/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Engle og dæmoner
Fra : Backtee
Vist : 700 gange
200 point
Dato : 20-08-05 01:06

Jeg har netop læst Engle og dæmoner af Dan Brown, og et par ting i den undrer mig lidt.

Er der nogen der har læst den på engelsk og som kan fortælle mig om det er oversætteren eller Dan Brown der har "kvajet" sig ved gentagne gange at "vente på klartone i mobiltelefonen" og er jeg den eneste der synes det er underligt at et gammelt Mickey Mouse ur med visere har indbygget alarm.

Findes der en litteratur version af imdb.com??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-08-05 01:21

Man havde da vækkeure før; og jeg har da set et mickey mouse vækkeur, men det andet lyder forkert, skal nok oversættes fra cell phone til trådløs telefon?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-08-05 02:12

Det er nu nok oversætteren der har klokket i det.
Det er nemlig sådan, at en trådløs telefon i USA hedder mobile phone, mens en mobil telefon hedder cellular phone eller bare cell phone.

Så det er sikkert mobile phone der er oversat til mobiltelefon.

Og tror tedd har ret med Mickey Mouse-uret.
Ved et vækkeur, kaldes det "to set the alarm", altså på dansk, sætte vækkeuret til at ringe.

mvh dova

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 20-08-05 08:00

Det er uden tvivl en mobiltelefon der er tale om, da den bliver transporteret rundt i hele Europa

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 20-08-05 08:02

Og Mickey Mouse uret er et armbåndsur, men hovedspørgsmålet er egentlig om der findes et imdb.com for bøger?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-08-05 09:26

Tror ikke der findes en samlet litteratur anmeldelse side!
Ok! Så er det ikke oversætteren der har kvajet sig! Spørgsmålet er om ikke forfatteren har et formål så? Har desværre ikke læst bogen! Men det kunne jo være en analog digital kommentar?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-08-05 09:27

Lidt ligesom maskinstormerene da industrialismen holdt sit indtog?