/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
blue screen of death i xp install
Fra : cobran
Vist : 404 gange
50 point
Dato : 20-08-05 16:36

Hver gang jeg installere xp, kommer blue screen of death og skal bruge xp.
Nogen gode bud eller?

mhv cobran

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 20-08-05 16:51

kan du forklare dig lidt bedre.

hvor og hvad sker der

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-08-05 17:28

Slet partitionen, det gør du ved, at trykke L, og opretter igen ved, at trykke O, så formateres inden indstallationen begynder.
Har du formateret, er det måske rammene, der driller, xp er kræsen, hvad ram angår. Du kan også desable alt det, du ikke har brug for til indstallationen, det gør du i bios.

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 20-08-05 17:34

Blue screen of death kommer når jeg skal til at installere xp, omkring ved 5%, efter jeg har genstartet.
Jeg har prøvet at formatere hundrede af gange, det kommer bare hver gang.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 20-08-05 17:37

har du en ven eller en i familien, der har en xp cd så prøv den.

så kan vi i hvert fald udelukke din cd

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-08-05 17:40

Tror det er rammene, der spøger.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 20-08-05 17:43

hvis du låner en anden xp-cd, skal det være af samme type (OEM, Home, Pro o.s.v.) og du SKAL benytte din egen nøgle/kode.

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 20-08-05 17:43

Jeg har prøvet at tag andre ram í og har prøvet flere foreskellige cd'r.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 20-08-05 18:55

hvad er stopkoden på b.s.o.d.'en ?

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 20-08-05 19:50

Hvad er b.s.o.d?
Hvor skal jeg finde det?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 20-08-05 20:40

b = blue
s = screen
o = of
d = death
tilsammen = blue screen of death

Øverst på den blå skærm står der normalt en fejlmelding (skriv den ned) og igen nederst står der en laaaang stopkode (skrif også den ned) og lad os vide dem, da vi så har langt bedre mulighed for at spore problemet.

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 20-08-05 20:58

okay mester.
Er på vej.

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 20-08-05 21:03

fejl...

Driver_irql_not_less_or_equal

stop

Stop Kode: 0x000000D1 (0x41a6c19c,0x00000002, 0x00000000, 0xfc553018)

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 50 point
Dato : 20-08-05 21:07

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q316208

her står der en lang smøre om netop dette problem

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 20-08-05 21:10
Kommentar
Fra : cobran

Dato : 20-08-05 21:10

ok men hvad er det nu en "Third-Party" er?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 20-08-05 21:11

jeg tror at det bedste du kan gøre er at slette alt på harddisken og starte helt forfra.

http://www.killdisk.com - Sletter alt, og nulstiller harddisken.

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 20-08-05 21:55

ok men står der ikke at man skal hente en third party driver? Hjælper det så bare at formatere maskinen?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 20-08-05 23:35

en tredje-parts-driver = en driver fra tredje-part
første og anden part er dig og microsoft, så tredje part er hardware- eller softwareproducenten af den enkelte hardware eller program

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 21-08-05 12:31

er der ik et sted hvor man kan få updateringen gratis til tredje parts driveren?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 21-08-05 13:12

jo, du går bare ind på producentens hjemmeside og downloader ny driver
eller også ligger der en masse her: http://www.driverguide.com/

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 21-08-05 20:52

:) har prøvet at logge ind og har problemer med at finde driveren når jeg er logget ind ... og syntes at siden er ret dårlig ... syntes ik den er nem at finde rundt i . :S

Godkendelse af svar
Fra : cobran

Dato : 16-03-06 20:30

Tak for svaret hcma.