05 16:57

PS den første smiley skulle være en "ked af det" eller "tude", jeg kan desværre ikke finde vores kandus smiley side.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 22-08-05 17:00

Han hedder Jes Wagner ham med Ane tavlen og jeg forsøger igen at linke til pakkeinfo ellers gå ind fra webbyens forside.
http://www.webbyen.dk/default.asp?showpage=moduler/pakkeinfo.asp&id=10

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 22-08-05 17:03

Jeg har prøvet at få det på webbyen, det er da alt for besværligt.

Er der så andre steder, hvor det er nemmere? ´Naturligvis gratis.

Jeg har fundet ud af det der med HTML koder

Accepteret svar
Fra : maya123

Modtaget 200 point
Dato : 22-08-05 19:10

Ja du kan bare lede på google og skriv gratis website eller gratis hjemmeside eller noget lign. God fornøjelse
Mvh maya

Godkendelse af svar
Fra : maj_britt

Dato : 24-08-05 16:33

Tak for svaret maya123.